Ga naar inhoud


ik krijg geen ontvangst op 23,5 (astra 3)


jpp78

Aanbevolen berichten

Wat ik ook probeer, na een systeem herstel van mijn TF7700HSCI lukt het mij niet op de juiste instellingen te krijgen om de goede astra 3 zenders te ontvangen. ik ontvang wel op de 23,5 maar dat zijn Franse(canal+ etc etc) en duitse zenders  (sky cinema, sky huppeldepup etc) dus lijkt het uitgericht te zijn op een verkeerde satelliet.

ik heb de schotel uitgericht op 19,2 en ontvang daar alle zender met signaal 98% en kwaliteit ook 98%, dus alle sd zenders, bvn etc Ik heb de kop 11 graden gedraaid, de klem zit om de 19.2.

de diseqc instellingen staan op Astra 1 van 4, Astra 3 2 van 4.

 

ik weet niet meer hoe ik nu de regionale en HD zenders kan vinden. Wanneer ik de schotel verdraai, verlies ik ook de 19.2 kwaliteit.

 

ik hoop dat we er samen met jullie uit komen.

 

Jan Pieter

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat zal best wel lukken dat we er samen uitkomen maar naar mijn mening kun je deze vraag beter hier in het Topfield forum stallen want daar zit de aan de Topfield ontvanger gerelateerde expertise en maak jij meer kans op hulp en wellicht is het probleem daar al vaker aan de orde geweest.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zo te oordelen heb je de diseqc instellingen voor 23 niet geconfigureerd.

Je ontvangt programma's van Astra 1 op je Astra 3 transponders.

Even de Diseqc instellingen voor ASTRA 3 instellen.

 

Hoe dat gaat kan men je in het Topfield forum beter vertellen.

 

Daarom verplaats ik dit onderwerp.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom op dit forum


Het zou kunnen dat je de Astra 19,2 ontvangt op de kop van de Astra 23,5.
 

Hou je hand eens voor de lnb in de klem. Dan moet de ontvangst van de Astra 19,2 wegvallen. Mogelijk valt nu de ontvangst van de Astra 19,2 weg als je je hand voor de vrijhangende kop houdt.


I.p.v. je hand ervoor houden, kun je er ook even een stukje aluminiumfolie over de kop frommelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ontvang, via de 19,2 kop en krijg de 23,5 niet aan de praat, handtest gedaan. het licht waarschijnlijk aan de diseqc, maar waarom ontvangt hij verkeerde zenders via de 23,5? (ik zal die ook eens afdekken bij deze 'vreemde' zenders zodat ik weer dat ze inderdaad van de verkeerde satelliet afkomstig zijn. ik zal op zoek naar het Topfieldforum, ik dacht dat ik daar dit al in geplaatst had?!

aangepast door jpp78
Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt mij een kwestie van goed uitrichten. Achter de schotel gaan staan en linker lnb inklemmen en uitrichten op a1. Bij beeld de lnb schuin omhoog zetten en A 3 moet nu goed te ontvangen. Past de schotel en de lnb wel bij elkaar? Zo niet ben je overveen week nog aan hetvuitrichten maar gaat het nooit werken.

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles heeft al goed gewerkt, maar nadat ik de ontvanger opnieuw ingesteld is, lukt het niet meer. ik ga het e.e.a. zo nog ff proberen.

 

bedankt zo ver.

ik heb astra op mini A en astra 3 op mini B is dat goed ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

astra 1 mini A en astra 3 op mini B moet gewoon werken 1 van 4 19.2 en 23.5 op 2 van 4 werkt ook

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...