Ga naar inhoud


Wavefield T55 uitrichten


Loek2

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Tja, het eindresultaat is een optelsom en wordt bepaald door vele kleine details en dit is er een van.

Je kan de vraag stellen waarom de producent zoveel moeite heeft gedaan om de bevestigingsbeugel asymmetrisch te produceren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je de houder met de gradenstand naar voren monteert, staat het bovenste deel 4mm verder naar voren.
Ik heb het verschil aangegeven in de bijlage. Nou en? Ik kan de lnb wel 20-30mm in de klemhouder verschuiven afhankelijk van het type lnb. Waar praten we over.
En dat de lnb dan 1mm hoger komt te staan? Daar moet ik om lachen. Vijfhonderste graad elevatieverandering geeft dat, meer niet.


Nee, je moet de zaken wel op hun waarden beoordelen en er geen sprookjesverhaal van maken.

post-60869-0-90731200-1373379513_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het eens met Ceesv en Sjaak(k). Er zit wel verschil hoe men de lnb houder monteer op een T55 of T90. Meten is weten. Gissen en missen. Wat zijn de reden dat er twee verschillen lnb houder zijn voor wavefield/frontier. Eentje special voor de T55 en de andere voor T90. Terwijl ze bijna hetzelfde uit zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

23.5 en 19.2 is gelukt met ongeveer sterkte 81 (dreambox) al moest 23.5 op een andere frequentie zoeken (was niet meteen een lock zoals 19.2)

 

28.2 ben ik nu mee bezig, lukt tot dusver niet... En is voor mij het belangrijkste!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het verschil bij het monteren van de lnb houder van een T55/90.

 

Dit is niet juist.

Deze afbeelding geeft aan dat er een verschil is (asymmetrie) hoe dat je het onderste gedeelte van de beugel op de rail moet monteren.

 

De T90 en T55 beugel hebben ieder een andere (schuine) hoek in de kunststof.

de T55 kunststof beugel heeft onderaan een hoek van ca 16 graden  

de T90 kunststof beugel heeft onderaan een hoek van ca 28 graden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is helemaal correct wat je laat zien dat als je het onderste deel omdraait, het bovendeel 4mm verder naar voren komt. Dat had ik in bericht 70 ook al aangegeven. Maar wat maakt dat uit. De nek van de lnb laat het meestal toe de lnb wel 20mm naar voren of achteren te verplaatsen. Dan doet die 4mm er toch helemaal niet toe.


Voor een optimale signaalontvangst moet je toch altijd even schuiven om te kijken wat de beste stand is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is niet juist.

Deze afbeelding geeft aan dat er een verschil is (asymmetrie) hoe dat je het onderste gedeelte van de beugel op de rail moet monteren.

 

De T90 en T55 beugel hebben ieder een andere (schuine) hoek in de kunststof.

de T55 kunststof beugel heeft onderaan een hoek van ca 16 graden  

de T90 kunststof beugel heeft onderaan een hoek van ca 28 graden

 

 

Dat zei ik toch ook al. ;)

 

De bedoeling is een voorbeeld aantonen :grin:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een vraagje tussendoor... Zou ik ook turksat kunnen ontvangen met de huidige opstelling? Dit is voor mijn buitenlandse vriendin :P

 

Ik ben trouwens zo goed als klaar, het is allemaal gelukt... Morgen een wat uitgebreider verslag

 

Hierbij wil ik de mensen (allemaal) zeer hartelijk danken, sommige discussies zijn misschien goed geweest om voor mij ook te voelen dat ik me niet de domste hier voel (ik beweer overigens niet dat ik iemand dom vind, behalve mezelf als het om satelieten gaat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het is helemaal correct wat je laat zien dat als je het onderste deel omdraait, het bovendeel 4mm verder naar voren komt. Dat had ik in bericht 70 ook al aangegeven. Maar wat maakt dat uit. De nek van de lnb laat het meestal toe de lnb wel 20mm naar voren of achteren te verplaatsen. Dan doet die 4mm er toch helemaal niet toe.

Voor een optimale signaalontvangst moet je toch altijd even schuiven om te kijken wat de beste stand is.

Doer die hoek is het niet alleen een zaak van verder naar voor of achter maar ook de hoogte van de lnb wordt door die hoek hoger of lager.

 

Loek, fijn dat het geholpen heeft.

We horen graag wat het je gebracht heeft aan ontvangst signaal.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ceesv schrijft:


“Doer die hoek is het niet alleen een zaak van verder naar voor of achter maar ook de hoogte van de lnb wordt door die hoek hoger of lager.”

Ja cees, 1mm hoger, nou dat is wat. Als het echt een probleem zou zijn, dan hadden ze op de Satlex-site zeker nooit de foto’s van de vele Waveopstellingen laten zien die dan door de mensen op dit forum als fout wordt beoordeeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Loek2 vraagt:

 

“Zou ik ook turksat kunnen ontvangen met de huidige opstelling?”

 

Het signaal van de west-beam van de Turksat op 42 graden oost is best sterk. Die kun je ontvangen met een 50cm-schotel. Maar dan komt die wel erg ver aan de zijkant te staan en dan verlies je toch best wat signaal. Eigenlijk moet je de berekening dan opnieuw uitvoeren en de schotel een stuk meer naar het oosten richten.



De oost-beam kun je wel vergeten want daar heb je een schotel van 100cm voor nodig.


Maar je kunt het wel proberen om de westbeam van de Turksat te ontvangen. Dan moet je de lnb op L-21,4 zetten.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een vraagje tussendoor... Zou ik ook turksat kunnen ontvangen met de huidige opstelling? Dit is voor mijn buitenlandse vriendin :P

 

Ik ben trouwens zo goed als klaar, het is allemaal gelukt... Morgen een wat uitgebreider verslag

 

Hierbij wil ik de mensen (allemaal) zeer hartelijk danken, sommige discussies zijn misschien goed geweest om voor mij ook te voelen dat ik me niet de domste hier voel (ik beweer overigens niet dat ik iemand dom vind, behalve mezelf als het om satelieten gaat)

 

Dat wordt opnieuw de schotel uitrichten.

post-40973-0-25277200-1373438893_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...