Ga naar inhoud


Winkel


FalconerThe

Aanbevolen berichten

Soms he, soms is het heel jammer dat we hier niet mogen schrijven over webwinkels . Dan had ik jullie kunnen waarschuwen.

 

Ik bestelde 50 kabels van 30 meter (duur, 5 maal afgeschermd), kreeg ze binnen en trok ze door een buis in de tuin.  Omdat er in de winter water staat is de buis dichtgeschuimd. Pas daarna bleek dat een deel van de kabels geen 30 meter was maar minder. Sommige 29 meter maar een aantal 26 meter. Te kort om de switch te bereiken. Vloeken. 

 

De shop geschreven, uitgelegd dat door hun fout de hele buis nu de grond uit moet (okay ik had kunnen checken). Ze zouden het goed maken. Geen zorgen maken. Een week later kreeg ik een pakje met daarin nogmaals een kabel van 30 meter (29 meter), met 100 schroefconnectors en 50 van die dingen om twee schroefconnectors in te doen. Kon ik de kabels zelf verlengen. 

 

Gebeld en kreeg te horen dat ze de zaak hiermee afgedaan vonden. Afwijkingen in lengte komen nu eenmaal voor en dat verlengen de integriteit van de dure kabels te niet doet was geen argument. Prettige dag verder. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste FalconerThe

 

Ik kan me best voorstellen dat je heel kwaad was toen bleek dat de kabels te kort waren. Ook ben je er
natuurlijk absoluut niet tevreden mee dat je juist die hele goede kabels moet gaan verlengen wat natuurlijk niet de bedoeling is. Daar kan weer vocht in komen.

Maar een paar dingen snap ik toch niet helemaal.


Als je 1500 meter kabel nodig hebt, dat bestel je toch drie rollen van 500 meter lengte? Dat is véél goedkoper dan dat je losse stukken besteld want dan betaal je de hoofdprijs.


Ook het dichtschuimen is toch niet nodig. De buis loopt door de grond en komt aan twee zijden weer boven. Om te voorkomen dat er regenwater in de buis kan lopen zet je er toch vier 45graden bochtstukken op zodat de kabels aan de onderzijde uit de buis komen. Dan kan er geen water inlopen en als je zorgt dat er nog een touw in de buis ligt, kun je later altijd nog een kabel bijtrekken.

post-60869-0-35322200-1372149545_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste FalconerThe

 

Ik kan me best voorstellen dat je heel kwaad was toen bleek dat de kabels te kort waren. Ook ben je er

natuurlijk absoluut niet tevreden mee dat je juist die hele goede kabels moet gaan verlengen wat natuurlijk niet de bedoeling is. Daar kan weer vocht in komen.

Maar een paar dingen snap ik toch niet helemaal.

Als je 1500 meter kabel nodig hebt, dat bestel je toch drie rollen van 500 meter lengte? Dat is véél goedkoper dan dat je losse stukken besteld want dan betaal je de hoofdprijs.

Ook het dichtschuimen is toch niet nodig. De buis loopt door de grond en komt aan twee zijden weer boven. Om te voorkomen dat er regenwater in de buis kan lopen zet je er toch vier 45graden bochtstukken op zodat de kabels aan de onderzijde uit de buis komen. Dan kan er geen water inlopen en als je zorgt dat er nog een touw in de buis ligt, kun je later altijd nog een kabel bijtrekken.

 

 

Ik dacht ook dat grote rollen goedkoper zouden zijn maar dat was gewoon niet zo. De prijs was krek hetzelfde en daarmee zat ik niet met die grote zware rollen. Het dichtschuimen is hier zeker nodig want er staat hier soms een halve meter water en het water zou dan door die buis vrolijk het huis in lopen. Ook zouden de vele ragondin (weet het Nederlandse woord niet) en bevertjes er hun nesten van maken. Ik heb hier al vele kilometers aan kabel in de grond gedaan en ben door schade en schande wijs geworden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vlak nadat ik het bericht plaatste, zag ik een wepbshop die zo’n houten haspel van 500 meter voor €199,90 verkocht, 40 cent de meter dus.


Maar een tip voor iedereen die wel eens satellietspullen in Duitsland koopt of Duitse prijzen wil zien, zoek dan niet op Google.nl maar op Google Duitsland, dus Google.de, dan krijg je bijna alleen maar Duitse winkels te zien. Wel natuurlijk op de juiste Duitse benaming laten zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteraard... ik dacht dat iedereen dit wel wist. Ik gebruik google .se, .de, .at, .ch, .co.uk. en ga zo maar door.  Je kan je voorkeuren instellen... je moet dan wel de goede cookies bewaren zodat je settings na het opschonen behouden blijven.

En inderdaad ja, altijd in de taal van het land zoeken!!

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap eigenlijk niet dat een shop niet in staat is om fatsoenlijk 30 mtr. van een grote rol af te wikkelen.

Ik heb dat vroeger ook veel gedaan en daar is een machine voor met een mechanisch telwerkje. Dat zet je op nul en dan laat je het snoer door dat machientje lopen. Tellertje op 30 en afknippen.

Klopt het niet dan zit er slip in die machine. dat er dan uiteindelijk 26 meter uitkomt is mij een groot raadsel.

Ik had dit niet ge-accepteerd. En de hele zooi weer terug gestuurd.

De oplossing voor het verlengen is niet slecht, voor mij echter geen aanvaardbare oplossing. 30 meter is 30 meter en geen 26 meter.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap eigenlijk niet dat een shop niet in staat is om fatsoenlijk 30 mtr. van een grote rol af te wikkelen.

Ik heb dat vroeger ook veel gedaan en daar is een machine voor met een mechanisch telwerkje. Dat zet je op nul en dan laat je het snoer door dat machientje lopen. Tellertje op 30 en afknippen.

Klopt het niet dan zit er slip in die machine. dat er dan uiteindelijk 26 meter uitkomt is mij een groot raadsel.

Ik had dit niet ge-accepteerd. En de hele zooi weer terug gestuurd.

De oplossing voor het verlengen is niet slecht, voor mij echter geen aanvaardbare oplossing. 30 meter is 30 meter en geen 26 meter.

 

Terugsturen was niet echt een optie omdat de hele boel al onder de grond en in het purschuim lag. Anders had ik dat zeker gedaan. Verlengen is echt geen optie als je al dure kabel moet kopen om de lengte te compenseren. 

 

Zal het allemaal maar als een lesje zien. Morgen een nieuwe geul graven, nieuwe buis erin en nieuwe kabels. Enige voordeel is dat ik weer een graver mag huren!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...