Ga naar inhoud


Wavefield T55 uitrichten


Loek2

Aanbevolen berichten

Bedankt voor de tips, ook deze neem ik van harte!

 

Ik zal morgen foto's maken van mijn huidige situatie (zal vast lachen zijn voor veel van jullie)  :tired:

Eerst maar een dag lekker genieten van de zon, op naar Zandvoort  :whistle:

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste loek2

 

Een aantal dingen staan niet goed of lijken me niet goed te staan.


Ten eerste de schotelskew. Die staat op 90 graden en moet op 100 graden staan maar dat had je zelf natuurlijk ook al gezien.
 

Ten tweede zie ik dat je de buitenste lnb-houders niet naar binnen hebt gericht zoals ik in bericht 10 al had aangegeven.


Ook lijkt het me dat de skew van een aantal lnb’s wel heel erg ver gedraaid is maar het zou kunnen dat de antenne in de lnb verkeerd staat want bij dit merk lnb’s heb ik wel vaker gezien dat ze extreem schuin gezet moeten worden. Maar het gaat erom wanneer je de beste signaalkwaliteit hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie die muur helemaal niet als een obstakel want volgens mij gaan de signalen daar gewoon overheen. Hooguit kan die dikke pijp die net zichtbaar is op de foto een obstakel vormen voor een bepaalde satelliet als die net in die richting staat.


Beste Loek2, zou je eens een foto kunnen maken evenwijdig aan die muur waarbij de muur en ook je schotel er op staat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Sjaak


Over één ding kan weinig discussie zijn. Als je de lnb-houders op de foto’s ziet in bericht 38, dan zit de schaalverdeling voor het schuinstellen van de lnb aan de zijde waar ook de klemschroef zit om de houder op de rail vast te klemmen.
Ben je het daar mee eens?
 

Nu de vraag: Moet de klemschroef van de lnb-houder aan de zijde zitten van de kop van de lnb of aan de achterzijde van de lnb waar ook de coaxaansluiting zit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat super dat er een discussie ontstaat... Nu begrijp ik het ook tenminste... Ook dat zit dus niet goed, ga ik morgen veranderen...

 

Ook ga ik alles meten of het allemaal wel waterpas staat, ik ga niet alles instellen, doe beetje bij beetje...

 

Het is wat Sprietje al eerder aangaf, de schotel kijkt net over de muur heen... al zal ik nog zoeken naar een tegel en accessoires.. 

 

Bedankt weer tot dusver :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Sjaak(k)


Je kunt nu wel je eigen mening doordrijven maar ik vraag je nu gewoon of het klopt dat de schaalverdeling aan de zijde zit waar ook de klemschroef zit, ja of nee.

Vervolgens vraag ik je: moet de klemschroef aan de zijde van de kop van de lnb zitten of aan de achterzijde van de lnb?

Zijn deze vragen misschien te moeilijk voor je om er antwoord op te geven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb  de klemschroeven voor de lnb houder ACHTER zitten waar de coaxaansluiting is(dus niet aan de zijde van de hulpreflector)

en daar zit ook de schaalverdeling voor de lnb als ik hem dan afgesteld heb moet ik hem aan de VOORKANT  (bij de hulpreflector)met een borgschroef vastzetten

zoals ik het zie op zijn foto's staan ze verkeerd om bij hem zie foto 1 linksonder de achterkant van de lnb's

en de ring waar de lnb's in vastzitten zijn verkeerd om gedraait

aangepast door blackeyes

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Link naar reactie
Delen op andere sites

de schroef op de arm moet achter zitten waar je kabelaansluiting zit

de schroef waarmee je de lnb vastzet als je hem schuin zet moet dan voor zitten

 

en de schroef waarmee je je lnb vastzet in de ring zit dan boven aan de kopzijde (lol)

 

aangepast door blackeyes

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste blackeyes

 

Dus jij zegt dat de klemschroeven om de lnb-houder op de rail vast te zetten aan de achterzijde moeten zitten, dus niet aan de zijde van de hulpreflector.


Nou, dit draadje begint dan een erg spannende aflevering te worden.

Als ik nu op de Satlexsite kijk, dus de site waar alles over de Wavefrontier staat om de hele schotelafstellingen uit te rekenen enz., zie http://www.***geen-reclame***/nl/azel_calc.html  ,dan zie ik links bovenaan op de tweede regel staan “Fotoalbums”. Nadat ik dat heb aangeklikt kies ik voor “WaveFrontier Toroidal 90”

Klik ik deze foto aan: http://www.***geen-reclame***/nl/image_window.html?name=wavefrontier&pic=9 , dan zie ik dat de klemschroeven aan de zijde van de hulpreflector moeten zitten.
Dat zie ik ook als ik deze foto aanklik: http://www.***geen-reclame***/nl/image_window.html?name=wavefrontier&pic=3 en hier zie ik ook dat de borgschroef om de schuinstandinstelling van de lnb aan de zijde van de hoofdreflector zit.
 

Deze foto’s staan op de officiële site van de WaveFrontier. Ik mag aannemen dat ze hier toch wel foto’s tonen waarbij de zaak op de juiste manier gemonteerd is.


Ceesv mag in bericht 30 nog wel zeggen:
 

“De LNB houders kan je ook verkeerd om op de rails zetten, even oppassen dat ze op de juiste manier op de rails staan.”


Ik ga er dus van uit dat de Satlex-site juist is. De foto’s in bericht 38 laten zien dat de schaalverdeling voor de schuinstand aan de zijde zit van de klemschroef van de rail en dat dus de schaalverdeling onder de kop van de lnb zit en niet aan de achterzijde.

Zijn er nog meer mogelijkheden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben er al uit.


Hier is de PDF-file van Wavefrontier uit de USA: http://www.wavefrontier.us/materials/T55P.pdf


Daar wordt aangegeven dat de klemschroef om de houder op de rail te borgen aan de achterzijde moet zitten (dus bij de coaxaansluitingen) en de borgschroef om het draaien vast te zetten aan de voorzijde moet zitten, zie bijlage.
 

Tevens is te zien dat de schroef waarmee de kap van de houder gesloten wordt alinker zijde moet zitten als je in de kijkrichting van de lnb kijkt.


Als de borgschroef van de lnb-houder dus aan de achterzijde zit, dan zit ook de schaalverdeling aan de

achterzijde.


Sjaak(k) heeft het dus in bericht 37 juist aangegeven.
Opmerkelijk is dus dat de lnb-houders die op de foto’s van de Satlex-site te zien zijn, verkeerd om gemonteerd zijn.

 

post-60869-0-88425500-1373356024_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...