Ga naar inhoud

Eindelijk verlost van de kabelaars, het vrije satalliet leven!

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste mensen,

Sinds afgelopen vrijdag ben ik verlost van de kabelaar en geniet nu ook van het vrije TV aanbod leven. Zelf bepalen wat je wilt zien, heerlijk.

Op het dak staat een Triax 78 cm met 4 x Maximum XO-R4 LNB's (3 x Astra + Hotbird) en 2 SAB switches waardoor ik 2 Coax kabels naar mijn VU+ Solo2 receiver heb lopen. Een beeldje op mijn (alweer 4 jaar oude) 52" Philips TV, in één woord: geweldig! BBC HD kwaliteit (Wimbeldon) is toch echt wel beter dan NL-2.

Ik zie nu weer kwaliteitsverschil tussen HD en SD op de Nederlandse kanalen. Hiervoor zat ik aan de glasvezel kabel, maar TV in de woonkamer kon alleen via draadloos (stroom) netwerk. Andere TV aan en hier begon die te stotteren. Waardeloos en nu geen probleem meer.

Een nieuwe en tevreden satalliet genieter erbij :)

Geplaatst:

Satelliet is ook niet de hemel op aarde.

Maar met een goede installatie en een pakket van cd is er gewoon veel te zien in goede kwaliteit.

En alles goed gemonteerd werkt het jaren zonder problemen.

Dus welkom.

sab ultimate hd 88cm schotel (2 keer zelfde installatie)

samsung dvbt

Geplaatst:

Satelliet is ook niet de hemel op aarde.

Juist wel. Letterlijk. :P

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

welkom in de satellietwereld!

Je wilt nooit meer wat anders. Ook al gaat het met de schotel wel eens wat mis, een stormpje of zo, het is een absolute vrijheid.

Er is zoveel te zien en te bewonderen, wat je nooit en te nimmer tegen zult komen bij de kabel. Ook niet bij het aanbod van slechts CD.

Geplaatst:

Als iedereen er zo eens over dacht, in 1994 al over gegaan op schotel en in 1996, toen de NPO er bij kwam, vlóóg de kabel de deur uit.

Al zou ik kabel gratis krijgen, met zo´n goede?? Horizon Box er bij, dan nog blijf ik bij de schotel.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Geplaatst:

Hier ben ik het helemaal mee eens... Ik ben satelliet pionier van in 1986... waardoor ik aanvankelijk de duitse public service niet meer had, maar dat heeft gelukkig niet lang geduurd voordat die via satelliet te bekijken was.

Je bent gewoon weer baas op eigen buis... en het is veel goedkoper!  je "hoeft" niets extra's te betalen als je dat niet wil, keuze genoeg met hoogwaardige FTA zenders, maar als je wil kan je altijd iets extra's abonneren.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Geplaatst: (aangepast)

De enige mogelijke beperkingen zijn geen vrij uitzicht op het zuiden dan wel een huurbaas of Vereniging van Eigenaren (koopappartement) die je vrij laat te installeren.

aangepast door Eduard07

Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Ik ben het met topic starter helemaal eens vrijheid blijheid ik bepaal wanneer

en wat ik bekijk alles wat evt interessant is wordt opgenomen en bekeken wanneer ik/wij

er zin in hebben.

In fta heb je zo een groot aanbod daar kan niemand tegen op.

Kwaliteit van het signaal (HD SD) is meestal beter als bij de providers ook al

zou sattv minder goed beeld hebben zal ik niet overstappen naar kabel of iptv.

Heb de kabel al in 1987 eruit gegooid

Geplaatst:

@sjaak,

"Hoe kun je daar nu over oordelen sinds wanneer hebben ze in Turkije UPC die de Horizon alleen gebruikt".

Mijn zus in NL heeft zo´n pokkendoos en als we skypen, gaat het er regelmatig over.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

• Moderator
Geplaatst:

Dan weet je dus niet hoe goed het HD kabel beeld nu is, en niet uitvalt bij een bui.  :P

Maar je hebt gelijk op de satelliet is de keuze reuze voor FTA HD zenders.

Oeps....   http://www.allestoringen.nl/storing/ziggo

storing in kabelnet ziggo treft delen landgraaf. oorzaak is vermoedelijk

noodweer van vanochtend. nog onbekend hoelang storing duurt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Storingen op satelliet tv... dan moet het toch wel behoorlijk tekeer gaan hoor! De laatste keer dat het beeld hier uitgevallen is, was tijdens echt noodweer... ontzettend veel sneeuw... maar dan krijgen kabelbedrijven ook wel problemen denk ik, al hebben die uiteraard meer reserve doordat ze grotere schotels gebruiken.

Of het beeld van de kabel beter is dan van satelliet betwijfel ik...  volgens mij zegt dat meer over het nederlandse CDS dan over satelliet tv in het algemeen. Als ik SVT1 HD, Das Erste HD, ZDF HD of ORF 1&2 HD bekijk, is dat beeld toch echt prima...  Ik lees ook vrijwel altijd in Duitse en Zweedse tijdschriften dat sat tv vrijwel altijd beter of gelijk van kwaliteit is dan kabel...  en zo ervaar ik dat eigenlijk ook...

Maar goed, voor mij is kabel tv totaal geen alternatief... misschien als ik in Zwitserland of eventueel duitsland zou wonen dat het "zou kunnen", maar in NL  voldoet het aanbod totaal niet voor mij. Je betaalt voor een hele boel zenders die mij niet interesseren, en wat ik wel wil zien wordt niet aangeboden... en dan heb ik het nog niet eens over de Zweedse tv, maar gewoon over al die duitse 3e netten die niet via de NL kabel aangeboden worden, en de extra digitale zenders van ARD/ZDF. Bovendien mis je ook de HD varianten zag ik laatst nog bij een kennis van me.

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Geplaatst:

Storingen op satelliet tv...

(...)

en de extra digitale zenders van ARD/ZDF. Bovendien mis je ook de HD varianten zag ik laatst nog bij een kennis van me.

Die extra digitale zenders van ARD/ZDF zijn m.i. niet meer wat ze in het begin waren. Ik zie nu alleen nog maar oude SD-programma's in waterverfkwaliteit voorbijkomen.

Zelfs een full SD-zender bijna onwaardig.

Verder zou ZDF-Kultur ook weer op de schop gaan. Van het veel betere ZDF-Theater is weinig meer over.

Geplaatst:

In mijn optiek zijn dit soort berichten een beetje onzin, alsof je met schotel ineens zelf kunt kiezen welke zenders je ontvangt en in welke kwaliteit, nee dus!! Je bent gewoon net als op de kabel overgeleverd aan de grillen van je aanbieder, in dit geval CanalDigitaal. (sterkte!) Uiteraard voor buitenlandse zenders-pakketten is een schotel een meerwaarde maar ook daarvoor geldt. De zenders die je wilt zien zitten waarschijnlijk in een betaal pakket. En als je niet aan CS doet zijn die niet zichtbaar voor je.

Ik heb sinds 2009 digitale kabel en ik kijk voor NL zenders eigenlijk alleen nog kabel want de beeldkwaliteit en het aanbod is daar zoveel beter. De schotel gebruik ik ook wel maar meer voor er bij.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box  / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage

Geplaatst:

Ik ben het met topic starter helemaal eens vrijheid blijheid ik bepaal wanneer

en wat ik bekijk alles wat evt interessant is wordt opgenomen en bekeken wanneer ik/wij

er zin in hebben.

In fta heb je zo een groot aanbod daar kan niemand tegen op.

Kwaliteit van het signaal (HD SD) is meestal beter als bij de providers ook al

zou sattv minder goed beeld hebben zal ik niet overstappen naar kabel of iptv.

Heb de kabel al in 1987 eruit gegooid

Iptv is een stuk slechter beeld dan de schotel, HD is maar 7mbit.

Vu+ Solo - Openpli

Samsung UE32EH6030

Storingen op satelliet tv... dan moet het toch wel behoorlijk tekeer gaan hoor! De laatste keer dat het beeld hier uitgevallen is, was tijdens echt noodweer... ontzettend veel sneeuw... maar dan krijgen kabelbedrijven ook wel problemen denk ik, al hebben die uiteraard meer reserve doordat ze grotere schotels gebruiken.

Of het beeld van de kabel beter is dan van satelliet betwijfel ik...  volgens mij zegt dat meer over het nederlandse CDS dan over satelliet tv in het algemeen. Als ik SVT1 HD, Das Erste HD, ZDF HD of ORF 1&2 HD bekijk, is dat beeld toch echt prima...  Ik lees ook vrijwel altijd in Duitse en Zweedse tijdschriften dat sat tv vrijwel altijd beter of gelijk van kwaliteit is dan kabel...  en zo ervaar ik dat eigenlijk ook...

Maar goed, voor mij is kabel tv totaal geen alternatief... misschien als ik in Zwitserland of eventueel duitsland zou wonen dat het "zou kunnen", maar in NL  voldoet het aanbod totaal niet voor mij. Je betaalt voor een hele boel zenders die mij niet interesseren, en wat ik wel wil zien wordt niet aangeboden... en dan heb ik het nog niet eens over de Zweedse tv, maar gewoon over al die duitse 3e netten die niet via de NL kabel aangeboden worden, en de extra digitale zenders van ARD/ZDF. Bovendien mis je ook de HD varianten zag ik laatst nog bij een kennis van me.

Bij buitelandse zenders valt dan idd beeld weg op 20 zenders na die komen namelijk via glasvezel direct vanaf mediagateway, npo rtl sbs zenders mtv zenders bbc zenders dan kan het nog zo hard regenen/sneeuwen beeld zal niet uitvallen op de kabel, bij sat weer wel.

Maarja voordeel van kabel is meer bandbreete per zender, bij cd word alls het kan alles op 1 transponder geflikkerd, kwa fta tja daar kan geen 1 kabel/glasvezel boer aan tippen.

Heb ze bijde dus heb niets teklagen :)

aangepast door wapper

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen