Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wil in het tuner menu de motor fijn afstemmen ,alleen als ik dan terug ga naar het kanaal dan veranderd hij weer van positie ,hoe kan ik de motor laten staan ? Gebruik een moteck samen met usals.

Geplaatst:

Inderdaad, USALS doet alles zelf.

Bij jou installatie zit de fout, kan het volgende zijn:

Schotel niet perfect op het hulp armpje, 0 moet in lijn zijn met schotel arm

Elevatie van de schotel niet goed

Elevatie van de rotor niet goed

Rotor op 0 en schotel goed op het hulp armpje, rotor staat niet exact richting zuid.

Op zich is een rotor plaatsen niet moeilijk, maar een precisie werkje en dat kan wat tijd in beslag nemen.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Geplaatst:

jullie hebben gelijk ,de motor staat er ietsjes langs ,merk het alleen bij zwakke satelietten oa arabsat 26 e .Het ging er om zodat ik dan kan zien of het beeld verbeterd.Het is nu gelukt ,het fijn afgestemde van de moter blijft staan.Heb dit gedaan door de voorkeurstuner (menu diverse instellingen ) op B te zetten.(heb een twin lnb)Nu ga ik het bij de motor juist afstellen.Voor de rest staat alles goed 42 e heb ik goed signaal en 30 W en alles wat er tussen zit.

Geplaatst:

de motor staat er nog ietsjes langs ,ik merk dat nu alleen bij de zwakkere satelliet arabsat 26 e .Ga dat nu verhelpen.Bij de sterke satellieten merk je dat niet zo.De afwijking van de motor heeft te maken met het feit dat sirius 4.8 graden bij mij niet het exacte nul punt is.De Motors worden nu éénmaal zo geleverd.Vorige week heb ik mijn schotel met nieuwe moteck rotor geinstalleerd.

Geplaatst:

neen je schroeft de bouten lichtjes los van de bevestiging aan de mast en dan ga je zo fijn afregelen tot max signaal op sirius.

dan zet je de boel terug vast en dan heb je je eigen locatie gecompenseerd.

nogmaals belangrijkste is : mast moet volledig waterpas staan indien je een zo goed mogelijk signaal wil hebben op zoveel mogelijk sat posities

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Geplaatst:

of de paal zelf iets verdraaien, als dat makkelijker is

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...