antonlamers Geplaatst: 25 juni 2013 Geplaatst: 25 juni 2013 Beste lezer, Ik had een duo lnb gericht op 23,5 en de 19.2 als meekijker. Deze lnb heb ik vervangen voor een triple lnb. In de tussentijd zijn wel bladeren aan de bomen gekomen en als het hard waaid dan is de 19.2 erg slecht. bijna geen beeld valt constant uit. maar zoals de op de foto's ziet is de 19.2 het meest rechtse en daa ris een gat tussen de bomen. De 28.5 springt er boven uit ruim 14 a 15 dB en 23.5 13 a 14 db en de 19.2 met een beetje geluk 8 a 9 vaak nie boven de 6 dB zijn de 28 en de 23 soms sterker? ik dacht dat de 19.2 de sterkste was. en d e28 puur voor engeland en dat het vanaf oost nederland slechter te ontvangen is.ik zit zo'n 30 km vanaf de Duiste grens thv Nijmegen. Anton VU+ Solo2 OpenPli powered Triax 78 Triple LNB Qnap TS-119 NAS
Sprietje Geplaatst: 25 juni 2013 Geplaatst: 25 juni 2013 Is het mogelijk een foto te maken precies haaks op de signaalontvangst waarbij de schotel, het huis en de bomen daarachter er op staan?
antonlamers Geplaatst: 25 juni 2013 Auteur Geplaatst: 25 juni 2013 Zou wel kunnen maar dan moetmik bij de achterburen gaan staan VU+ Solo2 OpenPli powered Triax 78 Triple LNB Qnap TS-119 NAS
Sprietje Geplaatst: 26 juni 2013 Geplaatst: 26 juni 2013 Beste antonlamers Voorheen had je een duo-lnb. Toen had je wel goede ontvangst van de Astra 19,2. Dan moet je nu met de triple-lnb de Astra 19,2 toch ook goed kunnen ontvangen? Je schrijft dat er nu bladeren aan de boom zitten maar zaten die er dan niet aan toen je de duo-lnb er nog op had zitten?
antonlamers Geplaatst: 27 juni 2013 Auteur Geplaatst: 27 juni 2013 @Sprietje Jawel maar niet zoveel als nu. De meeste problemen heb ik als het waait. Ik vind het vreemd als ik last van de bomen zou hebben dan zou de 32 en de 28 juist slechter moeten zijn. Want die zitten meer naar links dus meer richting de kruin van de boom. VU+ Solo2 OpenPli powered Triax 78 Triple LNB Qnap TS-119 NAS
Sprietje Geplaatst: 27 juni 2013 Geplaatst: 27 juni 2013 De enigste manier om te controleren of die bomen echt in de weg staan is met Dishpointer Apps waarvoor je moet betalen of een andere apps om de satellietpositiet te kunnen bepalen die gratis is. Kijk op de site http://www.dishpointer.com/ rechts bovenaan hoe dat werkt.
antonlamers Geplaatst: 11 juli 2013 Auteur Geplaatst: 11 juli 2013 Ik zie nu dat sommige Duitse zenders en russia today wel ongeveer 11 a 12 dB hebben. De Nederlandse zenders blijven hangen tussen de 5 en 7 dB. VU+ Solo2 OpenPli powered Triax 78 Triple LNB Qnap TS-119 NAS
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen