Gast spiderman Geplaatst: 10 juli 2013 Geplaatst: 10 juli 2013 Hoi Sprietje en andere lezers, Ik heb weer eens 5 uur lang aan de schotel gespendeerd. Weer zonder resultaat. Ik heb de elevatie ingesteld op de lage elevatie-instelling. Ik heb heel voorzichtig zitten draaien met de schotel (millimeter). Ik heb twee verschillende decoders geprobeerd. Geen signaal! Ziet iemand iets vreemds aan de schotel? Groet, Spiderman
Sprietje Geplaatst: 10 juli 2013 Geplaatst: 10 juli 2013 Je hebt je schotel wel mooi op 30 graden elevatie ingesteld maar is het niet zo dat de pijp waar de schotel op zit schuin naar voren staat of is dat gezichtsbedrog op de foto. Het is wel zaak dat die pijp dus zuiver verticaal staat.
blackeyes Geplaatst: 10 juli 2013 Geplaatst: 10 juli 2013 je f connector goed aangesloten? geen kortsluiting erin zitten? buiten en binnenkern mogen elkaar niet raken anders krijg je ook geen signaal vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k 2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88
trust Geplaatst: 10 juli 2013 Geplaatst: 10 juli 2013 Misschien staat je woning in de weg ! Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
Ventura Geplaatst: 10 juli 2013 Geplaatst: 10 juli 2013 Hebt u zeker een quad lnb in bezit? Of hebt u een quattro lnb?
Gast spiderman Geplaatst: 11 juli 2013 Geplaatst: 11 juli 2013 @ Sprietje, je hebt goede ogen. Het klopt. Verticaal was de mast niet zuiver waterpas.@ Blackeyes, Ja kabel werkt 100%. Getest op multytenne. @ Trust, Ik heb dishpointer gebruikt en de betaalde app voor android. Ik heb vrij zicht op de vier bekende satellieten. @ Ventura, Ja, het is een quad lnb van inverto. Bedankt voor het meedenken jullie allemaal! Ik heb goed nieuws! Ik heb zojuist signaal op de astra 19,2. Pfoe wat een opluchting zeg. Ik zag het niet meer zitten. Sprietje, dit is echt millimeter werk. Ik hoop nu dat ik de rest van de satellieten ga vinden.
Sprietje Geplaatst: 11 juli 2013 Geplaatst: 11 juli 2013 Ja, het komt een stuk nauwkeuriger dan vroeger met die hark antennes (Yagi) op het dak, zeker bij eenTriax 110. Mooi dat je de Astra 19,2 gevonden hebt. De rest zal nu ook wel lukken. Wees vooral niet te snel tevreden met het uitrichten van de schotel. Doe echt je best om eerst de maximale signaalkwaliteit te halen en let dan op, dat bij het goed vastzetten van de schotel klem, je weer niet signaal gaat verliezen. Draai de bouten van de schotelklem kruislings aan om het vergaan van de optimale stand te voorkomen, zie bijlage.
Gast spiderman Geplaatst: 11 juli 2013 Geplaatst: 11 juli 2013 (aangepast) Beste Sprietje, Merci voor de tips. Dat neem ik morgen mee. De vreugde van de vondst van Astra 19.2 was van korte duur. Ik heb de andere satellieten niet kunnen vinden. Ik heb bij mijn broer een triax 88 geleend en getest op mijn single lnb en daar kreeg ik op dezelfde plek ontvangst op kanaal BNT WORLD van astra 23.5. Andere satellieten ook getest en kreeg snel goed ontvangst. Veel makkelijker dan bij de triax 110. Waar je totaal geen ontvangst krijgt 0,0 %. Ik snap dat het uitrichten van de Triax 110 moeilijk is. Zoals Sprietje al in de vorige posten vertelde, "dat de openingshoek erg klein is". Ik ben er al zolang mee bezig. Ik neig steeds meer te denken dat mijn triax 110 onbruikbaar en de bottleneck is. Morgen komt een forum lid uit mijn buurt de zaak bekijken. Ligt toch aan mijn Triax 110? 11 juli 2013 aangepast door spiderman
Sprietje Geplaatst: 11 juli 2013 Geplaatst: 11 juli 2013 Hoe heb je die Triax 110 thuis gekregen? Heb je die zelf opgehaald bij de satshop? Anders de schotel toch maar eens op een mooie vlakke vloer leggen en kijken op die overal op de grond aanligt. Zit de lnb-arm helemaal goed tegen de aanslag gemonteerd en vastgeschroefd?
1pm Geplaatst: 12 juli 2013 Geplaatst: 12 juli 2013 Inmiddels heeft ie beeld op 19,2 oost met de triax 110 cm ik ben vanmorgen ff daar geweest de rest doet ie zelf heb m de instructies gegevn hoe en wat nl . Anders ga ik volgende week nog weleens ff !!! 1pm Joa zo gaat dat alaaf !!!!
Moderator ceesv Geplaatst: 12 juli 2013 Moderator Geplaatst: 12 juli 2013 Wat was het probleem, ontbrak de hand van de meester? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
1pm Geplaatst: 12 juli 2013 Geplaatst: 12 juli 2013 Eerst met de triax 88 cm de astra 19.2 oost afgesteld toen alles gemerkt daarna de triax 110 cm erop afgesteld zoals de 88 cm ff wat bij geregeld en hopla beeld 1pm Joa zo gaat dat alaaf !!!!
Sprietje Geplaatst: 12 juli 2013 Geplaatst: 12 juli 2013 Tsja 1pm, ik markeer ook altijd eerst de schotel voordat ik die ga vervangen door een andere. Wat betreft de richting doe ik het als volgt. Ik leg op de grond onder de schotel een hark- of bezemsteel precies in de richting van de lnb-arm als je er van boven op kijkt. Als je de nieuwe schotel dan plaatst, kun je de lnb-arm exact weer in dezelfde richting zetten. Dan heb je meteen weer signaal op de nieuwe schotel. Alleen nog een beetje fijntunen op elevatie en richting.
Gast spiderman Geplaatst: 12 juli 2013 Geplaatst: 12 juli 2013 Beste sat4all lezers, Vandaag druk geweest met de triax 110 en de triax 88. 1pm, bedankt voor je komst en hulp. De resulaten zijn als volgt: We hebben eerst de triax 88 gebruikt om de richting van de satelliet te bepalen. En om vervolgens te markeren. Als uitgangspunt hebben we 30 graden als elevatie gebruikt. Daar kregen we signaal mee. Daarna de triax 110 op de beugel gezet. Zelfde richting op gezet. Geen signaal. Toen hebben we met de elevatie gestoeid. Met als resulaat dat bij 35 graden de signalen van astra 19 binnen kwamen. Getest op de zender van BVN. Triax 110 met als elevatie hoek 35 graden. Vreemd dat de hoek waarbij de schotel t.o.v. de horizon naar boven om astra 1 te kunnen ontvangen 35 graden is. Bij de triax 88 stond deze keurig op 30 graden. Nu ik zekerheid heb dat de schotel signaal ontvangt, was het voor mij van belang om astra 3 te zoeken. Ik heb hiervoor het stappenplan van Sprietje opgevolgd. De volgende stap was om astra 3 te zoeken. Eerst met de single lnb (houder), daarna met de multirail. Bij signaalzoeker heb ik als zender BNT World gekozen om astra 3 uit te richten (Tip van sprietje). Wat schetst mijn verbazing, de signalen komen binnen. Signaal zoeker dreambox 800 hd. Zender BNT World ( astra 23,5). Triax 110, single lnb houder inverto ultra quad. Vervolgens heb ik de multifeedhouder erop gemonteerd met 1 inverto quad voor de 23,5. Hier kreeg ik ook mooi signaal uit van SNR 90%. Daarna heb ik de andere lnb's erop gemonteerd en geprobeerd te finetunen d.m.v. te skewen. Art HD op Hotbird kreeg ik 60% (9,5DB). De andere drie satellieten waren tussen 85 en 90%. Sprietje, kun jij zien of de schuinte klopt. Het kan altijd beter. Wordt vervolgd. Ik wil het finetunen dezer dagen. Groetjes, Spiderman
Sverige Geplaatst: 13 juli 2013 Geplaatst: 13 juli 2013 Wat die schaalverdeling betreft, waarop je 'ziet' dat de schotel op 35 graden staat... Dat fenomeen had ik met mijn CityCom 2000 (CCA 850) ook... tot ik per toeval even aan de andere kant van de schotel op de ladder stond Wat blijkt... aan de ene kant staat een schaalverdeling voor de schotel van 80 cm (er staat een kleine "80" onder de schaalverdeling... aan de andere kant staat "85"... en laat het nu een 85 cm schotel zijn die ik had en daar klopt het wel... Het "zou" dus ook kunnen dat ze bij Triax van die geintjes toepassen... maar waarschijnlijk ben alleen ik zo "dom" om dat niet op te merken. - VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost Missachtet wird, was es umsonst gibt (Else Pannek)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen