Jan Ambers Geplaatst: 4 juli 2013 Geplaatst: 4 juli 2013 Een 12jarige zijn Facebook pagina is gehackt en met racistische leuzen veranderd. Zijn paswoord is ook fjoets. Hoe kan je de hack ongedaan maken en het paswoord terug naar je wens veranderen? Hoe kan je van de dader, het ip-adres vinden en zijn identiteit checken???
Sjattuh Geplaatst: 4 juli 2013 Geplaatst: 4 juli 2013 (aangepast) Als je alles goed in hebt gesteld, kun je je wachtwoord opnieuw aanvragen en zal dit middels een reeds vragen/telefoonnummer worden gedaan. Mensen gebruiken te vaak het woord 'hack'. Die 12 jarige heeft ergens zijn wachtwoord ingevuld waar hij dit niet had moeten doen of aan iemand anders gegeven. Het is slimmer om met hem dit een keer te bespreken. Sites als Facebook zullen NOOIT om je wachtwoord vragen behalve bij het inloggen. En deze gasten die de wachtwoorden van mensen proberen te achterhalen zijn vrij vernuftig in het bouwen van websites zodat het allemaal heel echt lijkt. Je moet eens kijken naar de spelling van de teksten. Je kan denk ik wel zien of het door kinderen is geschreven. Is het door kinderen geschreven dan zou ik ook een keer met die 12 jarige gaan praten of hij niet zijn wachtwoord aan een vriendje heeft gegeven en deze misschien boos op hem is. En IP achterhalen met adres kun je wel vergeten. Je kan contact opnemen met Facebook, maar ik geef je niet zoveel kans behalve dan dat ze je zullen proberen te helpen de FB pagina terug te krijgen. 4 juli 2013 aangepast door Sjattuh Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
Daan Geplaatst: 4 juli 2013 Geplaatst: 4 juli 2013 Mischien prism raadplegen Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E
Psychosammie Geplaatst: 5 juli 2013 Geplaatst: 5 juli 2013 Aangifte doen? En die koter gelijk duidelijk maken dat Facebook en al die andere zogenaamde social crap je de rest van je leven zullen blijven achtervolgen. Doet hij niet iets stoms dan doet een ander dat wel voor je. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
De_Perre Geplaatst: 5 juli 2013 Geplaatst: 5 juli 2013 Aangifte doen? En die koter gelijk duidelijk maken dat Facebook en al die andere zogenaamde social crap je de rest van je leven zullen blijven achtervolgen. Doet hij niet iets stoms dan doet een ander dat wel voor je. inderdaad aangifte doen --> in België heb je de FCCU of iets van die strekking... Federale Computer Crime Unit... [Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x] [TVV Basic+] - [CD TopHD]Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...
Puch Geplaatst: 5 juli 2013 Geplaatst: 5 juli 2013 Voor een eigen Facebook account moet je minimaal 13 jaar zijn. Dat betekend dat er tijdens de registratie met de geboortedatum werd gesjoemeld en daarom vrees ik dat je weinig zal kunnen doen. iMac 27" macOS SierraiPhone 5s iOS 10
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen