Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Goedenavond,

Een draadloze schotel, kan zoiets? Ik zit een beetje met boren en heb al de Easymount als oplossing gevonden voor de schotel om die te kunnen plaatsen. Echter dienen de kabels ook van buiten naar binnen gebracht te worden. Eerlijk gezegd mag er niet geboord worden dus zoek ik naar alternatieven.

Alvast bedankt

Geplaatst:

Voor zover ik weet niet..en als het er wel is zal het zeer waarschijnlijk van stroom voorzien moeten worden om spanning op de LNB te krijgen en het signaal weer naar binnen te sturen, dus is er alsnog een draad nodig.

Er is wel zeer dunne coax (google "flat coax") wat je kunt gebruiken om de kabel door het raam naar binnen te krijgen zonder dat dat al te veel problemen oplevert met open en dichtdoen van het raam. Verder geen eigen ervaring met dit soort kabel, ziet er wel erg dun/fragiel uit dus weet niet wat voor invloed het heeft op het signaal m.b.t. verlies of storingen.

• Like 1
Geplaatst:

Beste Kameleon47

Nee, een draadloos systeem bestaat er niet. Hoe zou dat ook moeten? De lnb’s hebben voedingsspanning nodig en je kunt de lnb’s moeilijk op afstand draadloos voeden. Bovendien moet een lnb ook nog geschakeld worden tussen de lage- en de hoge band en tussen en tussen horizontale en verticale polarisatie.
Het is dus niet alleen maar een kwestie van signaaloverdrag.

• Like 1
Geplaatst:

Bedankt voor de reacties! Helaas, zoals ik al dacht, kan het niet. Ik heb nog dingen gelezen over een schotel voor het raam plaatsen. Ik zal even kijken naar de flat coax. Misschien iemand ervaring hiermee? Tja en anders gaatje door het hout boren en dan later weer opvullen.

Geplaatst: (aangepast)

Ik las een poosje geleden iets over een raamdoorvoering... van het merk DUR-Line.

Hier een link naar de fabrikant... met even googelen kom je wel bij shops terecht... waar je de boel voor nog geen 17 euro kan kopen... niet echt vreselijk duur dus.

EDIT: ik heb de link maar weggehaaqld omdat ik toch bang was dat ik tegen een regel zondig... het is wel de fabrikant, maar ook een groothandel zie ik... dus om ellende te vermijden, zoek op DUR-line profi Fensterdurchführung.

aangepast door Sverige
  • Like 1

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Geplaatst:

Een waterdichte kast buiten zetten, daar de ontvanger in met een draadloos zender setje erin... Problem solved :grin:

• Like 2

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Geplaatst:

die platte raamdoorvoertjes werken prima.Dan nog een stukje krimpkous over de connectoren en je kan jaren verder zonder problemen.Op verlof gebruik ik ze ook steeds om in de mobilhome te geraken die we huren.Ps:in Duitsland kosten die dingen bijna niets via internet.

• Like 1

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Geplaatst:

met een niet te oud raam gaat het niet met die "platte" doorvoerstukjes; je krijgt het raam niet behoorlijk dicht. Ik denk dat een gaatje door de muur beter op te vullen is dan door het hout. Misschien mag je van de huisbaas een gaatje boren voor buitenverlichting??

• Like 1
Geplaatst:

Accu, zonnepaneeltje, windmolentje, lantaarnpaal, knutsel knutsel.. LOL

• Like 1

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Geplaatst: (aangepast)

Beste Ronsworld

Als het allemaal zo makkelijk zou gaan als jij aangeeft, dat waren er al lang zenders ontwikkeld om signalen van de lnb’s naar de ontvangers te brengen zeker als je bedenkt dat sommige mensen met 8 aansluitingen willen werken waarbij 8 coaxkabels naar binnen moeten.

aangepast door Sprietje
  • Like 1

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen