Ga naar inhoud

Open pli getest met diverse ontvangers en deze starten niet goed door

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb vandaag de Maxdigital XP1000 nieuw uit de doos voorzien van de nieuwe PLI software zonder USB stick rechtstreeks via update in het menu.

De ontvanger heeft heel heel lang nodig om daarna door te starten.( ongeveer 1/2 uur )

De nieuwe PLI software van de site af gehaald en de ontvanger start helemaal niet meer door.

Links boven een streepje en dat was het.

Ik heb er daarna oudere software op geplaatst en eigenlijk alles gedaan om het goed te krijgen.

Vervolgens heb ik de ET5000 genomen en ook met een USB stick  voorzien van de nieuwe PLI software.

Deze geeft nu ook alleen een streepje links boven en start helemaal niet meer door.

Opnieuw de bootlader geïnstalleerd maar ook hier kom ik niet verder.

GGGGRRRRRR geef niet graag op dus ook de VU SOLO voorzien van nieuwe software.

Deze start zij het met een vertraging van 10 minuten wel door.

Gewoon aan en uit zetten is gewoon razendsnel maar schakel je de ontvanger (uitschakelen ) uit en je gaat een keer met de aan uit schakelaar op en neer heeft de ontvanger weer 10 minuten nodig.

Diverse USB sticks geprobeerd diverse software met verschillende datums maar niets helpt.

Ik denk of het kan eigenlijk niet anders dan dat er op dit moment iets met de PLI software aan de hand is.

Waar kan ik software vinden die meer dan een maand oud is.

Geplaatst:

Ik heb met de laatste software geen problemen gemerkt ivm langer opstarten? Vorige week nog xp1000 geflashed voor iemand.

Al eens geprobeerd zonder UTP op te starten?

Geplaatst:

@ CDZakelijk

dat het met één box al eens verkeerd gaat om te flashen daar kan ik nog inkomen, maar met 3...

Ik denk dat er eerder iets verkeerd is met je werkwijze.

Kan je eens nader uitklaren hoe je te werk gaat?

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Geplaatst:

Test maxdigital XP1000

Ik heb het zojuist geprobeerd zonder UTP kabel en warempel de ontvanger start door.

Alle stappen doorgelopen zonder internet aansluiting herstart gedaan en weer start de ontvanger zonder problemen door.( keer op keer start deze door )

UTP kabel er weer in gestoken en weer een herstart gedaan de ontvanger start weer niet door ?( geen draaiende tandwielen )

UTP kabel er weer uit en het doorstarten gaat weer prima.

De UTP kabel er weer in en netwerktest , geen ip nummer.

KPN box gereset en de UTP kabel nu op een ander poort rechtstreeks op de ontvanger aangesloten zonder tussenkomst van switchen.

Ontvanger start weer niet door.

Het probleem is dus dankzij de goede tip van Bartje bekent en een grote stap in de goede richting.

Diverse malen getest met UTP kabel geen doorstart, zonder UTP kabel geen enkel probleem.

Volgende stap de switch van de zaak er uit getrokken en enkel en alleen de utp kabel naar de ontvanger er in en eerste instantie krijg ik een goede doorstart ip nummer en lijkt alles naar behoren te werken.

Diverse malen herstarten nu met utp kabel en het werkt 100%

Overal aan gedacht maar niet aan een IP conflict of zo.

Geweldig forum en geweldige hulp.

Volgende stap is te gaan kijken waar het vermoedelijke ip conflict vandaan komt.

Geplaatst:

bij <adapterinstellingen> DHCP op ja zetten dan nogmaals netwerktest doen.

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Geplaatst:

VluggeW  zou kunnen :whistle:

Dirocca dat is juist het vreemde alle instellingen staan op Ja.

Worstel straks nog even verder eerst nog even van de zondag genieten.

• Beheerder
Geplaatst:

...KPN box gereset...

Experiabox? Probeer het eens met een andere router. Die dingen doen echt alles dat God verboden heeft.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Probleem is vandaag opgelost.

Op de PC was voor de wifi ook Netsetman geïnstalleerd voor eventueel het ip. nummer in een andere ranch te zetten.

Ergens veroorzaakte dit geheel een probleem met het uitdelen van de IP nummers aan linux ontvangers.

Raar dat de overige computers, vaste linux ontvangers en wifi er geen last van had maar het probleem is gelukkig opgelost.

Iedereen bedankt voor de bijdragen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen