Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik ben een complete leek op dit gebied. Ik heb een DM800 HD PVR met Enigma2. het lukt mij niet om zowel mijn eigen alsook gedownloade zenderlijsten op mijn Dreamboz te zetten. Wel kan ik de lijsten inlezen in Dreamset, maar bij terugzetten wist Dreamset wel de bouquetten, maar zet geen nieuwe zenderlijst en zegt"transfer Failed var/tuxbox/config/enigma2/blackbox enz..". Ik heb de handleiding gedownloaded en volgens mij correct gebruikt maar ik krijg de boel niet aan de praat. Tevens blijkt als ikde bouqets handmatig op de Dreambox aanmaak, deze na een herstart van Enigma 2 weer verdwenen zijn. Een hopeloze amateur vraagt om hulp.

Bij voorbaar dank,

Heinz

Geplaatst:

Hallo Loui,

Bedankt voor je medewerking. Ik eb dat programma geinstaleerd.Alle instelingen zijn correct en dat geeft het programma ook aan. Toch lukt het nog steeds niet. De melding die programma geeft is:

Connecting to 10.0.0.3.
Connected.
Dreambox reactie: Login successful.
** Ophalen directory lijst **
Starting FTP transfer
Transfer complete
** Verzenden bestand "/etc/enigma2/lamedb" **
Starting FTP transfer
Transfer aborted
Fout bij verzenden van bestand "lamedb" naar de Dreambox.
Disconnecting.
Disconnected.

Misschien dat je dit jou iets zegt.

Bij voorbaat dank,

Heinz

Geplaatst:

Hallo,

Sorry dat het zo lang duurde, ik was niet thuis. Ik heb dar inderdaad gedaan. Het is raar , welk programma dat ik ook gebruik eigenlijk is het altijd hetzelfde. Steeds kan ik wel de Dreambox benaderen, maar zodra ik probeer iets naar de box te sturen gaat het mis. Ik weet niet hoe verder.

Groet,

Heinz

Geplaatst:

Goedemorgen,

Dat zou best eens kunnen. Echter hoe verloopt zo.n procedure, m.a.w. hoe ziet dat bestand uit, hoe heet het, waar vind ik het en hoe instaleer ik het ? Ik weet, ben een complete leek, maar wil het wel graag leren. Sorry voor het gedram!

Met vriendelijke groet,

Heinz

Geplaatst: (aangepast)