dark-angel-djin Geplaatst: 30 juni 2013 Geplaatst: 30 juni 2013 (aangepast) hoi , ik heb een dell inspiron 5521 met touchscreen gekocht er is outomatish windows 8 op geinstaleerd , maar wil er Linux op , welke distro is compatible met touch screen laptop ?? 30 juni 2013 aangepast door dark-angel-djin
Beheerder Michel Geplaatst: 30 juni 2013 Beheerder Geplaatst: 30 juni 2013 Ik denk dat je de meeste kans maakt met Ubuntu. Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
ruwebol Geplaatst: 30 juni 2013 Geplaatst: 30 juni 2013 Onderstaande link zou veelbelovend moeten zijn. http://www.ubuntu.com/certification/hardware/201208-11540/ Weet niet of het toeval is maar de Dell laptops waar ik Ubuntu op heb gehad werkte (allen) uitstekend. DM500HD, Ubuntu 14.04-server-tvheadend-TBS6981-TBS6922SE-OSCam, Xubuntu/XBMCbuntu 14.04 front end's.
dark-angel-djin Geplaatst: 2 juli 2013 Auteur Geplaatst: 2 juli 2013 idd heb de live versie geprobeerd en werkt , jammer dat de debian er niet zo op werkt ga toch ubuntu er op moetten zetten want de windows 8 is ook maar niets , snap niet warom ze die hebben uitgebracht
Big fellow Geplaatst: 3 juli 2013 Geplaatst: 3 juli 2013 Ubuntu is redelijk hetzelfde als Debian... Er zitten wel verschillen in uiteraard, maar kwa basis kan je heel veel Debian kennis gebruiken om het te beheren etc... “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
joop905 Geplaatst: 4 juli 2013 Geplaatst: 4 juli 2013 Ubuntu is gebaseerd op de Linuxdistributie Debian,(Moeder der moeders)De makers van Ubuntu leggen de nadruk op gebruiksvriendelijkheid en toegankelijkheid voor gebruikers
Big fellow Geplaatst: 7 juli 2013 Geplaatst: 7 juli 2013 Ubuntu is gebaseerd op de Linuxdistributie Debian,(Moeder der moeders) De makers van Ubuntu leggen de nadruk op gebruiksvriendelijkheid en toegankelijkheid voor gebruikers Wat bedoel je met "Moeders der moeders"? “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
dolphs Geplaatst: 10 juli 2013 Geplaatst: 10 juli 2013 leuk, mag ik nog een andere debian distro aanbevelen : mint anders even kijken op distrowatch - mint is iets waar veel "oude" ubuntu gebruikers lijken heen te verhuizen ... Xtrend ET10000 met Quad Inverto Ultra
Dutchsat Geplaatst: 10 juli 2013 Geplaatst: 10 juli 2013 (aangepast) leuk, mag ik nog een andere debian distro aanbevelen : mint anders even kijken op distrowatch - mint is iets waar veel "oude" ubuntu gebruikers lijken heen te verhuizen ... Ik heb al vele distros getest, mijn ervaring is dat Linux mint versie 15 Cinnamon het beste aansluit bij de Windows 7 desktop ervaring en er zitten voldoende codecs in en Flash ondersteuning. Deze distro installeer ik nog liever als OS-X van Apple, ik doe eigenlijk alles wat ik op Windows doe met deze distro, alleen een financieel pakkeet doe ik via remote desktop naar een windows omgeving toe (via Remmina). Voor deze versie heb je de minste Linux kennis nodig, heel veel drivers aanwezig, zelf met recente hardware. De linux app store van Mint vind ik heel goed (staat bij software beheer). Het is een derivaat van Ubuntu. Overigens hoef je maar een paar vragen te beantwoorden om Mint te installeren (landinstellingen, toetsenbord en internet en de harde schijf indeling). De harde schijf indeling is de grootste barierre als je deze naast windows installeert en je hebt geen ruimte voor het Linux file systeem. Maar op youtube staan voldoende filmpjes hiervoor. Let wel op dat als je deze naast W8 wilt installeren dit niet zonder meer mogelijk is als je kiest voor de standaard boot manager van Mint. Ik verwacht wel dat dit met V16 opgelost zal zijn, nu zul je handmatig eea moeten instellen. Heb je toch enkele windows programma's dan zou je deze via de Wine emu kunnen draaien. De meeste office bestanden zullen voor de gemiddelde gebruiker wel te doen zijn, met Macros en ODBC koppeling is het wel wat ingewikkelder. Overigens is bij mij gebleken dat met name Linux lekker snel blijft, heel snel met opstarten en sluiten en dat nog oude hardware ondersteund wordt vind ik een pré. Systeembeheer beperkt zich echt tot een minimum, weinig last van virussen en malware. 10 juli 2013 aangepast door Dutchsat VU+ Duo2 met 4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.
dark-angel-djin Geplaatst: 19 juli 2013 Auteur Geplaatst: 19 juli 2013 (aangepast) heren ga zeker mint ook eens proberen , men laptop scherm was kapot wegens een asemblage fout . vandaag is reparatie gebeurd en de hele scherm is vervangen en met dit prachtig weer kan ik echt niet achter de pc zitten instaleren en wachten op instalatie enz .. maar zo dra ik er mint op heb laat ik het weten als het idd lekker en soepel draaid op men lap ben nu eenmaal debian gewoon en zoals velen weten wat je gewoon ben wil je blijven houden maar als het niet zo is dan jammer bij het instaleren van debian vind die men netwerk kaart niet en uit ervaring ga ik er niet uuren meer naar zoeken , nog thans beweert men dat intel wireles word ondersteund maar is niet zo duss even mint nog proberen en als niet is dan ubuntu instaleren op hdd want win8 is echt een iritant distro naar mijn mening 19 juli 2013 aangepast door dark-angel-djin
dark-angel-djin Geplaatst: 26 juli 2013 Auteur Geplaatst: 26 juli 2013 dag linux gebruikers ik ben al enige tyd aan het proberen om mint te instaleren maar op een gegeven moment vraagt die welke partirtie enz dan geev ik aan /dev/sda5 en als ext4 maar na enige tyd blijft die hangen en instaleert niet verder
verkerkbr Geplaatst: 26 juli 2013 Geplaatst: 26 juli 2013 (aangepast) Dat is nu precies het enige minpunt van Mint. Bij Mandriva kun je kiezen: partities automatisch instellen. Bij Mint moet je dit even handmatig doen. Moet nog eens nagaan hoe dit ook weer was. Maar verder draait Mint Cinnamon hier perfect en ook het up-to-date houden is erg eenvoudig. Kan deze distributie zeker aanbevelen. Tja, je moet even door het aangeven van een passende partitie heen. Het was overigens maar een kwestie van aanklikken. Maar wat ook weer ? En je moet uiteraard altijd een root partitie aangeven. ( = partitie /) Zal het nog eens nakijken. Groet, Bram 26 juli 2013 aangepast door verkerkbr
dark-angel-djin Geplaatst: 27 juli 2013 Auteur Geplaatst: 27 juli 2013 mint geinstlleerd op de laptop maar de touchscreen werkt NIET , is het mogelijk om er ook driver voor te instaleren dat het wel werkt ?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen