Ga naar inhoud

Nieuwe Schotel uitrichten triax 110

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Inderdaad, dan had ik het gisteren toch goed gezien op de fotos die je in bericht 29 plaatsten. Het signaal loopt zelfs een beetje van de muur vandaan, dus die muur kan geen reden zijn dat je verminderde ontvangst hebt op de Astra 28,2 positie.

Bloomberg zit op de Superbeam van de Eutelsat 28,5, niet op de spotbeam beam van de Astra 1N waar de BBC op zit. Er zit een skewverschil tussen deze twee satellieten. De skew moet voor de Eutelsat 28,5 op -17,3 staan terwijl dit voor de Astra 28,2 maar -9,6. Ik denk dat als je de lnb wat schuiner zet, je een betere signaalkwaliteit op de Eutelsat krijgt maar die van de Astra 28,2 zal wel een heel klein beetje minder worden. Zoek een gemiddelde waar je tevreden mee bent.

• Reacties 68
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst: (aangepast)

Voor dit soort activiteiten zou ik eens gaan kijken voor een trimex 3500. Dat is een satelietmeter met spectrumanalyser d.w.z die laat zien aan de pieken of je schotel goed op een sateliet staat uitgericht. als je daarna scant geeft hij meteen het aantal graden aan en kan je gaan fine tunen. Zorg dat je bevestigings paal altijd haaks staat!

voordeel

- Je hoeft niet steeds heen en weer te open naar je ontvanger..

- Er zit ook een usuals op als er een roter op je sateliet antenne is bevestigd.

- Wat je ook kan doen is je ontvanger de usuals ( 5 e 53.2 n ) invoeren en de antenne op sirius 5 e zetten daarna de lnb die naar de rotor gaat even loskoppelen en op de meter aansluiten en kijken of je sirius (5e) kan vinden.

- Later de antenne even finetunen met de elevatie (hoogte +- 20 graden) hoek.

- Kijk goed of je schotel precies goed op je nulpunt va je rotor staat.

succes ;)

aangepast door Phoenixx
Geplaatst:

Beste Phoenixx

Dat is natuurlijk een hele mooie meter maar kost enkele honderden Euro’s. Ga je dat als particulier aanschaffen voor slechts eenmalig gebruik?

Geplaatst:

Je krijgt het niet beter spiderman want die deuk aan de zijkant van je arm speelt je parten wat ik gezien heb , heb ik je ook verteld ik zou het zo ff laten nu je kan nog altijd voor de toekomst fine tunen ...

alaaf

1pm

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Gast spiderman
Geplaatst:

Inderdaad, dan had ik het gisteren toch goed gezien op de fotos die je in bericht 29 plaatsten. Het signaal loopt zelfs een beetje van de muur vandaan, dus die muur kan geen reden zijn dat je verminderde ontvangst hebt op de Astra 28,2 positie.

Bloomberg zit op de Superbeam van de Eutelsat 28,5, niet op de spotbeam beam van de Astra 1N waar de BBC op zit. Er zit een skewverschil tussen deze twee satellieten. De skew moet voor de Eutelsat 28,5 op -17,3 staan terwijl dit voor de Astra 28,2 maar -9,6. Ik denk dat als je de lnb wat schuiner zet, je een betere signaalkwaliteit op de Eutelsat krijgt maar die van de Astra 28,2 zal wel een heel klein beetje minder worden. Zoek een gemiddelde waar je tevreden mee bent.

Bedankt voor de bevestiging Sprietje. Dat bloomberg op 28,5 zit had ik over het hoofd gezien. Ik heb een gemiddelde genomen waar ik tevreden mee ben. Goede tip! 

@Phoenix, mooi en interessant om te lezen wat het apparaat allemaal kan. Voor mij is het te duur. Ik zou het wel leuk vinden om daarmee eens te spelen. 

@ 1pm, Ik kan niet met zekerheid zeggen dat het deukje aan de zijkant van de arm een rol speelt. Het zou best kunnen dat dit de reden is waarom de schotel signalen oppikt bij een elevatie van 34 graden. 

Geplaatst:

Beste spiderman

Nu denk ik dat de aap uit de mouw komt. De lnb-arm is waarschijnlijk verbogen en daarom moet de elevatie van de schotel anders ingesteld worden om het signaal van de schotel toch op de lnb te krijgen.

Dit is hetzelfde probleem als je een zogenaamde universele SAB-rail op een Triax-schotel zet. Dan komen de lnb’s ook 19mm hoger te staan en moet je de elevatie van de schotel anders instellen dan wat het zou moeten zijn.

Ik zou bij een ongeschonden Triax 110 maar eens de afstand opmeten vanaf de bovenzijde van de schotel tot aan de lnb-klem en controleren of dat bij jou hetzelfde is. Waarschijnlijk is de schotel een keer op de lnb-arm gevallen.

Ik zal vanavond een foto maken van het deukje. 

Ik zit nu te worstelen met de diseqc instellingen op mijn dreambox 800hd. Ik kom er niet uit.

Ik heb een spaun sar 411 f in combinatie met inverto black ultra quad en dreambox 800hd.

Ik heb het volgende gedaan:

Astra 19,2 aangesloten op spaun lnb 1
Astra 23,5 aangesloten op spaun lnb 2
Astra 28,2 aangesloten op spaun lnb 4
Hotbird 13 aangesloten op spaun lnb 5

Kabel aangesloten op ingang (spaun Diseqc receiver) naar dreambox 800hd.

Toen naar de dreambox instellingen.

De optie 4 satellieten via disecq opt A/B

Astra 1 -> diseqc a/a
Astra 3 -> diseqc a/b
Astra 2 -> diseqc b/a
Hotbird -> diseqc b/b

Ik krijg alleen beeld op astra 1 en astra 2.

Wat ik vreemd vind is dat ik gisteravond de volgorde verandert had op de switch en in de dreambox instellingen en toen kreeg ik beeld op astra 2 en astra 3.

Het lijkt erop dat ik maar twee satellieten binnenkrijg.

Ik heb ook nog een andere switch gebruikt als test. Ook hier dezelfde resultaat.

Heeft iemand een tip?

aangepast door musz
Geplaatst:

l79v.jpg

Zit ik hier in het goede menu.

Ik denk dat ik iets over het hoofd zie.

Ik heb ook al met met geavanceerde menu gerommeld.

Op dit moment krijg ik alleen lnb 1 werkend.

Geplaatst:

Je schrijft:

Astra 19,2 aangesloten op spaun lnb 1
Astra 23,5 aangesloten op spaun lnb 2
Astra 28,2 aangesloten op spaun lnb 4
Hotbird 13 aangesloten op spaun lnb 5

En verder:

Astra 1 -> diseqc a/a

Astra 3 -> diseqc a/b
Astra 2 -> diseqc b/a
Hotbird -> diseqc b/b

Tot zover allemaal goed maar wat zie ik nu op je scherm?

Hotbird 13 op poort a

Astra 19,2 op poort b

Dat is toch niet goed?

Ja dat klopt, maar dat was in het begin. Toen kreeg ik geen signaal op de andere satellieten.

Ik heb wat verandert.

Ik heb het simpel gehouden nu. Meer kabels heb ik niet aangesloten.

Dus op de switch van spaun heb ik:

Hotbird 13 op lnb 1
Astra 19,2 op lnb 2

Ik krijg beeld op Hotbird.

Op astra 19,2 zegt de dreambox afstemmen mislukt.

aangepast door musz
Geplaatst:

Ik zou zeggen: ga toch niet met schoren en enzovoort aan de slag. Ik vind armoedig eigenlijk. Koop dan een Big Bisat  bijvoorbeeld. Die zijn ontworpen met extra steunen. Maar dat is niet je vraag.

Als je de hoogte in moet, zou ik eerst het frame ophangen icm lnbs'en kabels en daarna de schotel er tegenaan schroeven en uitrichten. 

Succes met deze nieuwe schotel.

Armoedig??? Sjongejonge wat een arrogantie, een goede techniese oplossing is nooit armoedig!

Topfield 4000PVR, 82 * 72 cmOffsetschotel, 1 LNB, Daewoo buis tv.

Schotel op Astra2 gericht. DVB-T via verlopen Digitenne.

6vvd.jpg

Ik heb dit op het internet gevonden en het werkt in combinatie met de spaun sar 411 f en dm800hd.

aangepast door musz

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen