SjongeJonge Geplaatst: 27 juni 2013 Geplaatst: 27 juni 2013 hallo, ik zit te overwegen om over te stappen op satelliet tv. Ik zit nog met een paar vragen. Dit zijn mijn eisen en dit heb ik ontdekt: - Ik ben enkel geinteresseerd in HD kwaliteit ( dus moet ik een receiver + tv met HDMI nemen) - Ik wil enkel gratis zenders ontvangen. - Ik wil per se NL 1-3 en de BBC te kunnen ontvangen ( Astra 1 19,2 + Astra 28,2, en daarvoor 2 x LDM) Het liefst zou ik ook Canvas en EEN, zowel ARD en ZDF erbij hebben Klopt het dat Canvas en EEN niet FTA zijn? Begrijp ik het goed dat de enige manier om naar de vrije zenders NL1 - 3 in HD te kunnen kijken mij € 69- kost voor een Seca-3 kaart van Canaldigitaal?! ( tenzij ik ergens een oude kaart opduikel die niet lang meer geldig zal zijn of waar een boete op staat..) Deze kaart is bovendien slechts 1x te heractiveren. Omdat ik jaarlijks een aantal maanden overwinter kan ik dus slechts 2 jaar met deze kaart doen? http://www.canaldigitaal.nl/abonnement/smartcard-ruilen/ Is dit mogelijk? groet SJ Topfield 4000PVR, 82 * 72 cmOffsetschotel, 1 LNB, Daewoo buis tv. Schotel op Astra2 gericht. DVB-T via verlopen Digitenne.
satelliet123 Geplaatst: 27 juni 2013 Geplaatst: 27 juni 2013 (aangepast) Als je NED123 in HD wilt moet je Astra 23.5 ontvangen. Dus Astra 1, 2 en 3 in totaal. Alle Duitse publieke zenders zijn FTA en van de commerciele zijn de niet-HD kanalen ook FTA. Zie hier bij v&a een smartcard van CD staan voor 30 miss wat voor jouw? 27 juni 2013 aangepast door satelliet123 Vu+ Solo - Openpli Samsung UE32EH6030
katwezel Geplaatst: 27 juni 2013 Geplaatst: 27 juni 2013 het klopt Canvas en één zijn niet fta M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek Lokatie's hoevenen & blier (belgië)
Sprietje Geplaatst: 27 juni 2013 Geplaatst: 27 juni 2013 SjongeJonge De Nederlandse HD-zenders zitten op de Astra 23,5De Duitse zenders zitten op de Astra 19,2De BBC-zenders zitten op de Astra 28,2De ideale lnb voor jou is dus de CanalDigitaal triple-lnb.Deze heeft 4 aansluitingen en is te gebruiken op een Triax 64. Naast die €69,- aanschafkosten, krijg je ook nog eenmalige registratiekosten van de smartcard van € 29.95, zie: http://www.canaldigitaal.nl/abonnement/tarieven-televisie/ Is deze kaart eenmaal geregistreerd, dan kun je tot in lengte van dagen naar de FTV Nederlandse zenders kijken, zowel in SD als in HD.
SjongeJonge Geplaatst: 27 juni 2013 Auteur Geplaatst: 27 juni 2013 beste mensen, In een sat winkel was er duidelijk verschil te zien met een Hd signaal met HDMI en een Sd met scart aansluiting. Het SD signaal vond ik ondermaats. Ik heb nu digitenne en een oude tv met scart. Over het beeld ben ik tevreden. Is de digitenne HD? of SD, of iets anders??? Topfield 4000PVR, 82 * 72 cmOffsetschotel, 1 LNB, Daewoo buis tv. Schotel op Astra2 gericht. DVB-T via verlopen Digitenne.
SjongeJonge Geplaatst: 27 juni 2013 Auteur Geplaatst: 27 juni 2013 (aangepast) Hoi Sprietje, "Deze heeft 4 aansluitingen en is te gebruiken op een Triax 64."Ja die heb ik in een sat winkel gezien, om 4 tv's op aan te kunnen sluiten... Maar 3 x LNB werkt toch evengoed, als je het eenmaalgeinstalleeerd hebt? ( extra dwarsstang op de schotel + 3x LNB + splitter , had ik begrepen) En dat is toch stukken goedkoper? Ik heb een klein budget. "Is deze kaart eenmaal geregistreerd, dan kun je tot in lengte van dagen naar de FTV Nederlandse zenders kijken, zowel in SD als in HD." Goed verstopt die registratie kosten! En waar lees jij dat de kaart eeuwig geldig blijft? 27 juni 2013 aangepast door SjongeJonge Topfield 4000PVR, 82 * 72 cmOffsetschotel, 1 LNB, Daewoo buis tv. Schotel op Astra2 gericht. DVB-T via verlopen Digitenne.
Sprietje Geplaatst: 27 juni 2013 Geplaatst: 27 juni 2013 (aangepast) SjongeJonge Losse lnb’s is echt niet goedkoper. Om te beginnen heb je al minimaal een Triax 88 nodig. Wil je zo’n grote schotel, kun je die plaatsen? Samen met een multirail, 3 goede lnb’s en diseqc-switches ben je veel meer kwijt voor vier aansluitingen. Een CanalDigitaal triple-lnb koop je voor €80,- en een Triax 64 voor €19,25, samen dus €100,- Eenmaal de smartcard van CanalDigitaal geregistreed, blijft die geldig tot je hem opzegt. 27 juni 2013 aangepast door Sprietje
Moderator ceesv Geplaatst: 27 juni 2013 Moderator Geplaatst: 27 juni 2013 Eenmaal de smartcard van CanalDigitaal geregistreed, blijft die geldig tot je hem opzegt. Of tot het codering systeem gewisseld wordt. SECA 3 heeft niet het eeuwige leven en FTV kijkers zullen hun kaart moeten omruilen tegen betaling. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
SjongeJonge Geplaatst: 27 juni 2013 Auteur Geplaatst: 27 juni 2013 SjongeJonge Losse lnb’s is echt niet goedkoper. Om te beginnen heb je al minimaal een Triax 88 nodig. Wil je zo’n grote schotel, kun je die plaatsen? Samen met een multirail, 3 goede lnb’s en diseqc-switches ben je veel meer kwijt voor vier aansluitingen. Een CanalDigitaal triple-lnb koop je voor €80,- en een Triax 64 voor €19,25, samen dus €100,- Ik heb maar 1 aansluiting/ tv. EEn 88cm kan ik wel kwijt, maar lijkt me erg windgevoelig, moet nl op een voetstandaard geplaatst worden. Bij slecht weer wil ik ook goed beeld hebben, Is 64 cm dan wel groot genoeg??? Topfield 4000PVR, 82 * 72 cmOffsetschotel, 1 LNB, Daewoo buis tv. Schotel op Astra2 gericht. DVB-T via verlopen Digitenne.
Alventali Geplaatst: 27 juni 2013 Geplaatst: 27 juni 2013 @ sjongejonge een goed uitgerichte 64 cm zal met noodweer uitvallen. maar dat doet een 88 cm ook. Ik werk zelf met een goed uitgerichte visiosat bisat. En heb soms net voor de hele zware buien wel eens uitval.( tijdens de bui het beeld vaak weer terug) Maar die uitval blijft beperkt tot max 2 tot 3 uurtjes per jaar. Okee het is ff klote als dat net tijdens je favoriete film of serie gebeurd Maar ik heb ook kabel en daar heb ik door ondehoud en dergelijke meer dan 3 uur uitval op per jaar. Groetjes AlvVisiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluitingVU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C
SjongeJonge Geplaatst: 27 juni 2013 Auteur Geplaatst: 27 juni 2013 (aangepast) Ik werk zelf met een goed uitgerichte visiosat bisat. En heb soms net voor de hele zware buien wel eens uitval. Nou wat ik zo 1,2, 3 over visiosat tegenkom is niet zo fijn http://www.sat4all.com/forums/topic/332887-grote-fabricage-en-constructie-fout-van-de-visiosat-bisat/ Maar het ging over een 64cm dan wel 88cm... Zijn meer mensen het eens dat er weinig verschil in zit? 27 juni 2013 aangepast door SjongeJonge Topfield 4000PVR, 82 * 72 cmOffsetschotel, 1 LNB, Daewoo buis tv. Schotel op Astra2 gericht. DVB-T via verlopen Digitenne.
gors Geplaatst: 28 juni 2013 Geplaatst: 28 juni 2013 @sjongejonge, als je in of dicht bij Vlaanderen woont kan je Eén, Canvas, Op12 in SD FTA ontvangen via DVB-T; eventueel versterkt antennetje buiten plaatsen, bij jouw schotel.
Sprietje Geplaatst: 28 juni 2013 Geplaatst: 28 juni 2013 SjongeJonge vraagt: “Bij slecht weer wil ik ook goed beeld hebben, Is 64 cm dan wel groot genoeg???” De zenders die het eerste uitvallen bij slecht weer zijn Eurosport HD en History HD. Maar jij wilt geen betaald abonnement dus die zenders kun je toch niet ontvangen.De zenders Ned.1, 2 en 3 HD vallen minder makkelijk uit bij slecht weer maar als je toch meer regenreserve wilt hebben, kun je de triple-lnb ook op een schotel van 78cm zetten. Het uitrichten is dan wel wat moeilijker want het komt dan heel erg precies om dan ook de Astra 19,2 en de Astra 28,2 te ontvangen.Maar als je slechts 1 aansluiting nodig hebt, is een Triax 88 met rail, 3 losse lnb’s en een 4/1 diseqc-switch ook een optie want dan valt de prijs ook nog wel mee. Natuurlijk is een Visiosat Bisat ook een optie maar die is wel een stuk duurder. Voor een Visiosat Bi-satellite G3C (dus met houder voor Astra 1, 2 en 3) betaal je €124,50, voor een Triax 78 €22,50. En nooit geen antenneversterker erbij plaatsen. Dat geeft alleen maar meer ellende.
gors Geplaatst: 28 juni 2013 Geplaatst: 28 juni 2013 versterkt antennetje was voor de dvb-t; bedoeld was dat de dvb-t antenne en de schotel bij elkaar konden staan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen