SjongeJonge Geplaatst: 29 juni 2013 Geplaatst: 29 juni 2013 De laatste dagen heb ik me intensief verdiept in dvb-s en dvb-t. Van een leek ben ik nu tot een groentje gegroeit. Ik sta nu op het punt of het niet beter is om ipv een losse combo receiver te kopen, mijn oude beeldbuis tv af te voeren, en een tv met ingebouwde T en S tuner te kopen. Heb al een 5 tal Samsung tv's gevonden met deze 2 tuners. Tussen € 335 en € 500- Maar er worden geen specs vermeld over deze tuners. Opnemen, vod internet en al dat soort nieuwigheden vind ik onbelangrijk. Goed beeld is wel belangrijk. Het gaat om Astra 28,2. ontvnagst Is de kwaliteit van de tv met tuner te vergelijken met die van een losse receiver ? Topfield 4000PVR, 82 * 72 cmOffsetschotel, 1 LNB, Daewoo buis tv. Schotel op Astra2 gericht. DVB-T via verlopen Digitenne.
satelliet123 Geplaatst: 30 juni 2013 Geplaatst: 30 juni 2013 Hoeveel inch moet de TV zijn? En moet het perse Samsung zijn? Vu+ Solo - Openpli Samsung UE32EH6030
Moderator ceesv Geplaatst: 30 juni 2013 Moderator Geplaatst: 30 juni 2013 Denk eraan, dat om beeld op het scherm te krijgen van Canaldigitaal programma's je een z.g.n. CI module en Canaldigitaal kaart nodig hebt. Let erop dat je een BENELUX versie van de TV koopt, waarin meestal software zit die kan omgaan met de kaartlezer en kaart. De TV dient een z.g.n. CI slot te hebben. Soms werkt het CI module niet of niet goed in bepaalde TV's, de laatste versie software voor de TV lost dat probleem soms op. Het originele SECA CI module van Canaldigitaal werkt ook niet altijd probleemloos in elke TV. Het CI module van Aston, de AstonCrypt 1.07 met software versie 2.23 of hoger werkt in zo'n geval soms beter. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
SjongeJonge Geplaatst: 30 juni 2013 Auteur Geplaatst: 30 juni 2013 (aangepast) @satelliet123 Nee hoeft niet per se een Samsung te zijn, maar omdat S zo'n beetje elke monitor ter wereld produceert leek het mij een goede keuze. qua grootte... 28" minimaal , max ong 39" Ik sta open voor elk goed en max €500- model. ( met ingebouwde T en S tuner!) Is de kwaliteit van de tv met tuner te vergelijken met die van een losse receiver ? 30 juni 2013 aangepast door SjongeJonge Topfield 4000PVR, 82 * 72 cmOffsetschotel, 1 LNB, Daewoo buis tv. Schotel op Astra2 gericht. DVB-T via verlopen Digitenne.
Moderator ceesv Geplaatst: 30 juni 2013 Moderator Geplaatst: 30 juni 2013 Alle waar naar zijn geld, er is wel degelijk verschil in beeldkwaliteit van de verschillende chipsets welke gebruikt worden in Satelliet ontvangst. Een fabrikant van een TV zal de elektronica afstemmen op de prijsklasse van het apparaat. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
SjongeJonge Geplaatst: 30 juni 2013 Auteur Geplaatst: 30 juni 2013 Kunt u mij een url geven met review sites? Topfield 4000PVR, 82 * 72 cmOffsetschotel, 1 LNB, Daewoo buis tv. Schotel op Astra2 gericht. DVB-T via verlopen Digitenne.
Moderator ceesv Geplaatst: 30 juni 2013 Moderator Geplaatst: 30 juni 2013 Google is je vriend! Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
rrnico2011 Geplaatst: 30 juni 2013 Geplaatst: 30 juni 2013 Ik heb een LG 42LM620S. Na lang getalm en veel gepruts eindelijk de S-tuner aangesloten en een aantal satellieten ingelezen (motorbesturing). Werkt goed nu. Beeld is zeer goed, vooral de HD zenders. Je moet wel geduld hebben en vooral werken met de 4 beschikbare favoriet kanalen anders is het geheel onoverzichtelijk. Voordeel: besparen van extra HD receiver. Nadeel: niet beschikken over de functionaliteiten van afzonderlijke receiver zoals bv. tools om kanalen te soreteren enz... Conclusie: het is te doen.
SjongeJonge Geplaatst: 30 juni 2013 Auteur Geplaatst: 30 juni 2013 @ceesv Ok ik ging er van uit dat je de beste review sites wel paraat had. Topfield 4000PVR, 82 * 72 cmOffsetschotel, 1 LNB, Daewoo buis tv. Schotel op Astra2 gericht. DVB-T via verlopen Digitenne.
SjongeJonge Geplaatst: 30 juni 2013 Auteur Geplaatst: 30 juni 2013 @rrnico2011 zelf kanalen kunnen sorteren vind ik heel belangrijk, denk voor een losse receiver te gaan, maar welke... Topfield 4000PVR, 82 * 72 cmOffsetschotel, 1 LNB, Daewoo buis tv. Schotel op Astra2 gericht. DVB-T via verlopen Digitenne.
Tonskidutch Geplaatst: 1 juli 2013 Geplaatst: 1 juli 2013 je stapt wel snel over een en ander qua behoefte en noodzaak heen. dvb-t (waarom dat dan?) dvb-s2 (met schoteltje op 23,5 oost prima bedenk het abonnement is nodig) dvb-c (kabel / cai met 3in1 aanbiedingen zijn vaak goedkoper voor het basispakket telefoon/internet/tv) de betere tv's hebben een 3-weg multituner T/S2/C dus je bent flexibel voor nu en straks bij verhuizing of andere provider de duurdere en vooral eigenlijk de nieuwere types hebben een twin multituner zoals die samsung Opnemen, vod internet en al dat soort nieuwigheden vind ik onbelangrijk. tja twin tuner ingebouwd (of losse twin decoder ernaast) is kijken en wat anders opnemen (dat ga je missen) is het niet nu is het volgend jaar. als je enkel een prachtig beeld wilt heb je voor 500euro een HD TV + voor 500 euro een losse decoder/receiver met plug and play tuners ( naar eigen configuratie ) en uitwisselbaar prijs en budget bepaald het strakkies. je wensen en de noodzaak moet je nog eens overdenken. de merken en types staan ECHT allemaal in de internet-sites OOK sat4all heeft qua receivers meerdere reviews, lees en of kijk die eens. ciao Nothing Compares 2U Jimmy Scott
SjongeJonge Geplaatst: 1 juli 2013 Auteur Geplaatst: 1 juli 2013 (aangepast) @Tonskidutch Valt wel mee hoor, maar de info doet mij als groentje wel duizelen, en toen ik nog een leek was helemaal! Uitgangsposities is en blijft geen abonnementskosten meer: NL 1-3 gratis daarvoorDVB-T BBC gratis daarvoor DVB-S evt uitbreiding naar ZDF daarvoor 2e LBN optie tot 3e LNB voor NL1-3 via CD zonder abonnement na een paar verkenningen kies ik voor 1 losse combi receiver, maar welke??? Test sites voor rec heb ik nog steeds niet gevonden, als jij ze wel kent dan hoor ik het graag. 1 juli 2013 aangepast door SjongeJonge Topfield 4000PVR, 82 * 72 cmOffsetschotel, 1 LNB, Daewoo buis tv. Schotel op Astra2 gericht. DVB-T via verlopen Digitenne.
Tonskidutch Geplaatst: 1 juli 2013 Geplaatst: 1 juli 2013 previews en reviews op sat4all ik kan je een aanraden, de VU+ solo2 twin dvb-s met separate USB dvb-t/c stick dan heb je een klasse receiver er zijn er natuurlijk veel meer en ieder zoekt zijn eigen weg gezien het budget ciao Nothing Compares 2U Jimmy Scott
SjongeJonge Geplaatst: 1 juli 2013 Auteur Geplaatst: 1 juli 2013 thnx, but that's out of my league. Topfield 4000PVR, 82 * 72 cmOffsetschotel, 1 LNB, Daewoo buis tv. Schotel op Astra2 gericht. DVB-T via verlopen Digitenne.
Moderator ceesv Geplaatst: 1 juli 2013 Moderator Geplaatst: 1 juli 2013 Wanneer je op je nieuwe TV een uurtje naar de BBCHD op satelliet gekeken hebt en je schakelt over naar Nederland 1 op DVB-T wordt dat schrikken. Je gaat je dan behoorlijk ergeren aan de beeldkwaliteit van DVB-T. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen