Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik wil graag een satelliet installatie plaatsen, aangezien ik uit Nederland kom en in België woonachtig ben en toch graag Nederlandse en Duitse zenders wil ontvangen.

Nou heb ik zelf totaal geen verstand van een satelliet plaatsen en of de spullen die je ervoor nodig hebt, vandaar dat ik hier graag advies voor wil vragen.

En ik heb zelf al op internet gekeken maar ik kom er geen wijs uit want iedereen heeft een andere configuratie en doeleinde, vandaar deze post.

Ze hebben mij geadviseerd om een satelliet met dreambox en internetverbinding te laten installeren, voor mijn doeleinde.

Het wordt voor 1 receiver gebruikt voor 1 televisie, belangrijk is dat het hoge kwaliteit beeld is.

Opnemen zou ook een leuke optie zijn.

Ook moet de satelliet goede ontvangst hebben, ik heb 2 etages ik denk dat het beste om op de 2e etage te plaatsen, maar ik weet niet of dat is toegestaan.

Ik heb van de eigenaar toestemming gekregen, maar om er zeker van te zijn dat andere bewoners niet gaan klagen, wil ik hem op de eerste etage plaatsen.

Dan staat die ook in mijn tuin en hek eromheen, dan staat die niemand in de weg en of in het zicht.

Dit zijn de enigste eisen die ik eraan stel, de kosten ervan maakt me niet zoveel uit het gaat erom dat het goed materiaal is.

Kunnen jullie mij hiervoor advies geven welke Dreambox en Satelliet het best geschikt voor mij zijn?

En wat ik nodig heb aan kabels etc.?

Alvast heel hartelijk bedankt.

Mvg

Geplaatst: (aangepast)

Alvast dit:

1) De zenders via CanaalDigitaal zijn uitsluitend bedoeld voor iemand met een Nederlandse domicilie !!

2) Daar u in België woont , kan u een TV Vlaanderen abonnement nemen :)

3) Daar u een twin-receiver wil , want u wil opnemen , moet u een twin LNB nemen ,

of wat ook kan , een 64cm schotel met een triple LNB (28,2 - 23,5 - 19,2°E) ,

bij deze LNB's kan u maximaal 4 ontvangers of 2 twin-ontvangers aankoppelen :)

28,2 & 28,5°E

http://www.flysat.com/28east.php

23,5°E

http://www.flysat.com/astra3b.php

19,2°E

http://www.flysat.com/astra19.php

aangepast door cookie monster
  • Like 1

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Geplaatst:

Als je uit Nederland komt, heb je daar vast nog wel een familielid die het abo van CDS op zijn naam wil afsluiten...  en wie weet kan het binenkort ook wel in het buitenland als we de reklame mogen geloven die ze op hun website maken :)

Ik lees dat de vraagsteller totaal geen ervaring met sat tv heeft... en er wordt een VU+ of een dreambox te nemen :confused:   dat begrijp ik niet. Als ik hier op het forum zo vaak lees dat er geworsteld wordt om die dingen te configureren lijkt me dat geen goed advies... maar wie ben ik om zoiets te schrijven.  Ik zou meer gaan voor de "normalere" receivers...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Geplaatst:

Als je uit Nederland komt, heb je daar vast nog wel een familielid die het abo van CDS op zijn naam wil afsluiten...  en wie weet kan het binenkort ook wel in het buitenland als we de reklame mogen geloven die ze op hun website maken :)

Ik lees dat de vraagsteller totaal geen ervaring met sat tv heeft... en er wordt een VU+ of een dreambox te nemen :confused:   dat begrijp ik niet. Als ik hier op het forum zo vaak lees dat er geworsteld wordt om die dingen te configureren lijkt me dat geen goed advies... maar wie ben ik om zoiets te schrijven.  Ik zou meer gaan voor de "normalere" receivers...

Een vu+ met openpli is zeker niet moeilijk

Vu+ Solo - Openpli

Samsung UE32EH6030

Als jij het zegt wil ik dat wel geloven...

Ik heb totaal geen ervaring met dit soort boxen... Momenteel heb ik een Technisat, en vroeger altijd Echostar gehad... maar omdat er met zo veel lof over de VU+ geschreven wordt, ben ik al een poosje het VU+ forum aan het volgen, en lees dat er blijkbaar toch wel wat problemen zijn om die dingen aan de praat te krijgen.  Ik herinner me nog een erg lang draadje waar iemand stap voor stap heeft uitgelegd aan een nieuwe gebruiker hoe hij het apparaat moest configureren.  Prachtige handleiding was dat... maar als ik eerlijk ben, is dat niet eenvoudig. Als technisatgebruiker sluit je hem aan, doet een paar basis instellingen en gaat zenders zoeken... klaar...

Ik "overweeg" om eventueel in de toekomst, als mijn HD S2 Plus vervangen moet worden om richting VU+ te gaan...  maar tot nu toe heb ik daar eigenlijk geen rationele reden toe gevonden. Ik wil niet ontkennen dat het ook een goede box is, maar hij is in mijn ogen zeker niet voor iemand die nog geen enkele sat-ervaring heeft... eenvoudig is toch wel anders.

Nu las ik bij een finse satshop dat ze hem ook helemaal geconfigureerd voor je afleveren, zodat je (in mijn geval) gelijk je Canaldigital kaart in de kaartlezer schuift en kan kijken... dat kost wel 20 euro extra, maar het bespaart je waarschijnlijk slapeloze nachten ;)  ik weet het niet, maar ik lees rustig verder....

Als ik iets koop is het vrijwel altijd erg goed overwogen... en voorlopig zou ik die beslissing nog steeds niet kunnen maken voor een vu+.

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost

• Moderator
Geplaatst:

Hallo,

Ze hebben mij geadviseerd om een satelliet met dreambox en internetverbinding te laten installeren, voor mijn doeleinde.

Je zou bijna denken dat het advies voor de keuze van de ontvanger gekoppeld is aan bepaalde diensten die via het internet geboden worden....

Op dit forum wordt echter uitsluitend gesproken over ontvangst d.m.v. een abonnement bij de satelliet provider.

Als Nederlander kan je tegenwoordig ook in het buitenland een abonnement afsluiten bij Canaldigitaal.

Deze levert je dan een kaart waarmee je ontvanger vrij geschakeld wordt voor de door jou gewenste Nederlandse kanalen.

Ook hebben ze aanbiedingen van ontvangers en schotel sets. Deze sets zijn wel beperkt in hun mogelijkheden, maar je kan er de door jou gevraagde Nederlandse en Duitse zenders mee ontvangen.

Gezien je ervaring met deze materie zou ik mij laten adviseren door een lokale schotel leverancier en hem de installatie laten verzorgen.

Een plug and play ontvanger is dan een betere keuze zodat bij kanaal en zender wijzigingen je beeld blijft houden..

Wil je satelliet ontvangst als hobby gaan bedrijven en heb je ervaring met computer toepassingen kan je hier op het forum voldoende informatie vinden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

@satelliet123,

"Jij bent mijn mannetje; "

"Triax 78 met Triple LNB van CanalDigitaal. En als ontvanger de Vu+ Duo (2) of Solo2.".

Helemaal mee eens.

Meer hoef je niet te weten.

aangepast door Emekli

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Geplaatst:

@sverige,

Het lijkt allemaal heel ingewikkeld, daarom voor die paar centen extra, de ontvanger "plug and play" kopen

wil je toch alles zelf doen, iedereen hier kan je helpen.

Zelf had ik ook wat angst, maar na enkele dagen ging alles precies  van zelf.

Het menu zit goed in elkaar en dat moet je gewoon volgen.

"...Canaldigitaal kaart in de kaartlezer schuift...", dat klopt,

je hebt géén CI module nodig.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Geplaatst:

"...Canaldigitaal kaart in de kaartlezer schuift...", dat klopt,

je hebt géén CI module nodig.

Als het zover is horen jullie zeker wel van me... voorlopig werkt mijn Technisat echter nog perfect, en zie ik geen reden om deze al in te wisselen voor een andere receiver.

Dat canaldigital (met 1 "a") kaart gebruikt het conax systeem... maar volgend de (finse) leverancier is dat geen enkel probleem... Ik weet niet of je de 2 kaartlezers afzonderlijk kan programmaeren... want ik heb ook nog een ORF kaart met Irdeto codering.  Maar goed, zoals gezegd is dat voor later, tegen de tijd dat ik toe ben aan een andere receiver...

Ik ben momenteel echt heel erg tevreden met de Technisat.

Geplaatst:

Als jij het zegt wil ik dat wel geloven...

Ik heb totaal geen ervaring met dit soort boxen... Momenteel heb ik een Technisat, en vroeger altijd Echostar gehad... maar omdat er met zo veel lof over de VU+ geschreven wordt, ben ik al een poosje het VU+ forum aan het volgen, en lees dat er blijkbaar toch wel wat problemen zijn om die dingen aan de praat te krijgen.  Ik herinner me nog een erg lang draadje waar iemand stap voor stap heeft uitgelegd aan een nieuwe gebruiker hoe hij het apparaat moest configureren.  Prachtige handleiding was dat... maar als ik eerlijk ben, is dat niet eenvoudig. Als technisatgebruiker sluit je hem aan, doet een paar basis instellingen en gaat zenders zoeken... klaar...

Ik "overweeg" om eventueel in de toekomst, als mijn HD S2 Plus vervangen moet worden om richting VU+ te gaan...  maar tot nu toe heb ik daar eigenlijk geen rationele reden toe gevonden. Ik wil niet ontkennen dat het ook een goede box is, maar hij is in mijn ogen zeker niet voor iemand die nog geen enkele sat-ervaring heeft... eenvoudig is toch wel anders.

Nu las ik bij een finse satshop dat ze hem ook helemaal geconfigureerd voor je afleveren, zodat je (in mijn geval) gelijk je Canaldigital kaart in de kaartlezer schuift en kan kijken... dat kost wel 20 euro extra, maar het bespaart je waarschijnlijk slapeloze nachten ;)  ik weet het niet, maar ik lees rustig verder....

Als ik iets koop is het vrijwel altijd erg goed overwogen... en voorlopig zou ik die beslissing nog steeds niet kunnen maken voor een vu+.

Het enige wat je hoeft te doen na het flashen van OpenPli (voor 10 euro extra doet de shop dat) is de turner instellingen goedzetten (dus bijv. Astra 1 op A en Astra 3 op B), cccam installeren via het menu en hem naar zenders laten zoeken (of een zenderlijst selecteren).

Vu+ Solo - Openpli

Samsung UE32EH6030

Geplaatst:

"Het enige wat je hoeft te doen na het flashen** van OpenPli....".

Mag ook VTi 5.1.0 zijn of ander.

Toch nog even terugkomen op:

"voor iemand die nog geen enkele sat-ervaring heeft... eenvoudig is toch wel anders..."

Nogmaals, ook ik had die ervaring niet, toch binnen een uur of twee beeld.

Dat was met de originele software.

Alternatieve software breidt de mogelijkheden alleen maar uit, o.a. CCCam 2.3.0, als vervanger

voor de CI-module en er is nog zoveel meer.

** is een ander woord voor software vervangen.

Voor mij geen "gewone" ontvanger meer.

Geplaatst:

Interessant... ik blijf meelezen in het vu+ forum... zodat ik tzt weet "wat er te koop is".

Geplaatst:

Ik heb ook totaal geen ervaring en na de standaard bakjes van TVV toch geopteerd om een VU+solo2 te kopen.

VTI erop gelashed volgens de tutorial die hier ergens te vinden is, en dat ging prima.

Toch moet je wel een beetje weten waarmee je bezig bent.

Wil je snel beeld dan kun je bvb de aplicatie 'fast scan' downloaden en dan heb je dadelijk beeld via de fast scan lijst van

TVV of CD. Maar dat moet je wel weten. Op diverse fora wordt dit wel behandeld, maar ik verneem dat je al wat rondgekeken hebt. Onlangs heb ik VTI opnieuw gelashed (ik had liggen klooien met de VU+ en was de zenderlijst kwijt geraakt  -->hoe ik dat gedaan weet ik niet, en wist ook niet hoe er terug op te zetten) gelashed en binnen de 15 minuten was alles geregeld.

Ik vind alle dagen nieuwe toepassingen van de VU+ en VTI. Vooral als het bakje aan internet hangt gaat een wereld open !

dat alleen al is de meerprijs t.o.v. de standaard bakjes waard vind ik

Geplaatst:

Een VU of soortgelijke linuxtuner kan heel veel meer en is veel leuker dan een simpele tuner.

De eerste installatie is wat lastiger want je hangt in feite een nieuw computertje aan het internet en in je thuis-netwerk, maar daarna is de bediening even simpel of nog simpeler dan een gewone tuner zolang je er de standaard dingen mee doet en profiteer je enorm van het vele werk dat anderen voor je doen.

Dat sommigen wel eens problemen met de machine hebben komt doordat ze er ook nog eens vele tientallen verschillende dingen mee willen doen die je normaal met je PC doet.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen