Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Na een jaar of 9 een bisat is gisteren de grote broer Big sat gekomen.

Via de site http://pointage.visiosat.com  plaats en straat bepaald en de hotbird 13, astra 19,2 , 23,5 en 28,2 aangeklikt.

Klik klik ...

S 0 ASTRA 2 / 28,2°E 9,78 ° S 1 ASTRA 3 / 23,5°E 4,68 ° S 2 Align ASTRA 1 / 19,2°E 0 ° S 3 Hot Bird / 13°E -6,76 °

Antenna setting datas Elevation 29,23 ° Azimut 163,99 °

Astra 1/19,2 op 0 graden perfect 100% signaal nou de rest en toen begon het,,,,
Hotbird op -6,76.... eeeh niets op -5,9 graden amper 59% signaal....maar daar doen we het niet voor op de bisat had ik een hogere signaal.

Iemand een Tip waar het aan kan liggen...?

Bijgaand een paar foto's.

post-66485-0-59231900-1373139510_thumb.jpg

post-66485-0-85045700-1373139514_thumb.png

post-66485-0-32796400-1373139520_thumb.png

Geplaatst:

Hebt u vrij zicht op het zuiden? En hebt u de skew goed uitgericht van de visiosat big bisat? Klopt het dat u venton rocket lnbs gebruikt icm visiosat big bisat? 

Geplaatst: (aangepast)

Hebt u vrij zicht op het zuiden? En hebt u de skew goed uitgericht van de visiosat big bisat? Klopt het dat u venton rocket lnbs gebruikt icm visiosat big bisat? 

Het gaat hier om een satelliet schotel wissel, bisat ( 2lnb's) af en big sat er op dus het zicht is prima op het zuiden.

Lnb's zijna Ab en Alps en beide geprobeerd geen verschil.

De Skew.... als ik die wijzig naar anders dat de -9,73 graden dan opgegeveven wordt het signaal op de astra 19,2 minder....

Dus.....

aangepast door East
Geplaatst:

Jij begint gewoon verkeerd.
Je moet de skew van de schotel eerst op -9,73 zetten als dat de skew is die op de Big Bisat Aligment Software site wordt aangegeven en dan pas uitrichten op de Astra 19,2.

Geplaatst:

Het gaat hier om een satelliet schotel wissel, bisat ( 2lnb's) af en big sat er op dus het zicht is prima op het zuiden.

Lnb's zijna Ab en Alps en beide geprobeerd geen verschil.

De Skew.... als ik die wijzig naar anders dat de -9,73 graden dan opgegeveven wordt het signaal op de astra 19,2 minder....

Dus.....

Pfff....Bij een multi feed schotel opstelling zijn er altijd signaal kwaliteit verlies waarneembaar. Omdat de lnb niet precies in het brandpunt staat van een schotel. De signaal meter van u mobiele telefoon hecht ik niet zoveel waarde aan. Die zijn niet nauwkeurig genoeg voor mij. Maw wilt u op alle satellieten "keiharde" signaal ontvangen. Dan zit er niks anders op dan voor elke satelliet een aparte schotel en lnb te plaatsen en monteren. U gebruikt ook smalle lnbs koppen. Hoe smaller de lnb kop. Des ten minder u signaal ontvangt. Dat is vrij logisch. Denkt u dat visiosat voor de gein zoveel tijd en geld heeft geïnvesteerd voor de tools om de visiosat big bisat optimaal te kunnen uitrichten met meerdere lnbs. Volgt het advies van visiosat (http://pointage.visiosat.com) dan haalt u meestal het maximale uit de visiosat big bisat met de meerdere lnbs koppen.

Geplaatst:

Jij begint gewoon verkeerd.

Je moet de skew van de schotel eerst op -9,73 zetten als dat de skew is die op de Big Bisat Aligment Software site wordt aangegeven en dan pas uitrichten op de Astra 19,2.

En waar uit maak je dat uit dat ik verkeerd begonnen ben....

Skew is bij het in elkaar zetten van de schotel op -9,73 gezet, later geprobeerd of het bij een andere waarde beter werd en dat werd niet, dus weer op -9,73 gezet.

Morgen eerst eens met een waterpas en gradenwaterpas de steun/beugel en de skew controleren....m.a.w. verder knutselen :-)

Pfff....Bij een multi feed schotel opstelling zijn er altijd signaal kwaliteit verlies waarneembaar. Omdat de lnb niet precies in het brandpunt staat van een schotel. De signaal meter van u mobiele telefoon hecht ik niet zoveel waarde aan. Die zijn niet nauwkeurig genoeg voor mij. Maw wilt u op alle satellieten "keiharde" signaal ontvangen. Dan zit er niks anders op dan voor elke satelliet een aparte schotel en lnb te plaatsen en monteren. U gebruikt ook smalle lnbs koppen. Hoe smaller de lnb kop. Des ten minder u signaal ontvangt. Dat is vrij logisch. Denkt u dat visiosat voor de gein zoveel tijd en geld heeft geïnvesteerd voor de tools om de visiosat big bisat optimaal te kunnen uitrichten met meerdere lnbs. Volgt het advies van visiosat (http://pointage.visiosat.com) dan haalt u meestal het maximale uit de visiosat big bisat met de meerdere lnbs koppen.

Zoals je hebt kunnen lezen heb ik het advies van de visiosat opgevolgd. ( tip goed lezen)

Verklaar me hoe ik met een kleinere bisat betere waarde HAD waar de lnb's veel dichter bij elkaar zitten en met de BIG bisat niet haal....bij gebruik van dezelfde lnb's..nou Pfff daar word je stil van .....daarom ga ik verder niet op in op je afkrakende tekst en de mobiele telefoon werkt prima voor algemene afstelling pfff....

Hou a.u.b. je afkrakende opmerking voor je en blijf on topic aub.

aangepast door East
  • Beheerder
Geplaatst:

Jij zult vast nog veel hulp krijgen .... ;)

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Jij zult vast nog veel hulp krijgen .... ;)

Hallo Michel, tja maar of ik op dat soort hulp zit te wachten,.....

Ik zal me verder inhouden en netjes gedragen als ik de oplossing heb zal ik deze posten.

Geplaatst:

Heb je de skew van de lnb zelf wel op 3 graden t.o.v. verticaal waterpas gezet?

Ja, ik heb de skew van astra en de hotbird lnb's aangepast, hoeveel graden precies weet ik niet maar op de astra ging ik van 96% naar 100% en op de hotbird van 50 naar 56% gemeten met een satmeter daarna ging ik over op de app en het signaal bleef hetzelfde (let aub niet op de waardeloze reactie van onze "Ventura" lid ) .

Maar waar het hier om gaat is dat ik bijna een graad naast zit (met de hotbird lnb) wat de site voorschrijft.

Ergens heb ik een "afwijking' in de houder of beugel, als ik deze opgespoord heb dan neem ik aan dat alles weer klopt met de gegevens wat de site aangeeft.

Je schrijft dat je op de Astra 19,2 100% signaal hebt. Daarmee kun je een schotel niet optimaal afstellen. Hang eens een nat papieren zakdoekje over de lnb en stel de schotel dan nog eens af op maximale signaalkwaliteit. Op deze manier zul je waarschijnlijk 20% minder signaalkwaliteit hebben en kun je de schotel preciezer afstellen.

aangepast door Sprietje

En waar uit maak je dat uit dat ik verkeerd begonnen ben....

Skew is bij het in elkaar zetten van de schotel op -9,73 gezet, later geprobeerd of het bij een andere waarde beter werd en dat werd niet, dus weer op -9,73 gezet.

Morgen eerst eens met een waterpas en gradenwaterpas de steun/beugel en de skew controleren....m.a.w. verder knutselen :-)

Voordat je gaat knutselen: heb je ook een reserve-switch en een reserve lnb?

Soms komt het voor dat je een satelliet door een technisch mankement in je installatie via een andere lnb binnenkrijgt. Dat is dan niet de lnb die jij voor Hotbird hebt geinstalleerd, maar in jouw geval mogelijk via de Astra 1 lnb.Natuurlijk krijg je dan ook minder signaal.

Dit zou je eens kunnen uitzoeken door beurtelings de Hotbird lnb en de switch te vervangen.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Opgelost !

Op de muurbeugel zat 3,5 en 4,5 graad afwijking.

Signaal astra 1 en hotbird beide 96% :D

Morgen astra 2 en 3 lnb's plaatsen, nieuwe kabel(s) trekken en nieuwe diseqc(s)

Iedereen bedankt !

Geplaatst:

Fijn dat je nu toch goed signaal hebt gekregen. Tsja, een muurbeugel die 3,5-4,5 graad schuin staat, dat moet je toch zien want dat is niet niks.

Op welke afstand staat de Hotbird nu? Wijkt dat nog steeds zo veel af van de berekening?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen