Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo Sat4all vrienden

ik mischien wel een domme vraag maar ik heel nieuwsgierig wat uiteidelijk wat de sid limit canaldigitaal Tv Vlaanderen doet

omdat de bepaerking Aleen maar op de Secs 3 kaarten voorkomt en Neit op de Seca 2 kaarten

mijn vraag is

wat gebeurd er met sid limit wat word er dan verstoord op de kaart 

als er meer aanvragen wordt gedaan dan toegestaan en ja dat hij op zwart sprengt dat weet ik hiih

maar waarom doet hij dat, en kun je hier een Rem op zetten ?

want als de kaart van slag is en je stop hem in je ontvanger en laat even niet je andere boxen er mee delen ik heb 6 dreamboxen in huis

komt de kaart ook weet tot rust 

wie kan  het een klein beetje uitlegen

Geplaatst: (aangepast)

Kort en krachtig:

Er zijn 3 coderingen in gebruik:

ca-id 1817 is nagra3 en kan 4 ecm's per ecm-cycle.

ca-id 0100 seca3 die kan 2 ecm's per ecm-cycle aan (dit zijn zenders zoals History HD)

ca-id 0100 seca2 en die heeft geen sidlimit maar alleen op settopbox pakket in gebruik en werkt alleen met een seca2 kaart.

Op het moment je 2 of  4 zenders tegelijk opvraagt krijg je 2 of 4 ecm's per 10 sec (ecm-cycle) op de kaart, op het moment dit er meer worden dan gaat de kaart tellen. Als dit maar heel soms gebeurt is er weinig aan de hand, echter gebeurt het vaak dan kom je boven een bepaalde drempel en zegt de kaart ik versleutel de CW's die ik afgeef. Kortom de CW die je ontvanger dan van de kaart krijgt is niet juist en daarom wordt het beeld zwart.  Kom je weer onder die drempel, dan worden de cw's weer onversleuteld en krijg je weer beeld.

Helaas zijn er softcams die soms meerdere ecm's per ecm-cycle sturen naar de kaart, daardoor kan je kaart gaan tellen en vanzelf sprekend over de drempel gaan, tevens elke aanvraag op de kaart wordt meegerekend dus ook een aanvraag voor een zender die niet op de kaart zit.  

ecm=  code uitgezonden door de zender die de kaart omzet in een bruikbare cw.

ecm-cycle = tijd tussen de ecm's vaak 10 sec (verchilt per zender soms)

cw= common word (de sleutel om het beeld te decoderen)

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box  / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage

Geplaatst:

Helaas zijn er softcams die soms meerdere ecm's per ecm-cycle sturen

naar de kaart, daardoor kan je kaart gaan tellen en vanzelf sprekend

over de drempel gaan, tevens elke aanvraag op de kaart wordt meegerekend

dus ook een aanvraag voor een zender die niet op de kaart zit.

Vergeet dat maar, het ligt echt niet aan de softcams, een softcam buigt een ecm niet om! Zoek dat maar in brakke drivers die de zaak gewoonweg niet lekker filteren.

Pli Core Member

Geplaatst:

Hoi Codx En Tech

Danke je voor jullie antwoorden

en het antwoord van Coidx vind ik nog niet raar klinken hoor

Vraagje aan Tech  kun je een voorbeeld geven van goed filteren

Groetjess

• 2 weken later...
Geplaatst:

tellen de radiozenders dan ook mee ??

BigBisat (Astra 1-2-3-4, Hotbird, Eutelsat 9B, Thor en Turksat 42°). Dreambox 920 met dvb-c en dvb-s, Dreambox 7080 met 3x dvb-s en dvb-c, Dreambox8000

Geplaatst:

ja die hebben ook eigen sids

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box  / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen