Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste Mensen,

Ik heb een dreambox 800hd se.

2 schotels en 1 switch. 4 LNB' s.

de satellieten zijn. Hotbird - Astra 2 - Astra 3 - Nilesat .

Wat ik ook maar op lnb4 plaats. ik zie maar geen beeld. terwijl de satellieten wel op hun plaatsen zijn. Wanneer ik ze op lnb3, lnb2, lnb1 plaats dan doen ze het allemaal. Wie herkent dit probleem en wat kan ik er aan doen.

Geplaatst:

Beste Mensen,

Ik heb een dreambox 800hd se.

2 schotels en 1 switch. 4 LNB' s.

de satellieten zijn. Hotbird - Astra 2 - Astra 3 - Nilesat .

Wat ik ook maar op lnb4 plaats. ik zie maar geen beeld. terwijl de satellieten wel op hun plaatsen zijn. Wanneer ik ze op lnb3, lnb2, lnb1 plaats dan doen ze het allemaal. Wie herkent dit probleem en wat kan ik er aan doen.

1) alles juist geprogrammeerd in de DM800? Zeker weten?

2) alle lnb's zijn goed? 1 kapotte lnb kan switchproblemen veroorzaken.

2) reserveswitch aanschaffen en testen.

Er zit niets anders op dan te zoeken, te testen en uit te sluiten.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

• Moderator
Geplaatst:

Is je probleem dat je Nilesat niet kan ontvangen?

Hoe groot is je schotel?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Wat ik lees uit je bericht is dat je alle vier de satellieten goed kunt ontvangen zolang ze maar niet op aansluiting 4 van de diseqc-switch zitten. Op aansluitng 4 geeft geen enkele lnb ontvangst.

Tsja, dan zou je toch denken dat die diseqc-switch niet inorde is.

Geplaatst:

Wat ik nu even ga doen is alleen lnb4 poort gebruiken. Ik ga hotbird op aan sluiten en geen gebruik maken van anderen. Ik haal die allemaal eruit en zet lnb 1 2 en 3 op niet aangeloten. Mocht ik nog niks zien . Tjah dan moet het wel daar aan liggen.

Geplaatst:

Beste Hassanova

Ventura heeft helemaal gelijk. Spaun en Triax werken probleemloos in combinatie met welke ontvanger dan ook. Dat kun je van veel andere merken niet zeggen. Het wil dus niet zeggen dat die diseqc-switch kapot is maar in combinatie met jou tuner werkt hij niet goed.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen