Ga naar inhoud


Probleem Duo > Permanent Timeshift


Emekli

Aanbevolen berichten

Tot hier toe loopt VTi v 6.0.0 goed, maar ik krijg Permanent Timeshift niet aan de praat.

In   v 5.1.0 ging het wel goed, wat doe ik fout, zie plaatjes.

Opname Paden 2.bmp

aangepast door Emekli

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kreeg de plaatjes niet in één keer verzonden en de andere 2 zouden, per stuk,  te groot zijn??

 

Dan maar zo uitleggen,

Bij opname paden heb ik de laatste regel, (timeshift locatie): 

/media/hdd/.

 

Ook /media/hdd/timeshift1** geprobeerd, beide zijn bestaande mappen.

 

** In v 5.1.0, gebruikte ik deze, zonder de sterretjes natuurlijk.

aangepast door Emekli

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niemand een zinnig antwoord??.

Als het niet duidelijk is, wat ik bedoel, dan graag even melden a.u.b.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

timeshift opnamepad (pauzetoets) en de separate permanente timeshift plugin zijn wel twee verschillende

de een is een standaard functionaliteit en de ander is een plugin die aan het Image wordt toegevoegd

 

de bediening is dus ook anders

 

kun je niet gewoon de permanent timeshift instellen als je in de applicaties gaat en PMT oproept (opgeroepen menu - knop gebruiken)?

Le Premier Jour

Étienne Daho

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gekeken bij blauwe toets > Applicaties > Kom daar van alles tegen zoals zelf gedownloade EPG Import,

maar geen Permanent Timeshift.

 

Ook bij lang blauwe toets, geen Timeshift.

 

Bij Download or delete software > Applicaties, staat TS wel aangevinkt.

 

Kom wel  het volgende tegen, in: Instellingen > Systeem > Timeshift settings.

Daar hoef je niks te veranderen, hoog uit "Permanent Timeshift enable op ja of nee, uiteraard staat dit op ja.

 

Bij Opname paden kan je de map instellen voor Timeshift locatie.

Bij mij is dit, net als in V 5.1.0, /media/hdd/timeshift1/.

 

Anders kan ik het niet verwoorden.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is natuurlijk niet de oplossing, want ik heb tijden last gehad met PLi.

Regelmatig geen verbinding met modem, terwijl het wel werkte  met originele en VTi software.

Voor mij géén PLi meer, kom deze klacht nog regelmatig tegen.

Zonder modem verbinding, is de box half dood, zonder auto Timeshift, is er niets aan de hand.

 

Misschien iemand anders met een zinnig antwoord.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gekeken bij blauwe toets > Applicaties > Kom daar van alles tegen zoals zelf gedownloade EPG Import,

maar geen Permanent Timeshift.

 

Ook bij lang blauwe toets, geen Timeshift.

 

Bij Download or delete software > Applicaties, staat TS wel aangevinkt.

 

Ik veronderstel dat jij met de 1e regel bedoeld dat jij PMT niet in de VTI Feed (VTI Panel - VTI Software Manager - Applicaties) helemaal niet kunt vinden, correct?

 

Zo ja, dan is dat wel heel vreemd want deze staat er toch echt wel op deze locatie.

 

Ik denk dat er dan toch iets met de installatie is fout gegaan want op mijn beide VU's is deze plug-in gewoon beschikbaar.

Wellicht 6.0 nog eens opnieuw installeren? Zoveel werk is het nu ook weer niet.

 

Heb jij trouwens VTI Zero gebruikt na de installatie? Niet dat dit enige invloed erop zou moeten hebben maar je weet maar nooit.

 

Trouwens een echt zinvolle opmerking van Toppers, die verdient een eervolle vermelding.

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, VTI Zero NIET gebruikt na de installatie.

 

"Trouwens een echt zinvolle opmerking van Toppers, die verdient een eervolle vermelding."

 

Ieder zijn meug, PLi is niet (meer) mijn ding, en hoe kan jij nu weten waar het in VTi staat, als je zelf PLi hebt?

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En toen werd het stil, zou toch graag iemand hebben die misschien dé oplossing heeft.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zal toch wel lastig zijn om een oplossing te ebdenken want ik veronderstel dat iedereen, net zoals ik, de TS plug-in in de VTI Feed kan vinden en installeren.

Dus wat moet je daarop dan anders antwoorden dan voor te stellen om de FW nog eens opnieuw te installeren maar dat had ik al gedaan.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, VTI Zero NIET gebruikt na de installatie.

 

"Trouwens een echt zinvolle opmerking van Toppers, die verdient een eervolle vermelding."

 

Ieder zijn meug, PLi is niet (meer) mijn ding, en hoe kan jij nu weten waar het in VTi staat, als je zelf PLi hebt?

Ik ken en probeer alle images, op zichzelf een leuk onderdeel van de hobby.

En ..... in tegenstelling tot jezelf, je "roept" dat VTi meer jouw ding (image) is, maar je conclusies/resultaten zijn inmiddels ook niet best gezien je howto oproep.

 

Geef OpenPli nog maar eens een kans, zul je merken dat deze image en zijn huidige (ontwikkel)status toch ietsjes verder en moderner is dan VTi momenteel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

mannen, dit draadje gaat over Permanent timeshift, en niet of Pli beter is dan VTI.

 

@Emekli, probeer eens wat Jurgen ook al suggereerde, even opnieuw flashen en kijken of je dan wel de permanent timeshift plugin kan vinden in de vti repository?

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

na herstart via telnet een dmesg commando geven en je ziet wat er al geïnstalleerd is

alle plugins worden in deze uitvoer van dmesg getoond,

staat ie erin > en kun je hem niet oproepen is er iets misgelopen met het startscript

dan kun je manueel (wel de juiste ipk / opk naam gebruiken) deinstalleren en na herstart opnieuw installeren

 

ben je niet zo vlot en of komt er niet uit is vaak een flash de snelste oplossing

maak van je settings een backup op PC en ja bent weer snel na de flash online

 

indien je MQB (multiquickbutton) plugin toepast kan het zijn dat je met een verkeerde instelling daarvan, een plugin niet kunt starten.

dat moet gewoon werken in VTI 6.0 > daar niemand identiek probleem gemeld heeft.

 

succes

Le Premier Jour

Étienne Daho

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...