Ga naar inhoud


‘Veelverdieners moeten vrijwillig salaris inleveren’


Emekli

Aanbevolen berichten

even stoken

ik zie niet in waarom openbare omroep moet blijven bestaan

ik zie geen toegevoegde waarde tov commercielen ze hebben allemaal reclame.

de regionale omroepen is huilen met de pet altijd het zelfde uitzenden.

 

dus weg met die handel ,dan is bezuinigen van de baan mijn

beurs is belangrijker als de omroep

En dat is niet juist.

Publieke omroep heeft een hele andere functie dan commerciele. Daarom zul je bepaalde programma's op commerciele zenders nooit tegenkomen, zoals Buitenhof.

Ook in Amerika bestaat een publieke omroep die aanvult waar commercielen nooit aandacht aan zullen besteden. En als het een goede p.o. is, is er een redactie die woord en wederwoord bewaakt. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


abc nbc tja usa wie betaald hun (naar buiten 100% maar werkelijk rot)

ik denk ook niet dat het in nederland anders is maar daar gaat het niet om.

 

de commercielen willen kijkers trekken als de publieke weg valt willen ze

graag die gaten invullen met soort gelijke programma's.

 

In de auto hoor ik vaak uit de radio het nieuws van de publieke maar ook

van de commercielen ,ik merk geen verschil.

 

vergelijk met met de krant de publieke krant en de commerciele krant

zonder publieke krant werkt het niet ,de praktijk is anders

er bestaat geen publieke krant

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

abc nbc tja usa wie betaald hun (naar buiten 100% maar werkelijk rot)

ik denk ook niet dat het in nederland anders is maar daar gaat het niet om.

 

de commercielen willen kijkers trekken als de publieke weg valt willen ze

graag die gaten invullen met soort gelijke programma's.

 

In de auto hoor ik vaak uit de radio het nieuws van de publieke maar ook

van de commercielen ,ik merk geen verschil.

 

vergelijk met met de krant de publieke krant en de commerciele krant

zonder publieke krant werkt het niet ,de praktijk is anders

er bestaat geen publieke krant

en daarom luister ik naar Einslive of muziek vanaf mijn usb stick van mijn eigen cd verzameling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

...

In de auto hoor ik vaak uit de radio het nieuws van de publieke maar ook

van de commercielen ,ik merk geen verschil.

 

vergelijk met met de krant de publieke krant en de commerciele krant

zonder publieke krant werkt het niet ,de praktijk is anders

er bestaat geen publieke krant

1) Ik wel. Radio 1 heeft meer diepgang in de serieuzere onderwerpen en heeft ook documentaires.

    BNR heeft meer zakelijk nieuws (dus breder) en praat door over populairdere onderwerpen.

2) De krant heeft een redactiestatuut en in het verleden werden ze deels gesubsidieerd om de diversiteit in stand te houden.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

1) Ik wel. Radio 1 heeft meer diepgang in de serieuzere onderwerpen en heeft ook documentaires.

    BNR heeft meer zakelijk nieuws (dus breder) en praat door over populairdere onderwerpen.

2) De krant heeft een redactiestatuut en in het verleden werden ze deels gesubsidieerd om de diversiteit in stand te

 

1) Ik wel. Radio 1 heeft meer diepgang in de serieuzere onderwerpen en heeft ook documentaires.

    BNR heeft meer zakelijk nieuws (dus breder) en praat door over populairdere onderwerpen.

2) De krant heeft een redactiestatuut en in het verleden werden ze deels gesubsidieerd om de diversiteit in stand te houden.

met een kwartier ster reclame per uur kan ik radio 1 en radio 2 toch echt niet meer serieus nemen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie niet wat dat met redactionele onafhankelijkheid te maken heeft.

 

 

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe komen jullie er toch bij dat de publieke zenders onafhangkelijk is ?

 

In de begin tijd van de omroepen waren er omroep clubjes kro vara enz enz enz.

die clubjes hebben allemaal hun eigen zienswijze maar toevallig waren die

zelfde clubjes ook politieke partij (kro was bv kvp)..

Verder bepaald de politiek hoe het bestel moet werken en ze krijgen

geld uit denhaag.

 

Vele landen noemen hun nationale zenders staatsomroep

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe komen jullie er toch bij dat de publieke zenders onafhangkelijk is ?

 

In de begin tijd van de omroepen waren er omroep clubjes kro vara enz enz enz.

die clubjes hebben allemaal hun eigen zienswijze maar toevallig waren die

zelfde clubjes ook politieke partij (kro was bv kvp)..

Verder bepaald de politiek hoe het bestel moet werken en ze krijgen

geld uit denhaag.

 

Vele landen noemen hun nationale zenders staatsomroep

Publieke omroep heet "onafhankelijk" wanneer de politiek geen invloed vooraf heeft op de programmering en inhoud en terughoudend is met commentaar achteraf.

Een redactiestatuut beschermt de journalistieke vrijheid, en er is onbeperkt ruimte voor hoor en wederhoor.

De omroep bepaalt inhoudelijk zelfstandig haar eigen koers.

 

Bij een staatsomroep zijn zenders rechtstreeks in handen van een regering en een verlengstuk van regeringspropaganda. Andersdenkenden krijgen beperkt of geen toegang tot de media.

 

Je kunt van alles vinden van de Nederlandse p.o., maar jij maakt de geldstroom (Het geld moet ergens vandaan komen.) nu verdacht. Jij suggereert (Ik zeg het netjes.) dat tegenover de geldstroom vriendendiensten jegens de regering worden geleverd. Dat is pertinent onjuist. Ons parlement zou (gelukkig) op zijn achterste benen staan.

 

Onder Berlusconi kon je in Italië goed zien hoe de RAI de redactionele onafhankelijkheid en het recht op scherp bekritiseren van de macht met hand en tand verdedigde. Op het scherpst van de snede.

Immers, Berlusconi probeerde van de RAI een staatsomroep te maken. Dat is hem (gelukkig) niet gelukt, mede doordat hij eerder ontslag nam.. De RAI is  erin geslaagd een zuiver, onafhankelijke publieke omroep te blijven. (Ook al scheelde het niet veel.)

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

"de commerciëlen willen kijkers trekken als de publieke weg valt willen ze

graag die gaten invullen met soort gelijke programma's."

 

Geloof jij jezelf nog wel?, wat een kul.

De gemiddelde kijker van RTL & Co. zit niet te wachten op programma´s als Argos, Brandpunt, Een Vandaag,

Nieuwsuur en andere duiding programma´s.

 

Die willen gemakkelijke TV, omdat ze niet verder geïnterresseerd zijn dan in  "blondjes" als L. de Mol en/of

omdat ze van platte ordinaire TV houden. (OhOh Cherso en meer).

 

Ze zouden beter eens kijken naar zoiets als "Je zal het maar hebben", informatief en ook grappig.

 

Pas als "Boer zoekt vrouw" weer bij de NPO wordt uitgezonden, schakelen ze massaal om.

Dit is een programma dat eigenlijk bij de commerciëlen hoort, ook in diverse "buitenlanden" wordt het daar uitgezonden.

 

Ja, over smaak valt te twisten, maar niet over kwaliteit en laatste vind je weinig bij de commerciëlen.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Wat een onzin. Het is ook kwaliteit programma's te maken die zo veel mogelijk mensen willen zien. Bij de publieke oproep worden veel populaire en tegelijkertijd kwalitatief hoogwaardige programma's gemaakt, maar er wordt ook veel gemaakt dat erg veel geld kost en waar werkelijk geen hond naar kijkt. Die centen mogen wat mij betreft in onze pot blijven zitten.

 

Het is met cultuur al helemaal van hetzelfde laken een pak. Een groot orkest zou zichzelf prima kunnen bedruipen als ze voor een groot deel commercieel zouden opereren. Dan kunnen ze voortbestaan en kunnen ze met de overgebleven tijd doen wat ze zelf graag willen. Daar hoeven geen bakken gemeenschappelijk geld in.

 

De commerciële omroepen maken net als de publieke omroep veel rommel en veel goede programma's. Met als enig verschil dat de commerciëlen dat op eigen kracht doen en de miljoenen die in de slechte programma's van de publieke oproepen zitten rechtstreeks uit onze zak komen.

 

Ik zeg dus weg met die belachelijk hoge salarissen van mensen met een functie bij de publieke omroep (de Balkenende norm is nog veel te hoog!) en alle programma's met slechte kijkcijfers wegbezuinigen. Tevens van 3 naar maximaal 2 zenders. 2 publieke zenders is meer dan genoeg. Gaan de duur betaalde mensen dan lopen, dan lopen ze maar weg. Dan lost zich het probleem ook vanzelf op. Dan je nou echt dat bij de commerciële omroepen iemand op Antoinette Hertsenberg zit te wachten? Die krijgt het salaris dat ze nu krijgt nergens meer! Ze kan niet eens fatsoenlijk presenteren. Elke week exact hetzelfde zinnetje.... 'Goeienavond, welkom bij radar. U ziet het, Jeroen en zijn telefoonteam zit er weer om al uw consumentenvragen te beantwoorden.'

Kom, dat programma kan Chazia Mourali ook presenteren. Heeft zij ook weer wat te doen en ze doet het vast voor minder ;)

 

De tijd dat er bakken met geld over de balk konden is voorbij!

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

..

Een groot orkest zou zichzelf prima kunnen bedruipen als ze voor een groot deel commercieel zouden opereren. Dan kunnen ze voortbestaan en kunnen ze met de overgebleven tijd doen wat ze zelf graag willen. Daar hoeven geen bakken gemeenschappelijk geld in.

(....)

Dan je nou echt dat bij de commerciële omroepen iemand op Antoinette Hertsenberg zit te wachten? Die krijgt het salaris dat ze nu krijgt nergens meer!

 

De tijd dat er bakken met geld over de balk konden is voorbij!

Er zijn genoeg kunstuitingen die met een goede p.r. zichzelf zouden kunnen bedruipen. We zijn in het verleden gek geweest om zuur verdiende belastingcenten zomaar weg te subsidiëren aan kunstenaars op wie weinigen afkwamen of aan theaterbezoekers die het toegangskaartje gemakkelijk zelf konden betalen.

 

Het geval Hetzeberg (!) is helemaal te gek voor woorden. Zij maakt stemming om kijkcijfers en m.i. op een zodanig journalistiek niveau dat haar zeker geen topsalaris toekomt.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

".....erg veel geld kost en waar werkelijk geen hond naar kijkt....."

 

En het zijn nu net deze programma´s die prijzen winnen, ook in het buitenland.

Maar ook in een behoefte voorzien, het mag bij de NPO niet per se over het aantal kijkers gaan, ook mensen met andere

interesse hebben recht op hun TV.

 

 

"De commerciële omroepen maken....."

 

Die maken niks, zelfs bedenken laten ze meestal aan een ander over. Alles is aangekocht bij Endemol,

J. van den Ende en Talpa.

Ook de NPO maakt er gebruik van, maar de programma´s waar "geen hond naar kijkt" maken ze wel zelf.

 

Noem eens een programma, dat de commerciëlen zelf maken, ik kom niet verder dan het nieuws, Boulevard en

Hart van Nederland en dan die eeuwige "thuiswinkel" programma´s, niet te filmen.

 

"2 publieke zenders is meer dan genoeg." is dat niet te veel?, Wilders vindt één genoeg.

Elk land dat een beetje mee wil tellen heeft 3 of meet PO´s, in NL is dit o.a. ook voor de interesse´s van de kijkers nodig.

 

Nederland 1 biedt nieuws en sport, spannende series, grote tv-shows, aangrijpende verhalen, drama en komedie.

Nederland 2 vertelt het hele verhaal. Met kunst en cultuur, opinie en debat, levensbeschouwing, documentaires en speelfilms.

Nederland 3 heeft een toegankelijke en eigentijdse mix van cabaret en satire, reality, sport, actuele talkshows en popmuziek.

 

Dat kan je niet op 1 of 2 zenders persen.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Er zijn genoeg kunstuitingen die met een goede p.r. zichzelf zouden
kunnen bedruipen. We zijn in het verleden gek geweest om zuur verdiende
belastingcenten zomaar weg te subsidiëren aan kunstenaars op wie
weinigen afkwamen of aan theaterbezoekers die het toegangskaartje
gemakkelijk zelf konden betalen."

 

Het gaat hier niet over de VS, maar Nederland, dat land weet niet beter en zet zijn volk met alles in de kou.

En dan nog zeggen dat het " God´s own country" is.

Het gebeurt niet alleen in NL zo, maar in de meeste beschaafde Europese landen.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

..

"

Het gaat hier niet over de VS, maar Nederland, dat land weet niet beter en zet zijn volk met alles in de kou.

En dan nog zeggen dat het " God´s own country" is.

Het gebeurt niet alleen in NL zo, maar in de meeste beschaafde Europese landen.

Ik weet niet wat je in deze post wilt suggereren met "het", maar het lijkt me duidelijk dat je bewust met je geld omgaat als de middelen beperkt zijn.

Thuis doen we niet anders.

Ik vind dat subsidiëren met publiek geld weloverwogen moet gebeuren. Het volk betaalt, en mag daar iets nuttigs voor terugverwachten waar men gezamenlijk wat aan heeft. Hobby's maar even aan de kant. Ook dat vind ik beschaving.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

".....erg veel geld kost en waar werkelijk geen hond naar kijkt....."

 

Nederland 1 biedt nieuws en sport, spannende series, grote tv-shows, aangrijpende verhalen, drama en komedie.

Nederland 2 vertelt het hele verhaal. Met kunst en cultuur, opinie en debat, levensbeschouwing, documentaires en speelfilms.

Nederland 3 heeft een toegankelijke en eigentijdse mix van cabaret en satire, reality, sport, actuele talkshows en popmuziek.

Er zijn nog een paar publieke zenders, die daar al in voorzien....

 

Holland doc 24

Zapp 24

Journaal 24 12, Best 24 12

Humor TV Nostalgie Net

En verder nog een hele zwik regionale stations.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...