Sverige Geplaatst: 4 juli 2013 Geplaatst: 4 juli 2013 Hmm... het is wel wat off topic eigenlijk... maar ik vraag me altijd af wat er dan zo speciaal en leuk aan die boxen is. Ik kijk altijd gewoon TV met mijn receiver... daar heb ik hem voor gekocht. Ok vroeger wel wat zitten experimenteren met zelf geprogrammeerde smartcards en later met diablo cam etc... maar uiteindelijk was ook dat gewoon om tv te kijken. Surfen op internet doe ik op mijn laptop... daar heb ik die ook voor gekocht... maar waarschijnlijk is er iets wat ik nog steeds niet begrijp Bij een satreceiver gaat het mij altijd in eerste instantie over een zo goed mogelijk beeld in relatie tot het geld wat je er aan uitgeeft... gebruiksvriendelijkheid is belangrijk maar heeft geen eerste prioriteit... de technisat is de eerste receiver met harddisk... en dat is erg makkelijk... en wil ik uiteraard niet meer kwijt, maar daarvoor heb je geen 'alternatieve' receivers nodig. Ik sluit uiteraard niet uit dat de volgende zo een box zal worden... maar voorlopig is dat niet aan de orde. Deze is nog lang niet "opgebruikt". - VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost Missachtet wird, was es umsonst gibt (Else Pannek)
minplus Geplaatst: 4 juli 2013 Geplaatst: 4 juli 2013 Belangrijk voordeel is dat je niet meer volledig van de fabrikant afhankelijk voor ondersteuning bij (toekomstige) software-problemen doordat grote groepen hobbyisten met kennis van zaken zich er ook mee bezighouden en tevens de software verbeteren. Daarnaast vind ik de mooie zenderlijsten die anderen veelvuldig maken erg plezierig. De koppeling aan internet zal verder aan iemand die alleen wat TV kijkt en opneemt mogelijk niet veel extra's geven. Misschien dat iemand anders die er zich meer in verdiept heeft er een stel weet die met een laptop lastiger gaan. De opneming in het netwerk levert voor ons omdat we er 2 hebben het voordeel dat je een opname op de ene VU via de andere VU kunt bekijken. 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's
Sverige Geplaatst: 5 juli 2013 Geplaatst: 5 juli 2013 Ja... bij software problemen heb je wel gelijk... al heb ik die met de reguliere receivers die ik sinds 1986 gebruikt heb, nog nooit gehad... Maar je weet inderdaad nooit wat er zou kunnen gebeuren. Zenderlijsten.... tja, nog zo een punt. Ik vraag me altijd af waarom mensen die gebruiken. Als basis is het waarschijnlijk goed, maar uiteindelijk wil je toch graag zelf beslissen wat er in komt en in welke volgorde de zenders staan. - VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost Missachtet wird, was es umsonst gibt (Else Pannek)
columbo Geplaatst: 5 juli 2013 Geplaatst: 5 juli 2013 (aangepast) Zenderlijsten.... tja, nog zo een punt. Ik vraag me altijd af waarom mensen die gebruiken. Als basis is het waarschijnlijk goed, maar uiteindelijk wil je toch graag zelf beslissen wat er in komt en in welke volgorde de zenders staan. Daar hebben ze favoriete lijsten voor uitgevonden,die kun je bij de meeste Linux software receivers Dream,/ Vu ed net zo veel maken als je wild ,ook de naamgeving er aan ,bijv. Engelstalige pakket ,Film ,Doku enz. Deze zijn naar believe in te delen. Ook is het mogelijk om de ORF zonder kaart te bekijken,maar dat is de min of meer ilegale manier ,en mag hier niet besproken worden. Wel is het mogelijk met een Sky Gemany kaart naar de ORF te kijken. Met gecertificeerde receivers heb je vaak helemaal geen of weinig keuze welke volgorde de zenders staan. 5 juli 2013 aangepast door columbo
Sprietje Geplaatst: 5 juli 2013 Geplaatst: 5 juli 2013 Columbo, je hebt helemaal gelijk met de zenderlijsten. Hoe kan een ander nu bepalen wat een goede zenderlijst is. Dat hangt af voor welke zenders je kijkrechten hebt, waar je interesses liggen, welke satellieten je kunt ontvangen enz. De enigste goede zenderlijst maak je zelf in je favorieten.
Sverige Geplaatst: 5 juli 2013 Geplaatst: 5 juli 2013 Ja, zo doe ik het uiteraard ook, met een favorietenlijst, anders heb je veel te veel "rotzooi"omdat alles wat er gevonden wordt in je algemene lijst komt te staan... maar waar heb je dan die klaargemaakte lijsten voor nodig?? Het enige wat ik dan kan bedenken is dat je dan zelf geen zenderzoekloop hoeft te doen... of manueel een transponder moet inlezen... maar als je zo een klaargemaakte lijst wil gebruiken , zal je die toch ook moeten downloaden/implementeren. Het nut rvan een klaargemaakte lijust blijft dus duister... maar waarschijnlijk is dat voor mensen die zelf niet willen zoeken of kijken wat er veranderd is. - VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost Missachtet wird, was es umsonst gibt (Else Pannek)
columbo Geplaatst: 5 juli 2013 Geplaatst: 5 juli 2013 (aangepast) Het nut van een klaar gemaakte lijst,SD/HD is dat je anders dagen bezig bent om je favorieten in een door je zelf handmatig gemaakte lijst te plaatsen ,mede door het zeer grote aanbod van meer dan 4000 zenders samen op div satellieten.. Ook is het vaak aan de zender naam niet te zien tot welke doelgroep/genre hij toe behoord. De lijsten zijn kant en klaar te downloaden,van div aanbieders. Ik heb mijn DM7020HD onlangs van de laatste OpenPL laten voorzien ,ik heb naderhand alleen de lijsten nog gering aan hoeven te passen aan mijn eigen wensen. Als je Linux box met internet is verbonden ,dan kun je met een paar eenvoudige handelingen div. (APP's) Plugins downloaden zo als RS Reader<waarin je div nieuws site kun bekijken oa ,ook het weer ,ook buitenlandse nieuws site zoals Google nieuws. De RS Reader is erg handig tijdens de reclame .. YouTube player,Bitrate Viewer,Uitzending gemist , buien radar ,Google maps en nog veel meer is mogelijk, zelfs web cam van je evt beveiliging object.kun je dan op je tv weer geven. 5 juli 2013 aangepast door columbo
Sverige Geplaatst: 5 juli 2013 Geplaatst: 5 juli 2013 Dagen... zo ervaar ik dat niet. Maar aan de ene kant zeggen jullie zelf dat je ook met favorieten lijsten werkt... en die zenders halen jullie dan volgens mij uit de klaargemaakte zenderlijsten (tenzij ik het niet goed begrepen heb). Als je geen klaargemaakte lijsten gebruikt, zoek je zelf dmv ofwel automatische zenderzoeking ofwel door per transponder manueel te zoeken... die zenders komen dan ik een algemene lijst TV en radio lijst terecht... en van daaruit maak ik dan een favorietenlijst met de zenders van mijn keuze. Dat is dan toch eigenlijk precies hetzelfde, behalve dan dat het "zoeken" bij jullie vervangen wordt door het downloaden en installeren van een klaargemaakte zenderlijst. Het zelf samenstellen van je favorieten zal je volgens mij altijd zelf moeten doen, omdat niemand anders weet welke volgorde jij zelf graag wil hebben. In mijn favorietenlijst 1 voor tv zitten momenteel ca 180 zenders, waarvan de ik de eerste 92 regelmatig bekijk... de 'overige' zenders zijn wel eens interessant, maar kijk ik zelden naar... ik zou die dan eigenlijk ook in een 2e favorietenlijst lijst kunnen onderbrengen, maar dat heeft eigenlijk geen zin... nu staan ze gewoon achter de anderen PS tijdens reklame op de commerciele zenders (duits, zweeds) lees ik meestal teletekst... even het nieuws en het weerbericht... beursberichten etc. Maar meestal neem ik van die zenders op om dan de reklame te kunnen doorspeoelen . - VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost Missachtet wird, was es umsonst gibt (Else Pannek)
mauspartyhouse Geplaatst: 5 juli 2013 Geplaatst: 5 juli 2013 (aangepast) Sverige, Kun jij ook een favorietelijst op je PC personaliseren? Want dat is super handig. Vele downloaden de nieuwste favorietenlijst om als basis te gebruiken voor een eigen lijst.. Dit valt op een PC te personaliseren. Naast de al genoemde eigenschappen van een 'alternatieve' box, vind ik persoonlijk het volgende echt super; -Opnemen van tv programma's op een netwerkschijf (nas). (zodat deze opnamen door elke pc hier in huis afgespeeld kunnen worden) -Afspelen van allerlei mediabestanden van een netwerkschijf(nas) (opgenomen tv programma's, foto's, dvd's, blueray's, etc.etc.) -Zappen met pc, smartphone of tablet (gaat via lan) -TV kijken met pc, smartphone of tablet (gaat via lan) -Partner box; twee alternatieve boxen koppelen aan elkaar, zodat je op de tweede box tv kunt kijken zonder smartcard, of uberhaupt atenne connectie (gaat via lan). 5 juli 2013 aangepast door mauspartyhouse ET8000
Sverige Geplaatst: 5 juli 2013 Geplaatst: 5 juli 2013 Nee... Technisat heeft geen programma om de lijst te sorteren op de pc, helaas. Er bestaat wel een editor die je kan kopen via een 3rd party, maar daar ga ik niet op in, omdat ik aan dit soort dingen geen geld wil uitgeven. Zoiets hoort gewoon bij de ontvanger vind ik... Als je wil is dat het enige minpuntje aan de Technisat... dat zou alles inderdaad wat makkelijker maken. - VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost Missachtet wird, was es umsonst gibt (Else Pannek)
columbo Geplaatst: 6 juli 2013 Geplaatst: 6 juli 2013 Het samenstellen van favorieten lijsten hoef je niet allemaal zelf te doen ,die zijn al kant en klaar beschikbaar zoals Duits ,France ,Engels boeket en alle andere talen ,en genres zoals Film Sport etc,naderhand is slechts een geringe korektie nodig,wat als je transponder voor transponder moet zoeken ,dan word het ook een zeer lange bezig hijd,voor al voor de Tv zenders ,want alleen Astra 1 heft al meer dan 100 verschillende transponders. Voor Internet radio ,wat ook mogelijk is met een Dream/Vu box ed ,kun je op genre kiezen ,maar met gewone zenders op bijv Astra kun je zo niet zien welke zender wat uitzend ,behalve sport en sommige ( muziek ) zenders die al een naam hebben,en enkele film-zenders en NGC en Discovery,echter hier zijn er meerdere van van div landen,,evt le kijkrecten daar gelaten,en als ze in de algemene lijst staan heb je ook veel werk om deze in een lijst naar keuze te plaatsen,als die je da ook nog eens ,indien mogelijk met Technisat ,handmatig van een naam moet voorzien , (in mijn box zijn het er13) ,dan ben je zo met alles dagen bezig.
Sverige Geplaatst: 6 juli 2013 Geplaatst: 6 juli 2013 Ik begrijp wat je bedoelt, maar je wilt toch zeker geen 10 verschillende favorietenlijsten hebben? Ik wil gewoon de zenders waar ik naar kijk in 1 lijst... op 1 staat SVT1 en de Zweedse zenders gaan verder tot 15, op 16 heb je Das erste... en verder duitse zenders in een volgorde die mij goed lijkt, en op 72 heb je NL1 dan 2 en dan 3... en dan ga ik verder met buitenlandse nieuwszenders (dus niet duits en niet zweeds) als RT, CT24, CCTV news, Al jazeera, Skynews etc... en daarna volgen weer Roemeense, Bulgaarse en Balkan zenders... Stel je voor dat je die allemaal in aparte favorietenlijsten hebt, dat lijkt mij echt niet makkelijk. Een eigen naam geven kan... maar ik heb geen enkele zender die "onduidelijk" is wat naam betreft... Als hun naam wijzigt, of ietsje aangepast wprdt, wijzigt die overigens automatisch als je de zender even aan hebt staan... Om inderdaad verschillende zenders die een zelfde naam hebben goed in je eigen lijst te zetten, kan je bij Technisat je totale lijst filteren op Taal, of provider (bv Telenor voor de scandinavische, of ORF, etc), en ook genre (al gebruik ik dat nooit) en nog een handjevol criteria. Maar meesdtal is dat niet nodig. Maar goed... ik heb begrepen waarvoor mensen die klaargemaakte lijsten willen... je hoeft de receiver dus niet te laten scannen... maar dan moet je wel de lijsten downloaden en je eigen aanpassingen doen. Voor mezelf heeft dat dus geen toegevoegde waarde. De hele lijst samenstellen doe je als je de receiver koopt... maar dan is het makkelijk. Voor Astra heeft Technisat ISIPRO... dan worden de wijzigingen van parameters automatisch gedaan, zenders die gestopt zijn worden geschrapt iot de lijsten, en nieuwe worden aangeboden. Je kan ze toevoegen in de volgorde die hun voorstellen, maar je kan ook manueel kiezen, wat ik doe, en dan kies je welke je wil toevoegen en waar je hem neerzet. verder kan je als er een nieuwe transponder actief wordt, deze doorzoeken, en als je de gehele satelliet laat doorzoeken, onthoudt hij ook al die manueel toegevoegde transponders waarop je ooit gezocht hebt... en als je het resultaat dan hebt is het heel even werk om alles te selecteren wat je hebben wil. Het enige wat ik me wel bedenk en wat een voordeel van die klaargemaakte lijsten kan zijn, is dat ik blijf zitten met een hoop restafval... ingelezen zenders op de Thor, die niet meer actief zijn, en tot in eeuwigheid in de algemene lijst blijven staan... bij de Astra 19 worden die wel opgeruimd dmv isipro, maar dus niet op de Thor... Wat wel zou kunnen is al de zenders die geen "volgnummer" gekregen hebben wegvegen... (een volgnummer in de algemene lijst wil zeggen dat de zender minimaal in de TV lijst voorkomt, en dus "bewust" gekozen is. - VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost Missachtet wird, was es umsonst gibt (Else Pannek)
columbo Geplaatst: 7 juli 2013 Geplaatst: 7 juli 2013 Bij een DM /Vu box kun je naar believen de zenders/transponders verweideren die niet meer actief zijn.,de mogelijk heden zijn een beetje veel om het alle maal op te noemen,dan ben ik een uur bezig met typen. overigens zijn die fav. lijsten zeer overzichtelijk,allemaal op een rij,onlangs een digitennne boeket toegevoegd. de Linux software is naar believen aanpasbaar,dus bijna alle mogelijkheden die je maar wensen kan kunnen uitgevoerd worden.
Sprietje Geplaatst: 7 juli 2013 Geplaatst: 7 juli 2013 Sverige schrijft: “maar je wilt toch zeker geen 10 verschillende favorietenlijsten hebben?” Nou 10 verschillende misschien niet maar als je alleen al de 4 bekende satellieten kunt ontvangen samen met het familiepakket, dan kun je al zo’n 70 muziekzenders ontvangen. Je kunt er voor kiezen om deze in je enige favorietenlijst te plaatsen maar je kunt er ook voor kiezen om voor de muziekzenders en aparte favorietenlijst te maken.Zo zou ik me ook voor kunnen stellen dat je vrouw naar totaal andere zenders kijkt dan jij. Je kan dan een favorietenlijst voor je vrouw en jezelf maken.
Sverige Geplaatst: 7 juli 2013 Geplaatst: 7 juli 2013 Ik denk dat ik "anders" reageer dan de meesten van jullie omdat ik al sinds 1986 met satelliet tv bezig ben. Vroeger had je 1 lijst en dat was het... later kon je er dan eentje bijmaken waarin alleen de zenders stonden die je wel bekijkt, zodat je niet geconfronteerd wordt met zenders waar ik niet naar kijk. Doordat een bepaalde werkwijze voor mij vanzelfsprekend geworden is, ga je het vreemd vinden om het anders te doen. Als je met meer personen kijkt, kan ik me voorstellen dat ieder zijn lijst heeft... Momenteel heb ik slechts 2 sat posities die ik kan bekijken op mijn Technisat, nl de Astra 19 oost en de Thor op 1 west. Voor iedere positie netjes 1 schotel, voor de best mogelijke ontvangst. Misschien dat ik er later nog iets bij wil hebben... maar ik weet niet echt of dat het geld waard is als ik mijn kijkgedrag analyseer. - VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost Missachtet wird, was es umsonst gibt (Else Pannek)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen