Ga naar inhoud


gepiepeld gepeopled door piepende apparaat?


rolandroland

Aanbevolen berichten


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

De man heeft groot gelijk. Niemand zit op die krengen te wachten. Ook de dieren niet.

Je leeft in een samenleving en daar moet je wat van elkaar kunnen dulden en tolerant zijn.

Katten zijn schatten van beesten en veel mensen een goede vriend.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een kat is allesbehalve tolerant. Hoogste tijd voor kattenbelasting!

Een kat is veel toleranter dan de meeste mensen zijn!  Ik heb daarom veel liever een kat in mijn huis dan een ander mens!

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee ken ik ken theparasol persoonlijk.

En ben van mening dat het een dier liefhebbend persoon is.

 

Waar ik theparasol wel in kan begrijpen is dat waar het om honden gaat die los lopen praten dan praten we al vlug over overlast.

Moet er een poep schepje mee genomen worden om hun behoeftes op te ruimen. ( en ja daar mag je in veel gemeentes ook nog voor betalen) 

En van katten die los lopen zegt men vaak ja maar dat is de natuur.

En moeten we het maar accepteren dat ze bij andere mensen dan hun eigenaar in de tuin hun behoeftes doen.

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Katten begraven hun poep... meestal althans.

 

Maar ja, ik heb zelf 6 katten en laat deze niet vrij rondlopen. Had ik er 1tje dan was het een ander verhaal geweest. Ik heb een soort van kooi gebouwd van 60m2 voor ze waar ze vanuit het huis in kunnen lopen. Kunnen ze leuk in spelen en ze komen toch buiten. En de poepdozen staan in de kooi, heb je dat ook niet binnen. :)

 

Kan mij voorstellen dat als de kat van je buren je vogeltjes dood (of veel stress bezorgt) dat het irritatie op wekt. Maar je kan er niet zo heel veel aan doen ben ik bang.

 

En mensen die dieren doden, daar zit een steekje bij los. Deze man probeert het tenminste nog enigzins humaan op te lossen.

aangepast door Sjattuh

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geloof dat de foto's van je katten ren hier ook op S4All staan.

En ik kan dat waarderen. Het zijn jou huisdieren en daar hoeft naar mijn mening een ander geen last van te hebben.

 

Een tijd geleden op een ander forum namelijk een beetje de omgekeerde wereld gelezen.

Dat persoon met 2 honden werd gesommeerd door een advocaat om de dierenarts kosten van een kat te betalen.

Omdat zijn honden de kat hadden gebeten.

 

De honden hadden de kat ook daadwerkelijk gebeten.

Maar wel op hun eigen afgesloten terrein.

Dus de kat was binnen gedrongen op het terrein/ teretorium van de honden.

De kat zijn thuis was ruim 250 meter ( 4 huizen ) verder  op.

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ieder zijn meug, zolang je die tolerante kat maar binnen je eigen muren houdt...

Ook dank names alle zangvogeltjes uit de buurt!

Helemaal eens. Katten zijn leuk voor de eigenaar. Mensen zonder katten hebben een omgewoelde, naar kattenzeik/poep ruikende tuin.

 

Tnx voor de tip. Ik wist niet dat dit soort apparaatjes bestaan. Ga meteen even een online shop zoeken.

aangepast door mauspartyhouse

ET8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk ik heb niets tegen katten, enkel tegen buurtbewoners die hun huisdieren maar door de buurt laten dolen wanneer het ze uitkomt.

Dat kan allemaal best, als je maar buitenaf woont. Maar in de "bouw" is dat gewoon not done.

Als je er iemand op aanspreekt dan krijg je reacties van: tja zijn katten he, die gaan hun eigen gang.

Nou als er zulke reacties komen dan zit het probleem niet bij de huisdieren maar bij de eigenaren ervan.

Dan zou je kunnen overwegen om het iets humaner op te lossen dan met zo'n pieper:

 

Een grote pvcbuis van binnen insmeren met wagenvet en die in je tuin leggen.

Als ronddolende katten dan in je tuin belanden zijn ze nieuwsgierig genoeg om ff de buis in te gaan en jawel dan worden ze dus smerig.

Vervolgens hups zo het katteluik van de eigenaar weer in en ik weet zeker dat de eigenaar de kat (voorlopig) wel binnen de eigen muren probeert te houden.

 

En niet aankomen met dat is zielig je bent een kattenhater. Nee dat heeft er niets mee van doen. We hadden hier laatst de buitendeur openstaan omdat het warm was buiten. ik zag nog net dat er een buurtkat de trap opstoof. Daar zit ik nu niet op te wachten!

Daarnaast bent ik groot (natuur) vogel liefhebber en altijd als er weer zo'n kat rondsluipt loopt de hele natuur weer te alarmeren want elke kat heeft een jachtinstinct en bespringen helaas de vogeltjes als ze kans krijgen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://dewerelddraaitdoor.vara.nl/media/238345

 

Je hebt kattenverjagers die op 25KHz zitten en die wel weer onhoorbaar zijn voor de meeste mensen. Volgens de leerboekjes kan mens horen tot circa 20KHz maar dat klopt niet altijd. Zijn mensen die kunnen horen tot en met 25KHz. Katten kunnen horen tot 40KHz. Als je nu apparaat in zet op 30KHz dan heeft niemand er last van. Vraag is of dat wel zo handig is:

 

http://pestfree.nl/blog/ultrasoon-geluid-schadelijk-voor-gezondheid

 

je hebt verder apparaten die water spuiten naar de kat, denk dat dit de beste oplossing is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

 

Tnx voor de tip. Ik wist niet dat dit soort apparaatjes bestaan. Ga meteen even een online shop zoeken.         

 

Daar moet je een beetje mee uitkijken. Ik heb voor een lokale friture eens uit moeten zoeken over het hoe en wat van een mosquito.

Dat was wel die "echte" om de hangjongeren rond de zaak te weren.

 

Je mag een mosquito wel legaal hebben maar je kan problemen met je buren of de gemeente krijgen.

De gemeente wilt nl voorkomen dat er een wildgroei ontstaat van dit soort apparaten met alle gevolgen van dien.

Als jouw gemeente ook moelijk gaat doen dan gebruiken ze de geluids overlast als smoesje en moet je hem weghalen.

Als je in de bossen woont dan valt dat wel mee maar in een rijtjeshuis kan je wel problemen verwachten. Vooral als je meerdere woningen hebt met de tuin aan de slaapkamerkant.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar moet je een beetje mee uitkijken. Ik heb voor een lokale friture eens uit moeten zoeken over het hoe en wat van een mosquito.

Dat was wel die "echte" om de hangjongeren rond de zaak te weren.

 

Je mag een mosquito wel legaal hebben maar je kan problemen met je buren of de gemeente krijgen.

De gemeente wilt nl voorkomen dat er een wildgroei ontstaat van dit soort apparaten met alle gevolgen van dien.

Als jouw gemeente ook moelijk gaat doen dan gebruiken ze de geluids overlast als smoesje en moet je hem weghalen.

Als je in de bossen woont dan valt dat wel mee maar in een rijtjeshuis kan je wel problemen verwachten. Vooral als je meerdere woningen hebt met de tuin aan de slaapkamerkant.

Ik zoek een goedkope katterverjager, niet een oplossing voor hangjongeren.

Ik denk niet dat de hele straat vol komt te hangen met dit soort spul, want hier heeft iedereen muv wij en onze buren een kat.

ET8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...