Ga naar inhoud


BBC dumpt 3D uitzendingen


Jean-Claude

Aanbevolen berichten

volgens de website van het laatste nieuws :

 

De grote 3D-revolutie blijft voorlopig uit in Engeland, verwacht de BBC. Na een proefperiode van twee jaar heeft de Britse publieke omroep beslist om de komende drie jaar te stoppen met de 3D-programmering.

 


"Ik heb in het Verenigd Koninkrijk nooit echt een groot enthousiasme kunnen ontdekken voor 3D-televisie", stelt Kim Shillinglaw, BBC Commissioning Editor voor de redactie Science en Natural History. Ze blikte in Radio Times terug op de pilotperiode van de afgelopen twee jaar.

"Kijken naar 3D-televisie is ook een onhandige aangelegenheid: je moet eerst je bril vinden voordat je de tv aanzet. Thuis tv kijken, gebeurt anders dan in de bioscoop. Daar concentreert men zich op één ding. Ik denk dat dat de reden is dat de opkomst van 3D-televisie wat tegenvalt', analyseert Shillinglaw. Voor de halve finales en finales van Wimbledon werden er nog zes extra camera's opgehangen om uit te kunnen zenden in 3D.

Meer zenders stoppen met hun 3D-activiteiten. Onlangs liet ook sportzender ESPN weten te stoppen met het themakanaal ESPN 3D.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb het zelf ook onhandig gevonden om een speciale bril op te moeten zetten om tv te kijken ...nee, daarom was het voor mij totaal niet interessant.

Wijs besluit van de BBC... dat experiment kost alleen maar geld en levert in mijn ogen niets op.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onlangs de nieuwste Star Trek film gezien in de bioscoop: in 3D.

 

Ik had gewoon erge problemen mee om steeds mijn ogen scherp te moeten stellen op dat gene wat je wilt zien op het scherm.

 

Dan heb je ook nog de ondertiteling, die staat dan (visueel gezien) vooraan op het scherm. Ik had het gevoel dat ik als het ware steeds over de ondertiteling heen moest kijken en dan vervolgens dan nog mijn ogen scherp moest stellen.

Aan het einde van de film had ik het gevoel dat 3D niet voor mij was weggelegd. Hopelijk komt de film ooit nog gewoon uit, dan kan ik de film nog eens echt zien.

 

Voor thuis zal ik zeer zeker geen geld in een 3D televisie steken. Beter een goede flatscreen televisie.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het een paar maal thuis getest en vond het resultaat tegenvallen.

Net alsof het geen echt natuurlijk 3d is van voor naar achter maar dat je

qua diepte naar lagen zit te kijken als decorstukken in een theater.

Als ik het voor vrijwel niets bij een nieuwe TV bij zou krijgen zou ik

het willen, heb er echter geen geld voor over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb 3D bij een collega gekeken op zijn LG, maar na een minuut heb ik maar gezegd dat het niks voor mij is

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem voor mij is dat 3D niet echt 3D is . Je krijgt wel veel meer diepte, maar krijgt maar 1 dieptelaag scherp. Dus je kunt niet scherpstellen op de achtergrond of voorgrond en krijgt ergens een nep-gevoel. Het voegt dus echt wel iets toe als het brilletje geen probleem is, maar niet genoeg.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Het voegt dus echt wel iets toe

Maar dan vooral aan de aankoopprijs. :grin: 

Ik heb nu zowat een jaar een 3D van Samsung, kinderen op bezoek vinden het tof, zelf heb ik dat brilletje net éénmaal gebruikt en toen wist ik het wel . Gelukkig is de tv zelf van goede kwaliteit en bied het nog tal van andere interessante mogelijkheden. 

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

De BBC heeft kanaal 8900 (red button) die morgen de finale Wimbeldon in 3D uitzendt.

Ongecodeerd te bekijken via Astra 28,2 Oost, 11024 H - 23000 SR - FEC 2/3 - DVB-S2 - 8PSK.

aangepast door satcat
Link naar reactie
Delen op andere sites

-Ik ben dan de uitzondering, want ik kijk wel graag naar 3D, en vind het bijzonder jammer

dat de BBC het opgeeft. Trouwens, Pukje er is wel een 3D kanaal dat vrij ontvangbaar is en

dat is High TV 3D op astra 23,5° 11778 V.

-ja als de BBC(met deze uitzendingen)  en andere zenders achter decoder zitten wordt het nooit populair natuurlijk.

-ieder zijn gedacht natuurlijk, ik kijk maximaal een uurtje 3D en dan is best te doen en een toegevoerde waarde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...