Ga naar inhoud


Wavefield T55 uitrichten


Loek2

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Tenslotte zit er nog verschil tussen de T55 en de T90 LNB houder.

Standaard zitten er bij een schotel 4 stuks mee verpakt, wanneer je extra houders koopt moet je opletten dat je de juiste versie aanschaft.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nou hoop ik dat er nu niet word beweerd dat ik het alsnog verkeerd begrijp  :tired:

 

1 - Ik heb dus de klemschroef aan de verkeerde kant (de schroef die de lnb-HOUDER aan de rails vast zet)

2 - De scew van lnb's komt dus aan de achterkant van de nlb (waar de coax zit) waarbij ik dus aan de achterzijde v/d schotel moet screwen (lekker woord)

3 - De schroef om de lnb vast te zetten zit rechts als ik voor de schotel ga staan (jij zegt links vanuit de lnb, dus achter de schotel neem ik aan)

 

Ik heb nog geen foto kunnen maken van muur naar schotel, ga ik zo alsnog proberen, moet wel ff oppassen dat ik niet van het dak val...

 

Maakt het wat uit dat ik een wavefield heb ipv wavefrontier? Want bij Satlex, staan de schroeven lijkt me aan de verkeerde kant (voor mijn schotel althans).. Maar op de pdf weer andersom........

 

Het zaakje staat waterpas (minuscule afwijking) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry Sjaak, maar begrijp het nog steeds niet.. Ik zal eerst even kijken waar de schroef erin zit, gezien vanuit de achterkant v/d schotel

 

Kun jij of Sprietje mijn eerdere beweringen (genummerd) bevestigen of afwijzen?

 

Trouwens, ik las hier ergens dat je een schotel ook kan uitrichten met een laptop? Is dat zo? Misschien kan het ook via mijn SII mobiel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeer verwarrend, maar denk dat ik het nu wel weet... Al vind ik de helling wel heel hoog, zie foto's

 

De schroef zit ook aan de andere kant dan de screenshot van de pdf...

 

Kunnen jullie even de foto's bestuderen voordat ik verder ga, want ik wil het zekere voor het onzekere...

 

PS, laatste foto staat R aan de linkerkant vd houder... vanuit achter de schotel

post-35621-0-51560700-1373364878_thumb.jpg

post-35621-0-31746200-1373364886_thumb.jpg

post-35621-0-20668300-1373364892_thumb.jpg

post-35621-0-17586500-1373364905_thumb.jpg

post-35621-0-46807400-1373364916_thumb.jpg

aangepast door Loek2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Eerste foto, meest rechtse LNB houder zit nu goed op de rails, alleen moet je de beugel waarin de LNB geklemd wordt nog 180 graden draaien.

De schroef waarmee die beugel gesloten wordt zit nu links en moet naar rechts.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerstens de twijfel bij een aantal mensen wegnemen die dachten dat de muur in de weg stond.


Ik heb de foto die je stuurde eerst horizontaal gezet zodat de dakrand precies horizontaal staat want die stond 2,3 graden scheef.

Daarna een schuine lijn gezet onder een hoek van 25 graden. Van de vier bekende satellieten staat de
Astra 28,2 het laagste met een elevatie van 26,3 graden in Amsterdam. Je ziet dat de signalen heel ruim over de muur gaan dus over die muur hoef je je zeker geen zorgen te maken. Die schoorsteen weet ik niet want die staat er niet helemaal op.

post-60869-0-10247400-1373368150_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Sjaak(k)


Ik ben zeker niet alleen maar een theoreticus maar wil altijd wel graag precies weten hoe het moet zijn.

Natuurlijk kunnen mensen roepen het moet zus of zo maar harde bewijzen is het beste en daarbij is de PDF-file van Wavefrontier uit de USA een betrouwbaar gegeven.


Het maakt helemaal niets uit hoe het onderste deel van de lnb-houder gemonteerd is want het draaivlak staat precies haaks, zie bijlage. Hierdoor veranderd de stand van het draaibare bovendeel niet zodat de lnb meer of minder omhoog of omlaag zou kijken. Het enige verschil is dat de gradenstandaanduiding dan aan de voorzijde komt i.p.v. aan de achterzijde en dat moet iedereen voor zichzelf weten wat hij makkelijk vindt.

Wel is het belangrijk dat de klemschroef van de bovenkap aan de linker zijde zit gezien in de kijkrichting van de lnb want anders kijkt de lnb inderdaad over de hulpreflector heen.

post-60869-0-91012100-1373369362_thumb.png

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels de eerste poging met 19.2... Signaal van 82 (dreambox dm7000s) zowel scew via lnb als azimuth (van links naar rechts draaien)

 

Wel jammer dat ik totaal geen beeld kreeg via de oude satelietontvanger... voorheen wel altijd gewerkt..... waarschijnlijk zijn de frequenties veranderd....

 

Vanavond weer verder...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor het meedenken :)

 

Die schoorsteen staat idd pal in de richting van mijn sateliet als ik het zo zie... De schoorsteen is op de foto in het echt misschien nog +/- 50 cm hoger... Ik zal er later nog een foto van maken

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het maakt helemaal niets uit hoe het onderste deel van de lnb-houder gemonteerd is want het draaivlak staat precies haaks, zie bijlage. Hierdoor veranderd de stand van het draaibare bovendeel niet zodat de lnb meer of minder omhoog of omlaag zou kijken. Het enige verschil is dat de gradenstandaanduiding dan aan de voorzijde komt i.p.v. aan de achterzijde en dat moet iedereen voor zichzelf weten wat hij makkelijk vindt.

 

Ware het niet, dat het gat van het onderste deel van de lnb-houder asymmetrisch geplaatst is.

Dit betekent dat de hoogte van de lnb, door de hoek van de houder net iets hoger of lager komt te staan.

Buitenkant tot gat is aan de ene kant 11 mm. aan de andere zijde 15 mm.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De waves zijn mooie schotels maar voor maximaal resultaat komt het op de details aan.

En dat betekent dat je goed moet opletten hoe het op de tekening staat aangegeven.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste ceesv


Dacht je nu werkelijk dat ik dat over het hoofd had gezien? Nee, echt niet. De gat zit dus 2mm uit het midden. Dat maakt absoluut niets uit voor de lnb.
Niet voor niets dat op de foto,s die op de site van Satlex staan, de houders precies andersom zijn gemonteerd dan officieel zou moeten. Het maakt geen fluit uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Loek2


Ik heb de richtingen aangegeven waar de signalen vandaan komen, zie bijlage.
De groene lijn is de richting van de Astra 19,2.
De rode lijn is de richting van de Astra 23,5.
De blauwe lijn is de richting van de Astra 28,2.
De Hotbird is helemaal geen probleem, daarom heb ik er die niet bij gezet.

Zoals je ziet heb ik het ballonnetje precies op je schotel gezet. Dat was nog een witte die je vroeger had. Klopt dit?
 

Wat ik uit de foto’s kan opmaken die je geplaatst hebt, is er geen belemmering van de signalen maar dat kan jij zelf vanaf je schotelpositie nog veel beter zien dan ik.

post-60869-0-89975600-1373377097_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...