Amager95 Geplaatst: 9 juli 2013 Geplaatst: 9 juli 2013 Een tijdje geleden bepaalde de programmaraad dat de WDR wel van de kabel af mocht. Volgens die wijsneus van de programmaraad die zelf actief bezig was om een lokale televisie-en radiozender op te richten, waren er wel voldoende Duitse zenders. Oeps, bepaalt deze .... dat? Hoepel op. Wat was ik blij dat ik een schotel had en gewoon nog steeds naar de WDR kon blijven kijken. WDR, Duitsland 3, kon ik voor het eerst in 1979 zien via de CAI. Ik heb er veel naar gekeken. Nou komt er zo'n figuur die even bepaalt wat goed zou zijn voor mij. Kom toch op. Deze figuren mogen ze voor mij een enkeltje geven naar Mars. Later kon ook nog eens het ZDF verdwijnen. Nee wel allemaal van die flutzenders kunnen ontvangen, met die datingprogramma's met fictieve profielen in de nacht. Maar serieuze televisie vergeet het maar. Geen Domian meer bij de WDR, geen Krimi meer bij het ZDF. Nee, lang leve de schotel. Ook al zijn er ook wel beperkingen, maar alles is beter dan de beperkingen van het kabelbedrijf en programmaraden, ook al gaan die verdwijnen. Maar er komt echt weer een nieuwe selectie bij de kabel. Als ik dan lees dat ze de Duitse publieke zenders vervangen door Sat1 en ProSieben, dan krijg ik ook de gruwels. Twee zenders die ook het kijken niet echt waard zijn. Dan bepaalt dus weer een andere naar wat ik mag kijken, en vooral wat ik niet mag kijken.
Amager95 Geplaatst: 9 juli 2013 Geplaatst: 9 juli 2013 Dan nog niet te vergeten dat 11 jaar geleden toen ik aan de schotel begon er nog nauwelijks iets was op de 28,2 graden oost. Maar in de loop der tijden is daar heel veel verandering in gekomen door de komst van ITV, later de BBC en later weer Channel 4. Soms is het bijna teveel, maar goed als je ergens naar wilt kijken dan kan het. Ik kijk bij voorbeeld nu al weer uit naar Kerst, als de BBC weer komt met een aflevering van Doctor Who.
Sverige Geplaatst: 10 juli 2013 Geplaatst: 10 juli 2013 Bij buitelandse zenders valt dan idd beeld weg op 20 zenders na die komen namelijk via glasvezel direct vanaf mediagateway, npo rtl sbs zenders mtv zenders bbc zenders dan kan het nog zo hard regenen/sneeuwen beeld zal niet uitvallen op de kabel, bij sat weer wel. Dat vraag ik me dus af... Gisteren kwam de buurvrouw vragen wat zou nou met die tv moest doen... ???? ja kom nmaar eens kijken wat er op het scherm staat. Ze keek RTL7 via de kabel, heeft alleen SD kwaliteit, en er liep een tekstband bovenin het scherm, in koeienletters, waarop vermeld stond dat ze opnieuw zenders moest zoeken, en dat ze ook canaldigitaal op internet kon raadplegen met de wijzigingen etc... kan me de exacte tekst niet meer herinneren... maar dat was dus duidelijk iets wat voor de satelliet bedoeld was. En omdat ik me het draadje hier op het forum over de frequentiewijzigingen van de rtl zendrs herinnerde wist ik dat het daarover zou gaan... Volgens mij bewijst dit dus dat de kabel (Delta in dit geval) toch gewoon het sat signaal gebruikt! en dat kan dus nooit beter zijn via kabel, waar het nog eens door allerlei versterkers etc moet gaan, dan dat je het gewoon zelf bekijkt via de schotel. en Wapper... ik vergelijk inderdaad zenders als Das Erste, ZDF, Arte etc omdat dat zenders zijn die ik bekijk... en de kwaliteit daarvan is via sat gewoon altijd beter. - VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost Missachtet wird, was es umsonst gibt (Else Pannek)
Eduard07 Geplaatst: 10 juli 2013 Geplaatst: 10 juli 2013 Dat vraag ik me dus af... Volgens mij bewijst dit dus dat de kabel (Delta in dit geval) toch gewoon het sat signaal gebruikt! en dat kan dus nooit beter zijn via kabel, waar het nog eens door allerlei versterkers etc moet gaan, dan dat je het gewoon zelf bekijkt via de schotel. Je kunt inderdaad geen resolutie verhogen van je bronmateriaal. Het valt me bij Ziggo wel op, dat zij zeer goed in staat zijn een prima beeld te produceren van wat zij binnenkrijgen. Dat doet zeker niet onder voor de bron. Ik neem daarom aan dat er al heel wat beeldverbeter-technieken zijn. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
pukje Geplaatst: 10 juli 2013 Geplaatst: 10 juli 2013 Je kunt inderdaad geen resolutie verhogen van je bronmateriaal. Het valt me bij Ziggo wel op, dat zij zeer goed in staat zijn een prima beeld te produceren van wat zij binnenkrijgen. Dat doet zeker niet onder voor de bron. Ik neem daarom aan dat er al heel wat beeldverbeter-technieken zijn. Jawel er bestaan (software) methodieken om het beeld te verbeteren zoals 3 achter elkaar liggende frames te vergelijken en daaruit een nieuwe frame generen waardoor het beeld scherper wordt (meer contrast omdat ze zo ruis weghalen) Je kan niet van 706p 1080p echte resolutie maken maar wel zo verbeteren dat je geen verschil ziet tussen sd en hd. Moderne tv's maken daar ook gebruik van vandaar vaak opmerkingen "ik zie geen verschil tussen sd en hd"
Sprietje Geplaatst: 10 juli 2013 Geplaatst: 10 juli 2013 (aangepast) Inderdaad pukje, die methode om het beeld te verbeteren ken ik maar die kan ook vreemde verschijnselen veroorzaken. Vooral al je naar RTL7 kijkt waar onder in het beeld lopende informatiebalken worden weergegeven, kun je zien dat die informatiebalk soms niet helemaal zuiver loopt, een gevolg van de techniek om een aantal frames met elkaar te vergelijken en opnieuw te gegereren. 10 juli 2013 aangepast door Sprietje
pukje Geplaatst: 10 juli 2013 Geplaatst: 10 juli 2013 Vooral al je naar RTL7 kijkt waar onder in het beeld lopende informatiebalken worden weergegeven, kun je zien dat die informatiebalk soms niet helemaal zuiver loopt Dit heeft een andere oorzaak ,zo een lopende balk kan mpeg compressie niet goed comprimeren dus door zo een balk loopt de bit snelheid van de stream flink op en als de bit snelheid beperkt is krijg je hakkelingen. mpeg compressie kijk naar de veranderingen die van beeld tot beeld worden gedaan en alleen die veranderingen worden uitgezonden.
Tonskidutch Geplaatst: 10 juli 2013 Geplaatst: 10 juli 2013 In mijn optiek zijn dit soort berichten een beetje onzin, alsof je met schotel ineens zelf kunt kiezen welke zenders je ontvangt en in welke kwaliteit, nee dus!! Je bent gewoon net als op de kabel overgeleverd aan de grillen van je aanbieder, in dit geval CanalDigitaal. ( Tja dat is jou visie en ook een beetje onzin als je enkel in dit geval CanalDigitaal als satelliet provider kent... ik ken er veel meer. En heel veel vrije zenders Daar moet men de kabelaar een duidelijke -min- geven, qua zenderaanbod. En wat nog meer is, audio subkanalen en ondertitels zijn op kabel ziggo (welke ik nu tijdelijk MOET kijken) BEDROEVEND maar de topic starter is blij met zń schoteltje ik ook voor hem. Dark & Long , Drift 2 Dark Train Underworld
cookie monster Geplaatst: 10 juli 2013 Geplaatst: 10 juli 2013 Zoals mijn wokpan thuis FTA draait , draait die nergens C o o kie M o nster C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2
Noordzee Geplaatst: 10 juli 2013 Geplaatst: 10 juli 2013 Beste mensen, Sinds afgelopen vrijdag ben ik verlost van de kabelaar en geniet nu ook van het vrije TV aanbod leven. Zelf bepalen wat je wilt zien, heerlijk. Op het dak staat een Triax 78 cm met 4 x Maximum XO-R4 LNB's (3 x Astra + Hotbird) en 2 SAB switches waardoor ik 2 Coax kabels naar mijn VU+ Solo2 receiver heb lopen. Een beeldje op mijn (alweer 4 jaar oude) 52" Philips TV, in één woord: geweldig! BBC HD kwaliteit (Wimbeldon) is toch echt wel beter dan NL-2. Ik zie nu weer kwaliteitsverschil tussen HD en SD op de Nederlandse kanalen. Hiervoor zat ik aan de glasvezel kabel, maar TV in de woonkamer kon alleen via draadloos (stroom) netwerk. Andere TV aan en hier begon die te stotteren. Waardeloos en nu geen probleem meer. Een nieuwe en tevreden satalliet genieter erbij Groot gelijk ! Welkom in de mooie wereld van vrije satelliettelevisie. Lang geleden hebben we dezelfde stap gemaakt. En we zijn niet de enigsten, Iedere maand verliest de kabel marktaandeel in Nederland. Logisch, want we zien nu via de satelliet alle zenders die we willen zien en dat kost ons (na de eenmalige aanschafkosten) verder niets. Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000) Ontvanger : VU+ DUO 4K (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) Schotel : Visiosat Bisat Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird
Emekli Geplaatst: 11 juli 2013 Geplaatst: 11 juli 2013 "Iedere maand verliest de kabel marktaandeel in Nederland". En dat kan nog meer worden, als mensen beseffen dat als je een schotel met triple LNB aanschaft, de wereld open gaat. En dit kost relatief weinig geld. Wil je meer, neem je een T90 of je gaat draaibaar. Eigenlijk kijk je bijna naar alles voor nop, alleen een goedkoop abo van CD er bij en je bent het mannetje. Velen kijken graag naar Discovery of NGC, om maar iets te noemen. Veel daarvan is gratis te zien via ZDF Doku, Servus TV en andere. Al kreeg ik gratis kabel, zou ik nog een schotelkijker blijven. Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV. Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat, ** is tijdelijk buiten gebruik.
Old Satterhand Geplaatst: 11 juli 2013 Geplaatst: 11 juli 2013 Dit heeft een andere oorzaak ,zo een lopende balk kan mpeg compressie niet goed comprimeren dus door zo een balk loopt de bit snelheid van de stream flink op en als de bit snelheid beperkt is krijg je hakkelingen. mpeg compressie kijk naar de veranderingen die van beeld tot beeld worden gedaan en alleen die veranderingen worden uitgezonden. Pukje zou zich wat meer moeten verdiepen in de techniek achter Mpeg compressie. Het probleem wat Sprietje aan kaart is echter het gevolg van een foute de-interlacing. Interliniering zorgt nog steeds voor een fiks aandeel in de compressie, dus daar zitten we nog wel even aan vast. Gelukkig worden de de-interlacers in de TV toestellen steeds beter, maar worden vaak weer verziekt door de bekende beeld "verbeteraars" die proberen nieuwe beelden te construeren dmv interpolatie.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen