kq69 Geplaatst: 4 juli 2013 Geplaatst: 4 juli 2013 hallo ben al weken aan het stoeien met me 800hd maar krijg niet de hd zenders op 23,5 heb newenigma2 met zelfs nu de lijst van hans 1 july maar nog steeds niets. sd gewoon alles maar als ik naar bv naar sbs hd gaat is gelijk singaal weg. ik denk bij instelingen of frequentie dat iets niet goed staat maar heb alles gedaan maar kom er niet uit. hoop dat iemand ons de goede weg wijst. gr casey
Loui (K) Geplaatst: 4 juli 2013 Geplaatst: 4 juli 2013 Heb je de schotel wel goed staan op 23.5 oost?
Moderator ceesv Geplaatst: 4 juli 2013 Moderator Geplaatst: 4 juli 2013 Beschrijf je schotel installatie en diseqc instellingen eens. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
kq69 Geplaatst: 4 juli 2013 Auteur Geplaatst: 4 juli 2013 schotel is perfect als ik me vader zijn dreambox 800hd doet hij het gelijk dat is het rare ervan schotel en kabel enz is in orde het is puur de instelling in de dreambox gr kees
kq69 Geplaatst: 4 juli 2013 Auteur Geplaatst: 4 juli 2013 even de fotoos erbij gezet bij dvb-S2 enz moet ik dus de juiste instellingen plaatsen voor de hd op 23,5 neem ik aan?
mebo870 Geplaatst: 4 juli 2013 Geplaatst: 4 juli 2013 De zenderlijst van Hans, die er nu op staat, heb je die aangepast? Een dreambox HD zenderlijsten moet weg geschreven worden als Enigma V4 The key to happiness. Stay away from idiots
Loui (K) Geplaatst: 4 juli 2013 Geplaatst: 4 juli 2013 even de fotoos erbij gezet bij dvb-S2 enz moet ik dus de juiste instellingen plaatsen voor de hd op 23,5 neem ik aan? hyugyuky.jpggugufg;iyf;.yf.jpg Niet zichtbaar probeer dit eens http://ipadresvanjedm800/grab
kq69 Geplaatst: 4 juli 2013 Auteur Geplaatst: 4 juli 2013 hoi heb dreambox edit5 kan ik dat daar regelen? gr casey
Moderator ceesv Geplaatst: 4 juli 2013 Moderator Geplaatst: 4 juli 2013 kq69, geen nieuwe topics posten met foto's die dit topic betreffen. Foto's samengevoegd met dit onderwerp. Dus niet steeds opnieuw een onderwerp aanmaken maar je informatie in dit topic posten! Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
kq69 Geplaatst: 4 juli 2013 Auteur Geplaatst: 4 juli 2013 ok nou ja wacht even rustig af tot ik een bruikbaar antwoord vind moet toch op te lossen zijn lijkt me. kc
Hyllit Geplaatst: 4 juli 2013 Geplaatst: 4 juli 2013 Zelfde probleem heb ik ook mar dan met openpli. Ligt niet aan de instellingen maar eerder aan jou en mijn tuner die het bijna volledig begeeft denk ik. Ik krijg namelijk pas signaal op de hd zenders op eender welke sat pas na een minuut of 15 eens de tuner goed warm is. Daarvoor enkel de sd kanalen. Eens die warm is werkt het vooralsnog perfekt.
kq69 Geplaatst: 4 juli 2013 Auteur Geplaatst: 4 juli 2013 hoi dat is vreemd na 2 weken ineens geen hd na wisseling canal digitaal ik denk dat het echt aan de instelling lig
Loui (K) Geplaatst: 4 juli 2013 Geplaatst: 4 juli 2013 Is je kaart wel geschikt (abo) voor HD ontvangst?
radio man Geplaatst: 8 juli 2013 Geplaatst: 8 juli 2013 (aangepast) Met kant-en-klare zenderlijsten heb ik eerlijk gezegd altijd alleen maar ellende ondervonden. 't Is mooi dat mensen die lijsten maken, maar ik gebruik ze liever niet... Heb al jarenlang de volgende methode: 1. Inlezen complete posities op de Dream 2. Handmatig verwijderen van onnodige zenders 3. Beetje tweaken hier en daar; zonodig handmatig zendergegevens iets aanpassen (een MHz hoger of lager, dat soort werk) 23.5 HD is toch een ietwat speciaal geval: sommige HD zenders zijn hier niet al te sterk en vereisen soms nauwkeurig uitrichten van de kop. Astra 2 is voor veel zenders nog zwakker als je in het oosten woont, met een 60 cm schotel gaat het dan wel moeizaam...vooral HD ! Succes! PS Ik gebruik Newnigma2. 8 juli 2013 aangepast door radio man
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen