Ga naar inhoud


Rutte hoeft niet te bezuinigen


1pm

Aanbevolen berichten

ZAg een filmpje op you tube hierover wil ergeen politiek topic van maken maar man dit is schandalig wat die zegt .

Ik snap dat niet meer heel nederland doet niks tegen deze regering , als je andere landen ziet daar gaan de mensen de straat op hier gaat iedereen op vakantie , hoever moet dit gaan ?

 

1pm

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Voorzetje geven?

 

Op elke windmolen zit 350.000 euro subsidie dit kost de Nederlander 90 euro per maad over de eerste 30 jaar!


Een windmolen is niet zo zuinig ook niet rendabel door de onderhoudskosten, de beste en goedkoopste  oplossing is dus atoomstroom (per kWh omrekenen).



 

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is dus wat ik altijd al denk... mensen zijn ontzettend laks en laten het over zich komen... slikken alles, nadat er eerst over gezeurd en geklaagd wordt... maar niemand gaat naar buiten om echt op de barricades te gaan...

Ik verdedig rellen helemaal niet, maar vaak is het wel de enige manier om verandering tot stand te brengen.

Ik denk dat we eindelijk weer eens een zelfstandig land moeten gaan worden, weg van onder het juk van brussel... laat ze het daar zelf maar uitzoeken.  Ik begrijp niet dat iedereen maar netjes ja en nee zegt op de onzin die daarvandaan komt... en wij... doen niets behalve tegen de buren, vrienden en bekenden onze gal spuwen en zeggen dat we die zooi wel zullen uitroeien als we de kans zouden krijgen.  En wat gebeurt er.... juist, ja... helemaal niets.

 

En helemaal correct catw...  kernenergie is de enige juiste weg om te gaan! Goedkoop, schoon, veilig, bedrijfszeker!  Maar ja, de zgn 'groene' lobby desinformeert de mensen en het "volk" slikt uiteraard alles.... als makke schapen.

 

Een mens denkt dan... ha, maar als er verkiezingen zijn, laat ik ze eens wat zien. Hahaha.... die schijnvertoning is ook zinloos... want past een bepaalde partij niet in het straatje van de heersers, dan worden die gewoon even weggewerkt...

Ik ben mijn vertrouwen echt al jaren geleden kwijtgeraakt... en ja, wat doe je dan?... gewoon blijven mekkeren en het je niet meer aantrekken wat er gebeurt... hopen dat het jouw tijd wel uitzingt...  of emigreren.... maar ja, waarheen??? 

 

ach... het is nu te warm om iets te verzinnen... ;)

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voorzetje geven?

 

Op elke windmolen zit 350.000 euro subsidie dit kost de Nederlander 90 euro per maad over de eerste 30 jaar!

 

Een windmolen is niet zo zuinig ook niet rendabel door de onderhoudskosten, de beste en goedkoopste  oplossing is dus atoomstroom (per kWh omrekenen).

ok... 30 x 12 x 90 = 32400 . Laten we zeggen 16 miljoen mensen in Nederland. Dus 32400 x 16000000 =  518400000000 . Dit gedeelt door het subsidie bedrag per molen = 518400000000 / 350000 = 1481142,86 molens. Juist, bijna 1,5 miljoen windmolens...

Dus ik denk dat er wat fout zit hetgeen wat je schrijft?

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het punt is dat tegenwoordig lastenverzwaringen vaak worden gebracht als bezuinigingen.

Rutte moet de toko rond zien te krijgen en heeft daartoe genoemde 2 middelen.

Als ik zie wat er in dit land allemaal weglekt aan bedragen via o.a. de EU, verspilling, mislukte

overheidsprojecten, gouden handdrukken, wachtgeldregelingen, afzwaaipremies dan

denk ik dat die 3% moeiteloos te halen is. Maar dan snij je net wel in die laag van de 

bevolking die het nu voor het zeggen heeft en die elkaar de hand boven het hoofd houdt

en de vette baantjes toeschuift. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voorzetje geven?

 

Op elke windmolen zit 350.000 euro subsidie dit kost de Nederlander 90 euro per maad over de eerste 30 jaar!

 

Een windmolen is niet zo zuinig ook niet rendabel door de onderhoudskosten, de beste en goedkoopste  oplossing is dus atoomstroom (per kWh omrekenen).

 

 

 

 

Wat reken je in de kwh. prijs voor een paar honderd eeuwen opslag en beveiliging van het afval. 

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ZAg een filmpje op you tube hierover wil ergeen politiek topic van maken maar man dit is schandalig wat die zegt .

Ik snap dat niet meer heel nederland doet niks tegen deze regering , als je andere landen ziet daar gaan de mensen de straat op hier gaat iedereen op vakantie , hoever moet dit gaan ?

 

1pm

...en het is niet alleen de regering van het land, maar ook de regering van stad, het college van burgemeester en wethouders.

 

 

In een middelgrote plaats van het land denkt men dat de bomen nog aan jupiter groeien.

de ene en na andere grote project bedenken ze voor de stad, terwijl sommige nu al tekorten geven van 19 miljoen euro overschrijding en het project is nog niet af.

een zwembadje bouwen van 34,5 miljoen euro met ontzettende veel minder faciliteiten

het houdt maar niet op

 

Een grote stad op de Veluwe is door gespeculeer met bouwgronden voor woningen, bedrijfterreinen en kantoren al in zo'n ellende gekomen dat ze zeker 20 jaar in de ellende blijven zitten.

Helaas zal niemand meer weten in 2033 aan wie ze deze situatie te danken hebben.

 

Bestuurders van land en stad zijn passanten, ze komen er eventjes en verdwijnen na een paar jaartjes weer. Soms met handdrukken of anders worden ze wel door partijvriendjes aan een nieuwe baan geholpen. Los gezien van het feit of ze het wel kunnen. Gezien wat ze hebben gedaan in de politiek kan je sterk twijfelen of ze de capaciteiten hebben.

 

 

Wat Sverige zo beschrijft kan ik niet meer dan bevestigen. Over vertrouwen en zo, maar ook dat je niet meteen rellen wilt goedpraten maar wel een beetje kunt begrijpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat reken je in de kwh. prijs voor een paar honderd eeuwen opslag en beveiliging van het afval. 

 

Zeg maar rustig een paar duizend eeuwen.

En minstens even belangrijk: Voor hoeveel miljarden ruim je zo'n uitgewerkte centrale op?

Voor zover ik weet heeft nog niemand daar een oplossing voor gevonden....

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het hele kies systeem in NL werkt voor geen meter.

Ook al heeft een partij veruit de meeste stemmen dan nog moet er worden samengewerkt met een 2e en/of 3e.

Daarna moet de 1e kamer ook nog meewerken willen ze wat kunnen regelen.

 

 

In dat opzicht heeft kiezen amper zin want stem je op een partij met een ietwat afwijkend programma dan de meesten (wilders bijvoorbeeld)

dan zullen de gevestigde partijen weigeren daarmee samen te werken.

 

Zo blijven we hier in NL bij de gevestigde orde van graaien en bonussen waarbij iedereen elkaar indekt.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In dat opzicht heeft kiezen amper zin want stem je op een partij met een ietwat afwijkend programma dan de meesten (wilders bijvoorbeeld)

dan zullen de gevestigde partijen weigeren daarmee samen te werken.

En terecht.

Met zo'n figuur aan de macht maak je je volstrekt belachelijk in het buitenland en is je economie zo naar de klote.

Hij moet er zelf waarschijnlijk ook niet aan denken,want met onderbuik gevoelens en een zootje halve garen in de kamer regeer je geen land.

Link naar reactie
Delen op andere sites

satcat,

met het voorbeeld van wilders doel ik niet op z'n programma.

Ik neem hem gewoon als voorbeeld.

 

Maar juist op het idee dat het onmogelijk is met een afwijkende visie

je te vestigen binnen de orde die er nu zit.

 

Als nu 3/4 van NL stemt op wilders of de SP,en de andere partijen staat het niet aan

dan maakt hij geen schijn van kans.

 

Is dat democratie???

 

Dus nogmaals ik doel niet op het programma van welke politicus dan ook,

maar juist het probleem dat het nagenoeg onmogelijk is om het roer om te gooien

wanneer het gros van de heren in Den Haag jou als een bedreiging ziet.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En terecht.

Met zo'n figuur aan de macht maak je je volstrekt belachelijk in het buitenland en is je economie zo naar de klote.

Hij moet er zelf waarschijnlijk ook niet aan denken,want met onderbuik gevoelens en een zootje halve garen in de kamer regeer je geen land.

En als je zoiets doet, is het afgelopen met de democratie! Omdat JIJ, satcat, je niet vertegenwoordigd voelt dooreen bepaald iemand, wil nog lang niet zeggen dat hij of zij niet bekwaam is om een land op een goede manier te regeren.

Oh ja... volgens mij mocht Wilders, ondanks zijn respektabel aantal stemmen, nu niet meedoen... en wat zie ik... ook nu is de economie helemaal naar de klote, zoals je het zo mooi verwoord hebt.

 

Als je 'jong en onbevangen' bent leer je op school de betekenis van het woord demokratie... het wordt zo mooi uitgelegd dat je bijna niet anders kunt dan dit het allerbeste te vinden wat er mogelijk is... een demokratisch gekozen regering, een regering gekozen door de meerderheid van het volk.....  maar dan wordt je ouder... en vooral WIJZER.... en wat zie je???

Demokratie is niets dan een illusie... wat dat betreft kan je op die manier ook een heleboel geld voor onderwijs besparen ;)

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok... 30 x 12 x 90 = 32400 . Laten we zeggen 16 miljoen mensen in Nederland. Dus 32400 x 16000000 =  518400000000 . Dit gedeelt door het subsidie bedrag per molen = 518400000000 / 350000 = 1481142,86 molens. Juist, bijna 1,5 miljoen windmolens...

Dus ik denk dat er wat fout zit hetgeen wat je schrijft?

Eerst even nagaan hoeveel belasting plichtigen er zijn in Nederland is gemakkelijker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...