marleentje Geplaatst: 3 juli 2013 Geplaatst: 3 juli 2013 We hebben een DM 8000, mn vriend zou graag op onze vakantie bestemming in zuid-frankrijk naar de vrt kijken, (vive le vélo ). Op de camping hebben we een goeie wifi-verbinding. Is het mogelijk om je thuisbox te bereiken via een externe internetverbinding ? Heeft iemand dat al gedaan? Wat moet je instellen, aan je box, aan je router ? We hebben een D-link router. We kunnen uiteraard binnen onze internetverbinding onze box bereiken met de pc of laptop. Dank bij voorbaat Leen. DM 8000 + Formuler F1 88cm schotel 4x quad lnb, 2x UHF-antenne voor dvb-t ontvangst.
Loui (K) Geplaatst: 3 juli 2013 Geplaatst: 3 juli 2013 http://www.m4rtin.nl/re-stream/ lees dit maar eens door.
jerpsx Geplaatst: 3 juli 2013 Geplaatst: 3 juli 2013 Even voor de helderheid: jouw vriend wil vanaf de camping kijken met een schotel/dreambox i.c.m. wifi..? Of heeft jouw vriend enkel wi-fi en wil hij op die manier wat bekijken?
marleentje Geplaatst: 3 juli 2013 Auteur Geplaatst: 3 juli 2013 @ jerpsx We laten onze Dreambox thuis, en we zouden graag op onze reislokatie via de laptop naar onze dreambox thuis kijken. Als we thuis het commando http://192.168.x.xx ingeven dan kunnen we op laptop (of pc) via ons inwendig netwerk tv kijken. Dus de dreambox streamt naar de pc. Het programma VLC wordt dus NIET opgestart. Ik vroeg me gewoon af of we via de wifi op de camping ook in onze dreambox thuis kunnen geraken. Ik had vroeger daar eens vaag iets over gelezen, en dat er iets aan de router moest ingesteld worden.... We plaatsen dus geen schotel op de camping en nemen geen satontvanger mee. Dank Leen DM 8000 + Formuler F1 88cm schotel 4x quad lnb, 2x UHF-antenne voor dvb-t ontvangst.
marleentje Geplaatst: 3 juli 2013 Auteur Geplaatst: 3 juli 2013 Dank aan Loui, dit ziet er doenbaar uit. Leen, DM 8000 + Formuler F1 88cm schotel 4x quad lnb, 2x UHF-antenne voor dvb-t ontvangst.
Loui (K) Geplaatst: 3 juli 2013 Geplaatst: 3 juli 2013 Ik wou dit ook proberen in mijn tuin maar mijn Wi-Fi rijkt zover dat ik zonder kan. hihihihi
marleentje Geplaatst: 3 juli 2013 Auteur Geplaatst: 3 juli 2013 Probeer mss eens vanuit de tuin van je buurman Louis ? Zeg hem dat het in functie van de wetenschap is. Maar goed, zou het kunnen dat de vu+ solo2 reeds die decoder in zich heeft, ook met de PLI-image ? Niet dat we daarom gaan veranderen van box, maar mn zus heeft er zo een, we zouden even kunnen ruilen .... Leen DM 8000 + Formuler F1 88cm schotel 4x quad lnb, 2x UHF-antenne voor dvb-t ontvangst.
Gast suriboy Geplaatst: 13 juli 2013 Geplaatst: 13 juli 2013 http://www.m4rtin.nl/re-stream/ lees dit maar eens door. Is er geen makkelijkere oplossing hiervoor? De software is van 2009 zelfs (outdated ?).
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen