Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik wil eigenlijk een dreambox topic verleggen naar Windows omdat meerdere satters mijn probleem als een windows probleem zien.

Doel is simpel de dreambox verbinden met de laptop zodat de dream de films op de harde schijf van de laptop kan spelen.

Dit kan momenteel op geen enkele wijze . Niet met NFS  of CIFS of VLC.

Ergens komt er telkens een "forbidden " of "no rights " of aanverwante.

Ik ben de enige gebruiker.

Ik start s'morgens op met login en paswoord.

Ik heb alle rechten als administrator.

Ik heb de ip's van de laptop en de dream als veilig ingegeven.

Ik ga door een router Asus RT N66U. en door een telenet modem en werk met WIFI

De dream en laptop staan in een netwerk.De mappen zijn gedeeld op de laptop.

De dream is te benaderen met de laptop met DCC voor FTP en dergelijke.

De dream en de laptop staan in een netwerk te zien in de laptop en te benaderen via de laptop.

Dus een film van de dream spelen op de laptop is foutloos.

Andersom werkt het niet door geen verbinding.

Wat kan ik nog meer doen?

grts

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Geplaatst: (aangepast)

Wat krijg je in feite te zien als je met jouw netwerkbrowser vanuit de Dream (OpenPli?) jouw netwerk scant? Zie je wel jouw pc of helemaal niet? (en zo ja wat?)

aangepast door dvbs

Groeten van dvbs,        

UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Geplaatst:

Dit is wat ik zie

Netwerk browser. OK geeft 2 keuzes

Blauw icoontje 192.168.1.107 PIRREWIT . Dit is de naam van de laptop

expand met ok werkt niet

Blauw icoontje 192.168.1.185 DM8000

vraagt instellen van naam en paswoord nee dus en dan

expand icoontje met cifs icoontje met rood kruisje en dan Harddisk

icppntje met cifs icoontje met rood kruisje en dan Root

Bij verbindingsbeheer

iccontje met rood kruisje, pcfilm /map:Film,ip 192.168.1.107,groen vinkje en cifs

Hopelijk helpt dit.

grts

bij netwerkbrowser kan je hem ook eens laten herscannen; heb je dat nog eens geprobeerd?

"Bij verbindingsbeheer
iccontje met rood kruisje, pcfilm /map:Film,ip 192.168.1.107,groen vinkje en cifs"

- die heb je zelf aangemaakt?

Ik zou bijna denken (indien je niets automatisch ziet verschijnen) dat de (hoe noem je dat bij >Windows?) "interne server"? werd uitgeschakeld of niet aanwezig is....

Onder linux los je dat oa op met Samba; maar onder Windows.....?

aangepast door dvbs

Groeten van dvbs,        

UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Geplaatst:

Jawel ik heb reeds meermaals herscant.

Die cifs heb ik inderdaad zelf aangemaakt.

Interne server gaat ook mijn petje te boven moest daar iets mee aan de hand zijn.

Toch bedankt

grts

Windows7?

Kijk eens onder Configuratiescherm/Alle Configuratiescherm-onderdelen/Netwerkcentrum/Geavanceerde instellingen voor delen

of openbare mappen delen aanstaat.

en staat het volgende ook goed?

"Delen van bestanden inschakelen voor apparaten die 40-bits- of 56-bitsversleuteling gebruiken."

aangepast door dvbs

Groeten van dvbs,        

Geplaatst:

Mappen delen staat aan

De 128 bits staat aan en niet de 40/56

grts

Geplaatst:

probeer eens te veranderen en dan met de browser uit uw Dream...

Groeten van dvbs,        

Geplaatst:

Het probleem is half opgelost.

Als ik in netwerkcentrum geavanceerd "met wachtwoord beveiligd delen uitschakel" en in mijn cifs verbinding gebruikersnaam en wachtwoord delete dan krijg ik een foutloze verbinding naar mijn map Film op de laptop en speelt de Dream foutloos HD films met 5.1 dolby af.

Met wachtwoord beveiligd delen inschakelen en de cifs ook met gebruikersnaam en wachtwoord dan werkt het weer niet meer.

Ik ben de enige gebruiker met win7 en één account dat ik s'morgens altijd start met wachtwoord.

Mijn avatar met login "willy" staat er telkens dus ik hoef enkel het wachtwoord in te geven.

De computornaam is "pirrewit" Die heb ik ook al ingevuld als gebruikersnaam met grote en kleine letters maar ook zonder succes.

Nog iemand met de ultieme oplossing?

grts

Geplaatst:

Je moet iedereen toevoegen bij de rechten van de mappen die je wilt zien vanaf de Dreambox. Hier kun je zien hoe dat gaat (engels)  http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows7/share-files-with-someone maar het systeem is in het Nederlands hetzelfde. Verder is het verstandig om 40/56 bits juist wel aan te zetten en met wachtwoord beveiligen uit.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

Bij de te delen map staat ook "Iedereen" en heeft, zoals al de andere trouwens, volledige rechten maar niemand heeft "speciale machtigingen".

Met 127 bit werkt het zonder wachtwoord.

Wat is het voordeel van 40/56 bit?

Wat is het gevaar /nadeel van wachtwoord beveiligen uit.

grts

Geplaatst:

Voordeel van 40/56 bit is dat oudere of niet Windows apparatuur ook makkelijker toegang krijgt. Zolang je thuis in je eigen netwerk blijft geeft het geen gevaar en maakt de verbinding met andere apparatuur een stuk simpeler als je wachtwoord beveiligen uit hebt.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

Ik heb beveiligen met wachtwoord uit en alles werkt weer prima met guest en een * in de cifs.

Toch intrigeert het mij dat het met wachtwoord niet werkt.

Trouwens jouw link geeft bij mij een keurige nederlandstalige verbinding die ik precies gevolgd heb.

Goede raad blijft steeds welkom.

grts

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...