Ga naar inhoud


publieke omroep komt met protestacties


Amager95

Aanbevolen berichten

Jammer dat je de discussie niet aan gaat over mijn stelling dat de nederlandse omroep

een te grote kolos is voor een landje als nederland met meer zenders met een redactie/nieuwslezer/weerman/omroep(ster) enz als in duitsland

Griekenland heeft de knoop al doorgehakt de kolos weg en verder in afgeslankte vorm (doorstart)

Pukje, verdiep je eerst even degelijk in de feiten. Het is moeilijk discussiëren als jij je eigen waarheden creëert.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 86
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Pukje, verdiep je eerst even degelijk in de feiten. Het is moeilijk discussiëren als jij je eigen waarheden creëert.

Inderdaad moeilijk discussieren als je niet weet welke waarheden in jou ogen gecreëerd zijn.

Met welke uitlatingen heb ik dan gelogen ?

Het is gewoon een feit openbare omroep duitsland heeft maar ard en zdf plus de derde netten ndr mdr swr wdr br rbb  en kika dus 9 volle zenders met

hun eigen sendeanstalt redactie moderatoren enz.

Daarnaast hebben inderdaad de derde netten openings uren voor lokale actualiteiten zoals köln aachen bochum enz maar

dat is maar 1 a 2 uur per dag.

Dan hebben ze nog arte 3sat dat zijn gemeenschappelijk zenders met buurlanden zoals bij ons bvn

Alle andere zenders uit duitsland zoals zdfinfo zdfneo einsplus enz enz zijn gewone herhaal zenders zonder kosten omdat

daar geen nieuws/omroepster/weerman/redactie/enz is dus domweg computer programmeren dat dan en dan dat wordt

uitgezonden uit hun archief.

Deze sparten zenders zie ik niet als echte TV zender maar als uitzending gemist.

 

Duitsland heeft in mijn ogen 9 zenders nederland 12 

Je kan nu natuurlijk stellen de nederlandse regionale zenders zijn ook geen echte zender 

nederland heeft dus maar 3 zenders en duitsland 9 ,hier ben ik het ook nog mee eens  :)

 

Vind je het dan gek dat nederland met zo een kostenblok weinig tot geen geld heeft om goede programma's te

maken los van de vaak abnormale lonen voor de elite omroepers.

 

Mijn menig omroep moet op de schop 3. net weg (daar praten ze al langer over) en die

lokale zenders stroomlijnen ieder 1 a 2 uur per dag zoals in duitsland.

Vergeet niet nederland is net zo groot als het zende gebied van de wdr en kijk hoe de

wdr het aanpakt.

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

mee eens

 

en wat denk je van de regionale zenders die niet op de satelliet uitzenden?

 

RTV Utrecht, Omroep Flevoland, RTV Rijnmond en RTV Noord-Holland

 

 

allemaal voorbeelden van een visieloze medialand in het Koninkrijk der Nederlanden.

Dat is niet 100% juist. Het is namelijk zo dat IEDERE regionale zender gratis en ongecodeerd in hun respectievelijke provincie ontvangen kan worden via dvb-t. Helaas is onze overheid zo dom geweest om dat hele gebeuren op de publieke radio en tv zenders na aan kpn te geven zodat ze alle andere zenders onder de decoder konden wippen.

Maar dat neemt niet weg dat je ook nu, net als vroeger in de analoge tijd, gewoon naar Nederland 1-2-3 plus je regionale net kunt kijken zonder dat je ergens een abonnement op moet hebben. Hetzelfde geldt voor de publieke radiozenders die zowel op dvb-t als via DAB voor iedereen vrij ontvangbaar zijn.

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Alle andere zenders uit duitsland zoals zdfinfo zdfneo einsplus enz enz zijn gewone herhaal zenders zonder kosten omdat

daar geen nieuws/omroepster/weerman/redactie/enz is dus domweg computer programmeren dat dan en dan dat wordt

uitgezonden uit hun archief.

Deze sparten zenders zie ik niet als echte TV zender maar als uitzending gemist.

 

Sorry maar dan kijk je toch veel te weinig naar die zenders. Ik kijk bijvoorbeeld heel vaak naar Phoenix waar je heel veel meer kunt zien en horen over parlementaire debatten, ook vaak over het europarlement en over allerlei politieke knelpunten. En heel veel diepgaande geschiedkundige en staatskundige documentaires die lang niet allemaal via ARD en ZDF te zien zijn geweest.

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad moeilijk discussieren als je niet weet welke waarheden in jou ogen gecreëerd zijn.

Met welke uitlatingen heb ik dan gelogen ?

Het is gewoon een feit openbare omroep duitsland heeft maar ard en zdf plus de derde netten ndr mdr swr wdr br rbb  en kika dus 9 volle zenders met

hun eigen sendeanstalt redactie moderatoren enz.

Daarnaast hebben inderdaad de derde netten openings uren voor lokale actualiteiten zoals köln aachen bochum enz maar

dat is maar 1 a 2 uur per dag.


 

Toch is het net iets anders dan je stelt. Inderdaad, het derde net van Nordrhein Westfalen is een net dat een gebied bestrijkt dat vergelijkbaar met Nederland is. Als je zou stellen dat de regionale omroepen zouden kunnen worden opgedoekt en dan net als daar een half uurtje tussen 19:30-20:00 op Nederland 3 zou voldoen om hun werk over te nemen dan is dat verdedigbaar hoewel ik niet denk dat alle regionale omroepen het daarmee eens zijn.

 

ARD en ZDF kun je moeilijk met Nederland 1 en 2 vergelijken omdat ze een binnenlandse bevolking van ongeveer 82 miljoen mensen bedienen. Verder kun je de spartenprogramma's ook op een andere manier niet vergelijken: ze zijn immers door iedereen met een klein schoteltje op astra gratis te zien, ook door ons. terwijl wij door onze lieve overheid gedwongen worden om kapitalen aan kabelondernemers te betalen voor ongelofelijke hoeveelheden buitenlandse zenders waar je nooit naar wil kijken om dat handjevol Nederland24 zenders te mogen zien. Ik vind de internet optie kwalitatief te irritant slecht om als alternatief te gebruiken.

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad moeilijk discussieren als je niet weet welke waarheden in jou ogen gecreëerd zijn.

Met welke uitlatingen heb ik dan gelogen ?

Het is gewoon een feit openbare omroep duitsland heeft maar ard en zdf plus de derde netten ndr mdr swr wdr br rbb  en kika dus 9 volle zenders met

hun eigen sendeanstalt redactie moderatoren enz.

Daarnaast hebben inderdaad de derde netten openings uren voor lokale actualiteiten zoals köln aachen bochum enz maar

dat is maar 1 a 2 uur per dag.

Toch is het net iets anders dan je stelt. Inderdaad, het derde net van Nordrhein Westfalen is een net dat een gebied bestrijkt dat vergelijkbaar met Nederland is. Als je zou stellen dat de regionale omroepen zouden kunnen worden opgedoekt en dan net als daar een half uurtje tussen 19:30-20:00 op Nederland 3 zou voldoen om hun werk over te nemen dan is dat verdedigbaar hoewel ik niet denk dat alle regionale omroepen het daarmee eens zijn.

 

ARD en ZDF kun je moeilijk met Nederland 1 en 2 vergelijken omdat ze een binnenlandse bevolking van ongeveer 82 miljoen mensen bedienen.

@Pukje, en dat is waar ik o.a. op duidde met "eigen waarheden creëren".

Je kunt landen niet 1 op 1 met elkaar vergelijken m.b.t. structuren in de omroep.

 

@Emekli, ik zou me toch iets bescheidener over de Nederlandse omroep uitlaten zolang het land waar jij woont zenders het zwijgen oplegt als men gebruik wil maken van vrije meningsuiting.    

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Emekli, ik zou me toch iets bescheidener over de Nederlandse omroep uitlaten zolang het land waar jij woont zenders het zwijgen oplegt als men gebruik wil maken van vrije meningsuiting.    

Nou duitsland kan er ook wat van Bayern heeft al weet ik hoe vaak het programma van de ard in

bayern op zwart gezet omdat thema's (geloof/politiek) aan de orde was wat niet past in hun gedachten.

Sinds de komst van de sat heeft bayern die macht niet meer.

 

Censuur bestaat niet maar zijn we er helemaal zeker van.

 

Inderdaad duitsland kan je niet met nederland vergelijken heeft 5 keer zoveel inwoners ,mij ging het

vergelijk hoofdzakelijk om het aantal echte zenders en dan komt uit de bus dat nederland

meer volledige zenders heeft als duitsland en dat wat mij aangaat nederland de duitse

methodiek voor de regio's overneemt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Interessante discussies...

overigens... vrije meningsuiting is ook zoiets wat niet bestaat. Nergens! Wat is de "Waarheid"... ieder heeft zijn waarheid, en ook niet zal vast niet "waar" zijn ;)

 

Maar... mij gaat het niet over het aantal (zenders), de kwantiteit, maar over de kwaliteit van wat er uitgezonden wordt!  En dan kan je de nederlandse tv gewoon wel vergeten.

Maar goed, er zal vast wel een doelgroep zijn, want als er niemand naar kijkt, zal de boel wel gesloten worden mag je hopen.

Ik ben in ieder geval blij dat ik niet "afhankelijk" ben van wat ze me hier opleggen... Wat mij betreft zijn de Duitse, Zweedse en Oostenrijkse tv de hoofdzenders... 

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik onlangs las dat het programma De Slag om Nederland was wegbezuinigd heb ik gevloekt. Ik vind het zo triest dat dergelijke programma's steeds wegmoeten. Steeds maar het onderspit moeten delven.

Kennelijk is het programma te kritisch, zoals de benoeming van het lelijkste gebouw van Nederland, de nieuwbouw van PGGM op spug afstand van het oude gebouw, of de onverbreitelde bouw van paleizen van ROC's in Nederland.

Nee, dat wordt niet door iedereen in dank afgenomen. Maar het is goed voor de samenleving dat dergelijke journalistieke programma's worden gemaakt.

Waar moet je in dit land nu nog heen om je te laten informeren over zaken die zich in dit land afspelen? Ik weet het niet. Ik vind het een aderlating voor onze democratie en land.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou duitsland kan er ook wat van Bayern heeft al weet ik hoe vaak het programma van de ard in

bayern op zwart gezet omdat thema's (geloof/politiek) aan de orde was wat niet past in hun gedachten.

Sinds de komst van de sat heeft bayern die macht niet meer.

 

Censuur bestaat niet maar zijn we er helemaal zeker van.

Zou je concrete voorbeelden kunnen geven? Het verbaast me dat Bayern ooit tv-programma's "op zwart zette".

Dat kon ook niet, want ARD en ZDF waren altijd vrij te ontvangen. Het zou pas censuur zijn geweest, als die zenders waren verboden. Maar Bayern is zelf onderdeel van ZDF.

 

We moeten oppassen, dat we "censuur" niet gaan verwarren met "redactionele onafhankelijkheid en vrijheid". Bij dat laatste worden altijd keuzes gemaakt. Overal ter wereld, soms op het scherpst van de snede.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat was éénmalig dat de BR niet wenste dat de inwoners van Bayern naar het satirische programma keken van "Scheibenwischer" op 22 mei 1986.

Het was nog in het analoge tijdperk, dus gewoon via ether of kabel.

Alleen inwoners van Bayern aan de grensstreken aan Baden-Würtemberg en Hessen konden de ARD voor deze regio's ontvangen.

De overige grenzen voor Bayern waren die van de DDR en CSSR.

 

 

ZDF is gevestigd in Mainz.

Net zoals dat de SWR aldaar is gevestigd.

 

Mainz is de hoofdstad van de deelstaat Rheinland-Pfalz.

 

 

zie bericht wiki: Duitstalig

http://de.wikipedia.org/wiki/Dieter_Hildebrandt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier een link met een dikke lijst van zenzur in duitsland

zoek maar eens hoe vaak bayern als enigste iets op zwart gezet heeft

 

http://www.zensur-archiv.de/index.php?title=Fernsehen

 

kan niet in de snelle een lijst vinden om politike senzur was is de jaren 1970 en 80

Dit is redactionele vrijheid op het scherpst van de snede. Dat kan inderdaad aanschuren tegen censuur, maar dat is toch iets anders dan regelrechte censuur dat in strijd is met de grondwet.

Specifieke voorbeelden van Beieren heb je dus niet.

Dat Beieren door de bank genomen conservatief is en van daaruit keuzes maakt, is niet anders dan in andere landen.

De Nederlandse p.o. wordt immers ook verweten vaak te links te zijn. Dat zou dan censuur op midden en rechts moeten betekenen. Daar is vast ook wel een lijst van te maken.

 

@Amager95, het ZDF was/is altijd rechts georiënteerd geweest. Ik herinner mij nog goed het actualiteitenprogramma ZDF-Magazin uit de jaren 70 en 80, waarin de DDR de volle mep terugkreeg van Gerhard Löwenthal en zijn "Hilferufe von drüben".

En inderdaad, Beieren grensde aan de  DDR en de toenmalige CSSR. Uiteraard was dat te zien aan de programmeringen op radio en tv.

(Hetgeen weer wat anders is dan het de mond snoeren van andersdenkenden, maar de toon was toen natuurlijk scherp polariserend. (Maar in Nederland trouwens niet anders onder Den Uyl.))  

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...