SjongeJonge Geplaatst: 28 juni 2013 Geplaatst: 28 juni 2013 (aangepast) Het zal wel vloeken in de satelliet kerk zijn maar ontdek nu dat dankzij DVB-T je gewoon NL 1-3 kunt ontvangen! http://radio-tv-nederland.nl/dvbt/digitenne-kpntv.html In Nederland is er een ontvangstbereik van 98% met dakantenne, en 66% met binnenantenne. http://nl.wikipedia.org/wiki/DVB-T Dus hoef je geen CD kaart en registratie te kopen a e100- ! 28 juni 2013 aangepast door SjongeJonge Topfield 4000PVR, 82 * 72 cmOffsetschotel, 1 LNB, Daewoo buis tv. Schotel op Astra2 gericht. DVB-T via verlopen Digitenne.
theparasol Geplaatst: 28 juni 2013 Geplaatst: 28 juni 2013 Wat een wondere wereld leven we toch in.... dekkingsgebied van de sat is veel groter en zonder codering moet vadertje staat / de belastingbetalers veel te veel centjes afdragen omdat de mediacontent in heel europa vrij te ontvangen is. Je betaalt CDS NL enkel eenmalig voor de smartcard / onderhoud van de keys om via sat de FTV kanalen te kunnen bekijken. Daarbij, de regionale zenders kun je ook via dvb-t vrij ontvangen. Voor de sat kan dat met beperkt aantal regionalen
SjongeJonge Geplaatst: 28 juni 2013 Auteur Geplaatst: 28 juni 2013 (aangepast) Eenmalig totdat je coor CD weer een nieuwe kaart moet aanschaffen, om de zoveel jaar. Daarentegen betaal ik via de belasting voor de publieke omroep met zijn DVB-T signaal. Dat is dus al betaald of ik er gebruik van maak of niet. is dit signaal via DVB-T Sd of HD kwaliteit? 28 juni 2013 aangepast door SjongeJonge Topfield 4000PVR, 82 * 72 cmOffsetschotel, 1 LNB, Daewoo buis tv. Schotel op Astra2 gericht. DVB-T via verlopen Digitenne.
grondstof Geplaatst: 28 juni 2013 Geplaatst: 28 juni 2013 (aangepast) DVB-T is alleen in SD te ontvangen, net als de regionalen welke je slechts afhankelijk van je locatie ontvangen kan. Hierbij is het wel mogelijk meerdere regionale zenders te ontvangen bij gebruik van een goede buiten antenne. 28 juni 2013 aangepast door grondstof
Sprietje Geplaatst: 28 juni 2013 Geplaatst: 28 juni 2013 TsongeJong, hier zakt nu m’n broek vanaf. Je schreef:“hallo, ik zit te overwegen om over te stappen op satelliet tv. Ik zit nog met een paar vragen.Dit zijn mijn eisen en dit heb ik ontdekt: - Ik ben enkel geinteresseerd in HD kwaliteit ( dus moet ik een receiver + tv met HDMI nemen) - Ik wil enkel gratis zenders ontvangen. - Ik wil per se NL 1-3 en de BBC te kunnen ontvangen (Astra 1 19,2 + Astra 28,2, en daarvoor 2 x LDM) Het liefst zou ik ook Canvas en EEN, zowel ARD en ZDF erbij hebben” Wat wil je dan met gratis Digitenne?- Daar zitten geen HD-zenders op.- Daarmee kun je de BBC niet ontvangen.- Daarmee kun je de Duitse zenders niet ontvangen.En de SD-kwaliteit van Digitenne haalt het niet bij de SD-kwaliteit van de meeste zenders op de satelliet.
Moderator ceesv Geplaatst: 28 juni 2013 Moderator Geplaatst: 28 juni 2013 Elk systeem is zo sterk als de zwakste schakel! Tjongetjonge schreef; Klopt, een loodzware 2e hands Daewoo 67cm buis tv maar wel 2 scart aansluitingen. Belangrijker: hij doet het goed! Als deze het begeeft komt er ietsmoderns. Daarop vooruitlopend wil ik al de juiste sat hardwarehebben.Hoewel deze tv miss nog 5 jaar meegaat en we dan wel weerverouderd zijn met de sat hardware?! Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
SjongeJonge Geplaatst: 28 juni 2013 Auteur Geplaatst: 28 juni 2013 (aangepast) Beste Sprietje, Klopt dat ik dat schreef, ik ben lerende, ondertussen weet ik iets meer van deze materie. Als ik uitga van mijn huidige tv heb ik geen HD signaal nodig, dat werkt niet op deze oude buis. Het sd signaal dat ik nu van Digi ontvang vind ik prima. Dus is sd signaal voor NL 1-3 voldoende, dus moet ik een gewone antenne plaatsen voor gratis ontvangst. Ik wil af van een betaald abonnement maar wil wel BBC. Daarvoor komt dan de satelliet. Maar ik ben er nog niet uit... Snapt u? Ik hoop dat je nu je broek weer wilt optrekken Overigens heb ik net een test gedaan: de antenne van Digi heb ik losgekoppeld van de kpn tuner en direct in mijn tv gestoken. Desondanks kan ik geen NL 1-3 ontvangen... Heb ik een ander soort antenne nodig om DVB-T te kunnen ontvangen? 28 juni 2013 aangepast door SjongeJonge Topfield 4000PVR, 82 * 72 cmOffsetschotel, 1 LNB, Daewoo buis tv. Schotel op Astra2 gericht. DVB-T via verlopen Digitenne.
theparasol Geplaatst: 28 juni 2013 Geplaatst: 28 juni 2013 Overigens heb ik net een test gedaan: de antenne van Digi heb ik losgekoppeld van de kpn tuner en direct in mijn tv gestoken. Desondanks kan ik geen NL 1-3 ontvangen... Heb ik een ander soort antenne nodig om DVB-T te kunnen ontvangen? Grote grutten! Je moet nog veel leren.... die ouwe beeldbuis bak van je heeft geen ingebouwde dvb-t tuner dus zul je er altijd een losse dvb-t settop box oid bij moeten gebruiken! Wat kost dat wel niet aan extra stroom per jaar
Moderator ceesv Geplaatst: 28 juni 2013 Moderator Geplaatst: 28 juni 2013 Zoals gezegd, of een (moderne) tv met ingebouwde DVB-T tuner en digitale decoder of een settop DVB-T ontvanger met scart uitgang aangesloten op je Daewoo TV. Gelukkig heeft je tv 2 scart ingangen, een voor de satelliet ontvanger voor de BBC en de andere ingang voor DVB-T voor NED. 1,2 en 3. Dat worden dan ook 3 afstandsbedieningen naast je stoel. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
theparasol Geplaatst: 28 juni 2013 Geplaatst: 28 juni 2013 Wat ook nog een mogelijkheid is een wat "duurdere" sat box waar je ook een dvb-t usb tuner op aan kunt sluiten. Sommige modellen hebben dit standaard al aan boord, vaak gecombineerd met een dvb-c, zoek maar in de specs op dvb-c/t tuner. Maar voor zover ik weet zijn dat vaak de wat luxere boxen (lees prijziger!) Maak niet de fout een goedkope tuner als de xp1000 uit te willen rusten met losse dvb-t usb tuner. Het past allemaal wel maar het werkt als het spreekwoordelijk dikke stront in de trechter
Emekli Geplaatst: 28 juni 2013 Geplaatst: 28 juni 2013 Een gemiddeld flatscreen heeft toch ook een DVBS (2) tuner aan boord. Ik kijk hier naar zenders via mijn schotels en ingebouwde DVBS2 tuner van de TV. Laatste bedoeld voor de zenders van Cyprus, hier 70 km. vandaan. Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV. Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat, ** is tijdelijk buiten gebruik.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen