Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wat is nu mijn probleem

Ik heb in mijn eigen LAN netwerk verschillende ontvangers staan met openpli en oscam overal is de configuratie gelijk op 1 na deze is draadloos verbonden

Het wil wel eens gebeuren dat de draadloze verbinding even uitvalt tot dusver geen probleem

Zodra de ontvanger de verbinding weer heeft probeert hij weer met de andere ontvangers te connecten, dit lukt op de andere ontvanger word hij ingelogt maar op de 1 of andere manier ziet de wifi sat ontvanger dit niet

De wifi sat ontvanger blijft connecten met als gevolg dat dit word gezien als een dubbele login

Wat kan ik hieraan doen dit gebeurt alleen maar als de wifi wegvalt gebeurt niet vaak maar als het gebeurt wel lastig

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Geplaatst:

dropdups = 0 

Dit moet het probleem oplossen

Geplaatst:

Waar zou dit moeten worden toegevoegd? Kan het hier niet vinden

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Geplaatst:

Heb er al wat over gelezen, via de webif naar configuration/Global, en daar Drop duplicate users: YES

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Geplaatst:

user dubbel connecten zodat als de verbinding wegvalt geen rejected user krijgt maar gewoon weer connect

Geplaatst:

Dat gebeurt... heel vervelend als de client er anders over denkt dan de server. En dat kan gebeuren als je bv wireless werkt.

WLAN driver van de client geeft niet door aan OS van de client dat connectie weg was maar de server waarmee die verbonden was heeft de disconnect wel opgemerkt. De client gaat dus gewoon op oude voet verder en de server denkt: hey daar hebben we nog zo'n user....

Geplaatst: (aangepast)

Zie je ook vaak in de userlist van je Server indien je een camd35 connectie hebt tussen Server en Client :D

Ondanks ik wel in oscam.conf heb staan;

dropdups                      = 1
clientmaxidle                 = 0

Er staat in de WiKi;

0  =  mark client as duplicate, but don't disconnect them (default)
1  =  drop duplicate connections instead of marking as duplicate

Dus TS, is je dropdups = 0 wel OK ?

aangepast door Toppers
Geplaatst:

Doet oscam soms bij mij ook, heb 2 oscams op 1 pc draaien, en na reboot pc dan draait oscam2 volgens oscam1 dubbel, moet dan vervolgens oscam2 killen via putty, dus niet via webif en dan draait het goed.

Hij doet het niet altijd na reboot pc en is dus ook niet draadloos.

Snachts laat ik de oscams rebooten, uit oude gewoontes, en dan krijg ik geen dubbele login.

Ik laat ze connecten via cccam protocol

Geplaatst:

Wireless is niet enige die dit kan veroorzaken hoor, was maar een voorbeeld. Maar het komt voor als de verbinding voor zeer klein moment wegvalt dat dit om wat voor reden dan ook niet doorgegeven wordt en je dan ineens met een onterechte duplicate opgezadeld zit.

Geplaatst:

alias haha denk dat dit hetzelfde probleem schakel eens de user tussen de beide oscam uit en zet hem dan weer aan doet hij jet dan weer goed dan is het het zelfde probleem ,als hier oplossing staat boven

Geplaatst:

Zie je ook vaak in de userlist van je Server indien je een camd35 connectie hebt tussen Server en Client :D

Ondanks ik wel in oscam.conf heb staan;

dropdups                      = 1

clientmaxidle                 = 0

Er staat in de WiKi;

0  =  mark client as duplicate, but don't disconnect them (default)

1  =  drop duplicate connections instead of marking as duplicate

Dus TS, is je dropdups = 0 wel OK ?

Volgensmij wel als je hem op 1 zet disconnect hij de verbinding en heb je niks meer bij 0 krijg je een duplicate te zien maar hij disconnect niet

Voorbeeld

Als a en b geconnect zijn en b valt even weg wil b opnieuw connecten maar in a staat hij nog geconnect hierdoor krijg je een error door te zeggen dat er meer mogen connecten kan b connecten 

Als b niet kan connecten en inloggen krijg hij geen antwoord hierdoor blijf hij connecten bij a staat b er wel in maar kan niks krijgen hierdoor worden kanalen aangevraagd bij b waardoor a niks krijg en je een freez hebt

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...