Ga naar inhoud


‘Veelverdieners moeten vrijwillig salaris inleveren’


Emekli

Aanbevolen berichten

Het begint al goed met de kop van het artikel.

‘Veelverdieners moeten vrijwillig salaris inleveren’, zie:

http://broadcastmagazine.nl/veelverdieners-moeten-vrijwillig-salaris-inleveren/

 

Sinds wanneer kan je vrijwillig iets moeten?.

 

Dat er bezuinigd moet worden op sommige omroepmedewerkers, ben ik helemaal mee eens.

Maar moet de staat, (VVD), zich daar mee bemoeien?, néé, zo krijgen steeds meer mensen het idee dat NL een staatsomroep heeft en gelukkig is dit nog niet van toepassing.

 

Wat het volk wel kan doen, is hun lidmaatschap opzeggen van een omroep met veelverdieners.

Zo kan het ook en laat de staat gewoon regeren, al is dat al maanden geleden.

 

Flink met de kaasschaaf aan het werk, maar investeren in zaken die ons uit de crisis halen, ho maar.

 

Dat het "topstuk" van Ziggo, €15.7 miljoen per jaar!! binnenrijft, hoor je ze amper over in Den Haag,

maar zich wel bemoeien met onze NPO, die is niet opgericht door de staat, maar door onze voorouders.

 

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Sander Dekker zat een tijdje geleden in een praatprogramma samen met Mart Smeets. Dekker was toen pas in functie en had allerlei plannen voor de publieke omroep (landelijke, regionaal en plaatselijk). Smeets vroeg aan hem van hoe lang doe je dit nu al (dus hoe lang ben je al bezig met mediazaken). Dekker: pas een paar weken.

Smeets reageerde heel duidelijk visueel daar heb je weer zo figuur die het weer even komt zeggen en het beter weet en zelfs helemaal niets van de omroep af weet. Jaren geleden werd Annemarie Joritsma minister van verkeer en waterstaat. Jaren daarna vertelde zij dat zij totaal geen verstand had van verkeer en waterstaat, maar dat zij "gevraagd" was voor deze functie. Nou dat hebben we dus geweten. Zij is hoofdverantwoordelijke voor het opknippen van de Nederlandse Spoorwegen (NS) in -tig bedrijfjes. Met mislukkingen als de Betuwelijn, HSL-zuid, niet doorgaan oosttak Betuwelijn, de flop met de 4 (fyra op zijn Zweeds).

 

 

Dat deze Dekker deze discussie gaat voeren via de media is een absoulute zwakte van deze man. Een staatssecretaris wenst zelf een mediaman te worden die al genoemd wordt als opvolger van Mark Rutte. Hij zegt dat deze personen grootverdieners zijn. Nou volgens mij zijn het geen personen die miljoenen en miljoenen verdienen. Die aandelen krijgen en deze mogen verzilveren na vertrek bij dit bedrijf. Het is gewoon stemmingmakerij.

Met alle welnemen denk ik dat Van Nieuwkerk, Hertsenberger, Pauw er ook heel veel voor doen. Ze worden voor de omroepen bijna alle dagen van de week een programmamaken. Programma's die veel van deze mensen eist en soms behoorlijk intensief zijn. Dat is niet iets wat je zo maar afleest van de autoque.

 

 

Maar de VVD is allanger bezig om het omroepbestel te slopen en te laten vervangen door de programma's van RTL en SBS. Als het aan deze partij ligt, is Nederland het enige land in Europa met maar één publieke televisiezender en één radiozender en één provinciale zender.

 

 

Dekker moet trouwens nog wel eens bedenken dat hij geld weghaalt bij de publieke omroep (landelijk, provinciaal, plaatselijk) wat volledig betaalt kan worden door de belastingbetalings, als opvolger van het kijk-en luistergeld. Hij roomt gewoon alles af. Dan krijg je wat je nu hebt, helemaal niets meer dus. Alleen reclame en reclame.

Als ik naar RTL kijk en daar informatieve programma's kijk, dan heb ik altijd het gevoel dat dit eigenlijk een commercial is, maar verkocht wordt als een nieuws-en informatieprogramma. Daarop zit niet te wachten dat bedrijf X of A0 een programma aan de mens probeert te brengen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Als ik naar RTL kijk en daar informatieve programma's kijk, dan heb ik
altijd het gevoel dat dit eigenlijk een commercial is, maar verkocht
wordt als een nieuws-en informatieprogramma. Daarop zit niet te wachten
dat bedrijf X of A0 een programma aan de mens probeert te brengen."

 

Ik kijk nooit naar de commerciëlen, maar weet via internet TV gids wel, dat zij geen echte info programma´s uitzenden.

"Campinglife" is zo´n voorbeeld.

Heb jaren geleden ooit 2x een "medisch" programma gezien bij RTL 4, de ene na de andere fabrikantennaam vloog voorbij en lieten ze iets zien, altijd met de naam goed in beeld.

Dit is geen commercial, maar een "infomercial". Die kom je ook in veel bladen tegen.

 

En juist daarom moet de NPO blijven zo als het nu is.

En Dekker moet zich er niet mee bemoeien.

 

Ooit eens gelezen dat Albert Verlinden, €900.000.-- per jaar verdient.

OK, dat is bij de commerciëlen, maar dat betaalt de kijker weer door verhoogde prijzen in de winkel.

Want alle commerciëlen leven van reclamegeld dat u betaalt.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Dat het "topstuk" van Ziggo, €15.7 miljoen per jaar!! binnenrijft, hoor je ze amper over in Den Haag,

maar zich wel bemoeien met onze NPO, die is niet opgericht door de staat, maar door onze voorouders."

 

 

Niemand is verplicht om klant te te zijn bij ziggno, maar ik ben wel verplicht om elke maand voor de npo te betalen. Daarom verwacht ik van die gasten in Den Haag dat ze zich ermee bemoeien, ik betaal trouwens ook verplicht hun inkomens ;)

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Programma's als de TV Makelaar en Boatvision zijn ook dergelijke programma's. Het lijkt neutraal en objectief. Maar het is in elkaar gezet als weet niet wat. Soms kom je door een uitspraak van een deelnemer er achter.

Op zondagochtend is het programma met Harry Mens. Steeds vraag ik mij dan weer af hoeveel heeft die persoon moeten betalen om op de schoot te mogen zitten van Harry Mens.

 

 

 

Van Albert Verlinden wist ik niet. Hij probeert altijd zo "gewoon" over te komen. Dat is hij dus helemaal niet. Wat ik eigenlijk al vermoedde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@moonchild,

 

En deze fout maken heel veel mensen, de commerciëlen worden óók door u betaald.

Dit gaat via een omweg, net als de NPO via belastingen, doen zij het door de prijzen in de winkel.

Een reclamespot wordt niet gratis uitgezonden, de kosten worden door de consument betaald.

En dan kijk ik toch liever naar de NPO dan naar RTL en Co., want bij de eerste krijg je kwaliteit en geen kwantiteit.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar ik ben niet verplicht om een product uit de reclame te kopen. Ik kies vaak voor het goedkopere, minder bekende product. Komt vaak uit dezelfde fabriek. En soms is een reclame zo vervelend dat ik ervoor kies om een product niet meer te kopen. Het gaat erom of je zelf de keuze nog hebt.

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

@moonchild,

 

En deze fout maken heel veel mensen, de commerciëlen worden óók door u betaald.

Dit gaat via een omweg, net als de NPO via belastingen, doen zij het door de prijzen in de winkel.

Een reclamespot wordt niet gratis uitgezonden, de kosten worden door de consument betaald.

En dan kijk ik toch liever naar de NPO dan naar RTL en Co., want bij de eerste krijg je kwaliteit en geen kwantiteit.

Een vergelijkbare redenatie schiet mij nu te binnen van een aanhanger van de voormalige CPN, ettelijke jaarjes terug.

Die beweerde dat producten in de winkels goedkoper zouden worden als er geen reclame zou worden gemaakt.

 

Economisch denken van het jaar nul.

We weten allemaal, dat bv platte tv's met name in prijs kelderden toen ze in massaproductie werden genomen.

Door massaal te kopen werk je juist een prijsdaling in de hand.

In vakjargon heet dit "varkenscyclus".

 

De redenatie dat de consument "meebetaalt aan een reclamespot" is daarom een kromme. Eerder kan reclame uitmonden in een prijsdaling bij verzadiging van de markt.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

sorry hoor, maar alle kosten die een onderneming heeft worden omgerekend in de prijs van het product.

dus ook de kosten aan reclame

 

waar jij het over hebt zijn nieuwe producten die op de markt komen.

dan kan het zijn dat een gedeelte van de kosten niet worden doorberekend omdat de leverancier graag het product, in jouw geval platte televisies (kennelijk die van Knevel...)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het is trouwens raar. Stel dat Hertsenberger, Pauw en Van Nieuwkerk vertrekken bij de publieke omroep, dan kelderen de inkomsten uit de STER Reclame enorm. Deze programma's leveren nu al zo veel extra inkomsten op. Per saldo zijn het dus helemaal niet zo dure jongens en meisje.

 

 

Het is inmiddels wel bekend dat Van Nieuwkerk zo aan de slag kan bij RTL4. Als dit zo doorgaat kon het wel eens gebeuren. Ik verwacht trouwens grote klappen bij het succes van Nederland 3 als in september Van Nieuwkerk naar Nederland 1 gaat. Dan blijft van Nederland 3 helemaal niets over.

Jammer, Nederland 3 was een boeiende zender toen het nog werd vervuld door de NPS, Vara en VPRO. Nederland 3 vond ik toen meer dan een interessante zender. Behalve DWDD kijk ik nooit meer naar deze zender. Het is totaal kapot gemaakt.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

sorry hoor, maar alle kosten die een onderneming heeft worden omgerekend in de prijs van het product.

dus ook de kosten aan reclame

 

waar jij het over hebt zijn nieuwe producten die op de markt komen.

dan kan het zijn dat een gedeelte van de kosten niet worden doorberekend omdat de leverancier graag het product, in jouw geval platte televisies (kennelijk die van Knevel...)

Ik weet niet of je nu op mij reageert, maar dat weet ik natuurlijk ook wel.

De vraag is die ik wilde beantwoorden was alleen: Werkt reclame prijsverhogend? Soms misschien wel (merkartikelen), maar in principe niet.

 

Als je het zo bekijkt, kosten commerciële zenders de kijker geen geld.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Degene die vindt dat er verplicht vrijwillig salaris moet worden ingeleverd, Dekker van de VVD, zit in een heel leuk clubje

en ze staan aan de top.

Hoe velen zijn al niet in opspraak gekomen?, Teeven, Weekers , een hoop gerommel in Roermond, met een zelfmoord

als hoogtepunt en nu weer Schutz en, ze mogen allen aanblijven, bang dat dit kabinet valt, zie:

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Binnenland/article/detail/3467142/2013/06/29/Schultz-meldde-gevoelige-informatie-over-partner-niet.dhtml

 

http://nos.nl/audio/432258-aardige-lijst-van-prominente-vvders-die-in-opspraak-zijn-geraakt.html

 

En net die partij wil de NPO de nek omdraaien, ze zien een splinter in andermans oog, maar niet de balk in de ogen van zichzelf.

Gewoon hypocriet.

 

En als van Nieuwskerk dan naar RTL gaat, wat dan nog, is hij het programma of de redactie en makers ervan.

Hij ouwehoert het programma aan elkaar, daar is best een ander voor te vinden die het voor minder wil doen.

 

Het gaat om het feit dat de politiek minder macht over de NPO moet krijgen.

 

Voor de mensen die het stoort dat enkelen van de VARA en ook anderen te veel verdienen,

moeten dan massaal hun lidmaatschap opzeggen.

Dan is het snel gedaan met dit geld gedoe.

Wie neemt het voor touw?.

 

Meerderen zeggen dit, de omroepen moeten fuseren tot één club en dan moet er een zenderverdeling komen zoals bij de BBC.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heerlijk om te genieten van Phoenix, Arte, ZDF Info, ServusTv enz enz. In HD meestal en informatief.

Ja, maar van Festival-HD en Kultur-HD is inmiddels bitter weinig terechtgekomen. Louter waterverf-programma's in minder dan SD uit de oude doos jaren 70.

Ik snap daar niks van.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...