Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik ben een complete leek op dit gebied. Ik heb een DM800 HD PVR met Enigma2. het lukt mij niet om zowel mijn eigen alsook gedownloade zenderlijsten op mijn Dreamboz te zetten. Wel kan ik de lijsten inlezen in Dreamset, maar bij terugzetten wist Dreamset wel de bouquetten, maar zet geen nieuwe zenderlijst en zegt"transfer Failed var/tuxbox/config/enigma2/blackbox enz..". Ik heb de handleiding gedownloaded en volgens mij correct gebruikt maar ik krijg de boel niet aan de praat. Tevens blijkt als ikde bouqets handmatig op de Dreambox aanmaak, deze na een herstart van Enigma 2 weer verdwenen zijn. Een hopeloze amateur vraagt om hulp.

Bij voorbaar dank,

Heinz

Geplaatst:

Hallo Loui,

Bedankt voor je medewerking. Ik eb dat programma geinstaleerd.Alle instelingen zijn correct en dat geeft het programma ook aan. Toch lukt het nog steeds niet. De melding die programma geeft is:

Connecting to 10.0.0.3.
Connected.
Dreambox reactie: Login successful.
** Ophalen directory lijst **
Starting FTP transfer
Transfer complete
** Verzenden bestand "/etc/enigma2/lamedb" **
Starting FTP transfer
Transfer aborted
Fout bij verzenden van bestand "lamedb" naar de Dreambox.
Disconnecting.
Disconnected.

Misschien dat je dit jou iets zegt.

Bij voorbaat dank,

Heinz

Geplaatst:

Hallo,

Sorry dat het zo lang duurde, ik was niet thuis. Ik heb dar inderdaad gedaan. Het is raar , welk programma dat ik ook gebruik eigenlijk is het altijd hetzelfde. Steeds kan ik wel de Dreambox benaderen, maar zodra ik probeer iets naar de box te sturen gaat het mis. Ik weet niet hoe verder.

Groet,

Heinz

Geplaatst:

Goedemorgen,

Dat zou best eens kunnen. Echter hoe verloopt zo.n procedure, m.a.w. hoe ziet dat bestand uit, hoe heet het, waar vind ik het en hoe instaleer ik het ? Ik weet, ben een complete leek, maar wil het wel graag leren. Sorry voor het gedram!

Met vriendelijke groet,

Heinz

Geplaatst: (aangepast)

We helpen je graag, als je maar de juiste info geeft. Ligt eraan wat je wil, voor het gemak kies je http://downloads.pli-images.org/builds/dm800/OpenPLi-2.1-beta-dm800-20130705.zip die pak je uit dan krijg je een nfi bestand. Lees dit even door en bekijk goed hoe ze het doen, http://www.dream-multimedia-tv.de/en/dm800-flashing-firmware-browser  zo kun jij ook deze firmware in je box laden. Het gaat niet om de naam maar om nfi bestand.En heel belangrijk is dat hij bij de DM800HD hoort niet kiezen voor DM800Se want die is totaal anders van opbouw. Zo zou het geen probleem moeten zijn.

aangepast door Loui (K)
Geplaatst:

Na veel stoeien bleek het een Clone te zijn waar de firmware corrupt was.Het gaf zelfs de melding Error! No ca found. Normaal help ik niemand met een clone maar in dit geval heb ik een uitzondering gemaakt omdat de persoon in questi totaal onbekend was met deze materie  en nu werkt het weer met nog een kleine foutmelding van OpenPli dat er geen updates zijn te vinden.

Gast Mimisiku
Geplaatst:

Hmmm. Vaak weten die mensen maar ál te goed dat het een clone betreft! Duidelijk aan de prijs te merken... DMM800 HD PVR is in originele toestand al 3 jaar oud... Je ziet het bij het opstarten in het display SIM 2.01 of Ferrari... Heb bossen van die mensen aan de deur en echt niet alleen allochtone medelanders!! Ze houden zich dom in de hoop dat je ze toch gaat helpen... Sorry, maar ben daar een beetje hard in geworden.. Te vaak besodemietert..

Geplaatst:

Ben ik met je eens, maar dit keer had hij die van de kinderen gekregen op zijn verjaardag, en die wisten niet beter. En hij dacht zo lang het werkt is het goed maar hij verkoopt dat ding en gaat een originele kopen vermoedelijk een dm800SE.

• 8 maanden later...
Geplaatst:

Topic maar een omhoog gehaald...

ik heb hetzelfde probleem.....werkt al 2 jaar goed zonder problemen maar nu ineens krijg ik een foutmelding

kan wel contact met de receiver maken maar schrijft niks weg zegt enigma 3 error en bij tuxbox warning

ik heb een xtrend et9000......is er iemand die mij helpen kan of wil ? ik kom er zelf niet uit

Gast Mimisiku
Geplaatst:

Misschien even in de correcte subgroep dumpen? Een Xtrend is geen Dreambox ook al draait er OpenPli op..

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...