Kameleon47 Geplaatst: 30 juni 2013 Geplaatst: 30 juni 2013 Goedemiddag, Ik mag niet boren en daarom dacht ik aan de easy mount. De easy mount om een schotel vast te zetten, is zoiets wel stevig genoeg? Ik had iemand gevraagd die schotels installeert, maar hij zei dat het riskant is met harde wind (woon op 1e etage) en dat je sowieso moet boren. Ik dacht juist dat de easy mount een soort van klemsysteem was als alternatief voor boren.
blackeyes Geplaatst: 30 juni 2013 Geplaatst: 30 juni 2013 (aangepast) pleur er een berg beton op dan zit ie toch ook goed vast of maak 3 kistjes en zet daar de mount in en stort er wat beton in dan heb je betonnen voetjes ervoor als je daar echt niet mag boren deed ik dat gewoon alleen al om ze te pesten nog een tip... als je hem op het balkon wil zetten pak 2 kleine steigerpijpen (op maat) en zet die mount aan de balustrade vast met 4 steigerklemmen vaster ken ie niet staan dan 30 juni 2013 aangepast door blackeyes vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k 2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88
Kameleon47 Geplaatst: 30 juni 2013 Auteur Geplaatst: 30 juni 2013 Nee, ik bedoel die easy mount die je tussen het raam klemt.
Sprietje Geplaatst: 30 juni 2013 Geplaatst: 30 juni 2013 Beste kameleon De Easymount waar jij het over hebt, ziet er uit al de bijlage.Behalve dat er een schroefklemming is naar buiten om het geheel strak tussen de muren te klemmen, worden de inwendige veren ook opgewonden om druk uit te oefenen op de muursteun beneden. Hierdoor wordt het geheel behoorlijk strak tegen de muur gedrukt en hoef je niet bang te zijn dat door wind de zaak onstabiel wordt.
Kameleon47 Geplaatst: 30 juni 2013 Auteur Geplaatst: 30 juni 2013 Ja klopt Sprietje. Thnx. Ik dacht al, die moeten wel stevig zijn want ze zijn voor dit soort situaties gemaakt. Maar nou is de volgende vraag. Ik weet dat er bepaalde wetten zijn en regels voor waar je schotel mag plaatsen en waar niet. Het gaat er bij mij om dat de voorkant (straatkant) op het zuiden gericht is. Het is in de stad dus geen balkon en gewoon raam (1e etage). Mag je daar wel een schotel plaatsen wettelijk gezien of zien ze dat als uitbreiding?
Sprietje Geplaatst: 30 juni 2013 Geplaatst: 30 juni 2013 Of je nu wel of geen gaten boort, en mag nooit een schotel aan de voorgevel gemonteerd worden, zie de wet op de ruimtelijke ordening van het ministerie van VROM. infoblad-schotelantennes-20-7 (8).pdf
Kameleon47 Geplaatst: 1 juli 2013 Auteur Geplaatst: 1 juli 2013 Hmm ja inderdaad, daar was ik dus al bang voor. Naja enige optie is dan nog binnen zetten. Anders wordt het toch een Ziggo pakket met extra zenders, helaas.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen