Clifdon Geplaatst: 1 juli 2013 Geplaatst: 1 juli 2013 Lezers, Momenteel zijn wij bezig met een nieuwbouwproject in het buitengebied. Dit project bestaat uit 3 woningen welke alle vrijstaand zijn gebouwd. Prachtig project maar de heren en dames huis 1 en 2 (wij zijn 3) willen niet investeren in een kabelaansluiting. De een wil per se digitenne omdat dit zo goed was bevallen in hun oude huis (ter info: het project ligt in zo'n beetje het enige gedeelte van nederland dat geen digitenne dekking heeft). De ander wil per se Satelliet omdat dit beter zou zijn dan kabel en goedkoper zou zijn. Ik kan hun op geen enkele mogelijkheid overtuigen dat de kabelaansluiting al dan niet glasvezel een veel betere oplossing is al men het heeft over toekomstgerichtheid. De VDSL aansluiting van 30mbit icm. satelliet is niet bepaald modern te noemen. Aangezien ik hen niet kan overtuigen mee te doen met de aanleg van de kabelaansluiting ben ik zelf ook aangewezen op de mijns inziens mindere opties. Ik begrijp alleen een aantal zaken niet. Buurman 2 legt mij vol overtuiging uit dat ik met satteliet zo veel televisies aan kan sluiten als gewenst. Echter nergens op internet vind ik dergelijke situaties. De eisen/eventuele problemen: - Waarschijnlijkheid van 7 tv aansluitingen. Het betreft namelijk een groot huishouden met thuiswonende volwassen kinderen. - 5 coax kabels neergelegd in het veld tbv aansluiten schotel. Kabels h125 zijn 100m lang is dit een probleem? dichterbij heb ik geen mogelijkheid tot het plaatsen van de schotel zonder hoge bouwerken te gaan creeren ivm bos. (1 extra kabel in geval van niet werkende kabel) - Heeft elke tv een dreambox of andere receiver nodig? Het lijkt mij wel vanzelfsprekend maar is het dan wel mogelijk het signaal in 7 tv aansluitingen te 'switchen'? - Een schotel welke in het veld naast mijn zonnepanelen komt te staan waarschijnlijk op een gestortte betonpoer. - Buurman vertelde mij dat ik een quad lnb nodig had. Echter lees ik dat dit alleen nodig is om meerder satellieten tegelijk te ontvangen. Is dit zo of kun je ook bijvoorbeeld 4 lnbs op dezelfde satelliet richten waardoor je dus meer aansluitingen kan maken op een schotel? Ik hoop dat hier mensen zijn die voor mij een tikkeltje duidelijkheid kunnen scheppen op het gebied van grotere satelliet installaties. Ik kan hier op internet weinig van vinden wat mij bang maakt dat dit in zijn geheel niet mogelijk is.
wied Geplaatst: 1 juli 2013 Geplaatst: 1 juli 2013 en of satelliet toekomst heeft... http://www.satip.info/ sony 50W656A, comag SL100HD pvr, triax 88 cm voor astra 1, 2, en 3
Clifdon Geplaatst: 1 juli 2013 Auteur Geplaatst: 1 juli 2013 Wied, eens maar volgens mij is het nog altijd zo dat ik dan aangewezen ben op een upload via het vdsl lijntje en de upload is vooralsnog 1mbit :'). Dat betekend dat ik mijn thuisserver wel gewoon bij het schroot kan gooien aangezien ik deze amper meer van buitenaf kan bereiken. afin, ik zal moeten accepteren dat ik een oplossing als deze moet verzinnen. Het aanleggen van kabel dat circa 15 tot 20k euro kost kan ik niet voor eigen rekening nemen. Vooralsnog is het niet mogelijk met een niet NASA schotel te zenden richting de satalliet of wel? Ik weet dat er betaalbare streaming over ca. 13km bestaat. Maar dit is iets anders dan streamen naar het satelliet.
Sprietje Geplaatst: 1 juli 2013 Geplaatst: 1 juli 2013 Beste Clifdon Je kunt inderdaad zoveel TV’s aansluiten als je wilt. Dat doe je met een multiswitch. Stel dat je 4 satellieten wilt ontvangen. De Astra 19,2 voor de Nederlandse en heel veel Duitse zenders, De Astra 23,5 voor alle Nederlandse zenders, De Astra 28,2 voor alle Engelse zenders en de Hotbird voor veel Italiaanse zenders en een paar Spaanse enz. , dan moet de multiswitch 16 ingangen hebben. Meestal hebben ze er 17 zodat ook een antenne voor Digitenne aangesloten kan worden. Wat betreft het aantal uitgangen kun je gaan tot honderden maar de wat kleinere multiswichen heb je met 4-8-12-16-20 en 26 aansluitingen. De lnb’s die je moet nemen zijn Quattro-lnb’s. Die hebben 4 aansluitingen die op de multiswitch aangesloten moeten worden, vandaar dat je bij 4 lnb’s ook 16 ingangen nodig hebt op de multiswitch. 100 meter kabellengte kan wel maar dan zit je toch wel echt op de grens, wat korter zou beter zijn.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen