Ga naar inhoud


‘Veelverdieners moeten vrijwillig salaris inleveren’


Emekli

Aanbevolen berichten

Sander Dekker zat een tijdje geleden in een praatprogramma samen met Mart Smeets. Dekker was toen pas in functie en had allerlei plannen voor de publieke omroep (landelijke, regionaal en plaatselijk). Smeets vroeg aan hem van hoe lang doe je dit nu al (dus hoe lang ben je al bezig met mediazaken). Dekker: pas een paar weken.

Smeets reageerde heel duidelijk visueel daar heb je weer zo figuur die het weer even komt zeggen en het beter weet en zelfs helemaal niets van de omroep af weet. Jaren geleden werd Annemarie Joritsma minister van verkeer en waterstaat. Jaren daarna vertelde zij dat zij totaal geen verstand had van verkeer en waterstaat, maar dat zij "gevraagd" was voor deze functie. Nou dat hebben we dus geweten. Zij is hoofdverantwoordelijke voor het opknippen van de Nederlandse Spoorwegen (NS) in -tig bedrijfjes. Met mislukkingen als de Betuwelijn, HSL-zuid, niet doorgaan oosttak Betuwelijn, de flop met de 4 (fyra op zijn Zweeds).

 

 

Dat deze Dekker deze discussie gaat voeren via de media is een absoulute zwakte van deze man. Een staatssecretaris wenst zelf een mediaman te worden die al genoemd wordt als opvolger van Mark Rutte. Hij zegt dat deze personen grootverdieners zijn. Nou volgens mij zijn het geen personen die miljoenen en miljoenen verdienen. Die aandelen krijgen en deze mogen verzilveren na vertrek bij dit bedrijf. Het is gewoon stemmingmakerij.

Met alle welnemen denk ik dat Van Nieuwkerk, Hertsenberger, Pauw er ook heel veel voor doen. Ze worden voor de omroepen bijna alle dagen van de week een programmamaken. Programma's die veel van deze mensen eist en soms behoorlijk intensief zijn. Dat is niet iets wat je zo maar afleest van de autoque.

 

 

Maar de VVD is allanger bezig om het omroepbestel te slopen en te laten vervangen door de programma's van RTL en SBS. Als het aan deze partij ligt, is Nederland het enige land in Europa met maar één publieke televisiezender en één radiozender en één provinciale zender.

 

 

Dekker moet trouwens nog wel eens bedenken dat hij geld weghaalt bij de publieke omroep (landelijk, provinciaal, plaatselijk) wat volledig betaalt kan worden door de belastingbetalings, als opvolger van het kijk-en luistergeld. Hij roomt gewoon alles af. Dan krijg je wat je nu hebt, helemaal niets meer dus. Alleen reclame en reclame.

Als ik naar RTL kijk en daar informatieve programma's kijk, dan heb ik altijd het gevoel dat dit eigenlijk een commercial is, maar verkocht wordt als een nieuws-en informatieprogramma. Daarop zit niet te wachten dat bedrijf X of A0 een programma aan de mens probeert te brengen.

... Dit is voor Dekker makkelijk scoren en lijd de aandacht af van het werkelijke probleem.

Pak een aantal bekende grootverdiener aan, dan kan de rest van de vriendjes door blijven graaien.

Daarbij past het in het straatje om de kwaliteit van de PO onder druk te zetten, dus straks weer een argumentom nog meer geld weg te halen onder het mom dat er geen kwaliteit meer geleverd wordt.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Biljartbal,

 

Ook VVDer?, voor jullie is elke cent die je uitgeeft te veel.

Dan moet je ook niks meer kopen van de merken die reclame maken, ook daar betaal je aan mee.

 

Maar dan betaal ik wel voor iets wat ik wil hebben  (incl reclame geld).

En het is mijn vrije keuze om het te betalen die 51,20 p/j niet.

En nee geen VVDer maar een hard werkende vader die de eindjes elke maand nog steeds aan elkaar kan knopen.

aangepast door biljartbal
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Maar dan betaal ik wel voor iets wat ik wil hebben  (incl reclame geld).

En het is mijn vrije keuze om het te betalen die 51,20 p/j niet.

En nee geen VVDer maar een hard werkende vader die de eindjes elke maand nog steeds aan elkaar kan knopen.

 

Prima dat je meebetaald aan de omroep.

Zo betaal ik zonder te morren mee aan de kinderbijslag.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik maak geen gebruik van het openbaar vervoer dus dat mag van mij wel verdwijnen.(kan ik eindelijk alleen op de busbaan rijden)

Onderhoud aan snelwegen hoeft niet, 80 is hard zat want ik kom daar toch bijna nooit.

Ik heb geen kinderen dus het onderwijs en naschoolse kinderopvang moet ogenblikkelijk verdwijnen.

Het leger is toch alleen maar in het buitenland aan het kamperen.

Wat denken die mensen wel niet om zomaar mijn belastinggeld te verbrassen.

 

Ohja, als ze maar wel van mijn hyptheekrenteaftek afblijven en de werkloosheidsuitkeringen moeten gekort worden tenzij ik dadelijk zelf werkeloos word, dan kan die uitkering niet hoog genoeg zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn kinderen betalen straks weer jou pensioen vriend.

 

 

Ik ben geen vriend van je, mijn vrienden kies ik zelf.

Daar bij kan je je vertellen dat je kinderen te jong zijn om mijn pensioen te betalen.

Pensioen bouw je trouwens zelf op, doe je dat niet zit je zelf later op de blaren en mogen je eigen kinderen jou gaan onderhouden.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben geen vriend van je, mijn vrienden kies ik zelf.

Daar bij kan je je vertellen dat je kinderen te jong zijn om mijn pensioen te betalen.

Dat vriend mag je nog zelf kiezen die 51,20 niet.

Maar een van mijn kinderen betalen al mee aan jou (toekomstige) voorzieningen.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Dat vriend mag je nog zelf kiezen die 51,20 niet.

Maar een van mijn kinderen betaald al mee aan jou (toekomstige) ouderdoms voorzieningen.

 

 

 

 

Vrienden kies je niet, die maak je .... of je maakt ze niet ..

Je leert snel, werkenden betalen mee aan de AOWers van nu. Is dus heel wat anders dan pensioen.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteindelijk gaat het hier om, is die €51.20, nu zo´n rib uit je lijf?,

Ik ben het eens met velen, dat we collectief meebetalen voor o,a. kindergeld, alleen is dat wel wat meer per jaar.

Ik zelf heb geen kinderen, maar betaalde wel mee, ook aan dat vreemde zwangerschap verlof.

 

Vroeger kreeg een gezin wel meer dan 3 kinderen, die hadden ook geen zwangerschap verlof.

Hoe lang die periode duurt weet ik niet, maar heb ook daar aan mee betaald en wat kreeg ik er voor terug,

een paar weken extra vakantie?, néé dus, nou dan mag je best met zijn allen dokken voor de NPO.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

...

Pensioen bouw je trouwens zelf op, doe je dat niet zit je zelf later op de blaren en mogen je eigen kinderen jou gaan onderhouden.

Zo moet het wel, zo ging het jarenlang niet.

En daarom moet menigeen 1 of meer jaren na z'n 65e doorwerken. De Vutters uit het verleden hebben voortijdig pensioengeld gekregen dat hen niet toekwam. Dat heette "arbeidsmarktbeleid".

Grote fout in de politiek geweest.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteindelijk gaat het hier om, is die €51.20, nu zo´n rib uit je lijf?,

Ik ben het eens met velen, dat we collectief meebetalen voor o,a. kindergeld, alleen is dat wel wat meer per jaar.

Ik zelf heb geen kinderen, maar betaalde wel mee, ook aan dat vreemde zwangerschap verlof.

 

Vroeger kreeg een gezin wel meer dan 3 kinderen, die hadden ook geen zwangerschap verlof.

Hoe lang die periode duurt weet ik niet, maar heb ook daar aan mee betaald en wat kreeg ik er voor terug,

een paar weken extra vakantie?, néé dus, nou dan mag je best met zijn allen dokken voor de NPO.

nee is geen rib uit mijn lijf ,maar er worden er een paar erg rijk van mijn 51,20 en dat is wat minder.

Dus mogen de veel verdieners of geld inleveren of opstappen naar de commerciële.

 

BNN   

    Presentator 1    €    225.000   

    Presentator 2          214.999    Per 1-1-2013 onder norm

    Presentator 3          204.250   

    Presentator 4          201.564    Per 1-9-2013 onder norm

KRO   

    Presentator 1    €    199.780    Per 1-1-2012 onder norm

TROS

    Presentator 1    €    376.582   

    Presentator 2          285.423   

VARA

    Presentator 1    €    491.025   

    Presentator 2          374.583   

    Presentator 3          278.671    Per 1-8-2011 onder norm

 

Bron:  http://publiekeomroep.nl/a3598

 

De publieke omroep krijgt jaarlijks 709 miljoen euro

om radio- en televisieprogramma's te maken. Dat is veel geld. "Een blind

paard kan zien dat er nog een hoop te besparen valt", aldus

RTL-commissaris Fons van Westerloo in de nieuwste editie van zakenblad

Quote.

Zo is er nogal wat kritiek over de

salarissen van omroepbestuurders en presentatoren. Dat bleek ook uit het

spoeddebat dat gisteren in de Tweede Kamer werd gehouden. Quote zettte

de top 10 best betaalde publieke presentatoren op een rijtje:

01. Johan Cruijff: € 1 miljoen

02. Paul de Leeuw: € 650.000

03. Matthijs van Nieuwkerk: € 450.000

04. Jack van Gelder: € 370.000

05. Paul Witteman: € 295.000

06. Jaap Jongbloed: € 286.000

07. Jeroen Pauw: € 230.000

08. Antoinette Hertsenberg: € 222.000

09. Felix Meurders: ca € 200.000

10. Giel Beelen: ca € 200.000

"De bedragen lijken astronomisch", aldus Quote, "maar staan toch

in schril contrast met de verdiensten bij de commerciëlen. Daphne

Bunskoek ving bijvoorbeeld 368.000 euro om een jaar lang RTL Boulevard

te presenteren. Die kan dus een flinke salarisvermindering tegemoetzien

als ze overstapt naar de VPRO.

Albert Verlinde krijgt voor eenzelfde klus 900.000 euro. Wendy

van Dijk, Jack Spijkerman en Linda de Mol staan voor ongeveer een

miljoen op de loonlijst bij RTL en Gerard Joling krijgt zelfs 1,5

miljoen van SBS 6. En dan zijn de verdiensten van een Beau, Nance, Piet

Paulusma, Martijn of Bridget ons onbekend."

Bron: Quote

 

Als hier mijn 51,20 per jaar naar toe gaat heb ik er wel een probleem mee.

 

aangepast door biljartbal
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik maak geen gebruik van het openbaar vervoer dus dat mag van mij wel verdwijnen.(kan ik eindelijk alleen op de busbaan rijden)

Onderhoud aan snelwegen hoeft niet, 80 is hard zat want ik kom daar toch bijna nooit.

Ik heb geen kinderen dus het onderwijs en naschoolse kinderopvang moet ogenblikkelijk verdwijnen.

Het leger is toch alleen maar in het buitenland aan het kamperen.

Wat denken die mensen wel niet om zomaar mijn belastinggeld te verbrassen.

 

Ohja, als ze maar wel van mijn hyptheekrenteaftek afblijven en de werkloosheidsuitkeringen moeten gekort worden tenzij ik dadelijk zelf werkeloos word, dan kan die uitkering niet hoog genoeg zijn.

Op alle genoemde punten wordt naar rato bezuinigd. Geen een publieke sector ontkomt eraan. Behalve presentatoren?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van mij mag iedereen aan de Balkenende norm.

Maar er wordt zo'n klein stukje van het geheel zo ontzettend uitvergroot.

 

Dat stukje tekst was trouwens ironisch bedoeld.

Het gaat om publieke sectoren. Bepaalde publieke sectoren (o.a. onderwijs) zitten al jaren op de nullijn of lager dan inflatie. Dan is het niet gek dat een sector die piept en tegelijkertijd fors salarissen betaalt van zuurverdiende belastinggeld, niet wordt begrepen. En de kleine man maar belastingformulieren invullen tot de laatste cent. Dat valt niet te rijmen met de bakken die er daarna aan enkelen in de publieke sectoren worden betaald. Die merken dus niks van de crisis. Hoe kun je dan klagen over bezuinigingen? Dat is geen vergrootglas-verhaal.

(Hetzelfde lijkt te gelden voor bepaalde leidinggevenden bij de politie, ook een publieke sector. Klagen over te weinig geld en te weinig blauw op straat, maar wel forse salarissen en bonussen? Hoe leg je dat uit?)

 

Een goed salaris voor goed werk en hard werk, prima. Maar fors belonen en klagen over bezuinigingen, dat wordt niet begrepen, tenzij er een goede uitleg voor is. Maar die is er vaak niet, behalve "verworven rechten".

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...