Ga naar inhoud


zal duitse tv vlaanderen veroveren?


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

hi,

omdat het geen officieel bericht is,dan toch maar bij off toppic.

er gaan alsmaar meer geruchten rond dat vlaamse kijkers hun hart verloren gaan naar duitse zenders.menigen vlamingen willen duitse zenders zien.nu dat de grote spelers niet echt een goed duits aanbod geeft,vinden die mensen hun weg naar de sat,die hen (verlopig?) tientallen duitse zenders FTA geeft.naar verluid van iemand die een plaatselijke krant heeft gelezen,zouden er meer en meer schotelsetjes de deur uitgaan.

mijn vraag is,zouden de duitse zenders zover kunnen gaan,dat ze een concurrentie kunnen vormen voor de vlaamse zenders?hopelijk steken die geen stokken in de wielen en verplichten deze dat  ze hun uitzendingen moeten coderen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Nee? waarop baseer je dat?  Ik denk dat de kijkdichtheid wel meevalt hoor... en hoe duurder NL of BE tv zal worden, hoe meer mensen afhaken en 'overstappen'.

 

Voor mij is de duitse tv zeer zeker een alternatief voor de nederlandse... alleen al omdat je er niets extra's voor moet betalen, en in mijn ogen hebben ze veel betere programma's...  Ik ben een liefhebber van Krimi's en goed drama... en dat krijg je volop! Nieuwsberichten/aktualiteitenprogramma's zijn ook altijd heel erg goed! wat wil je nog meer?

Ik mis de nederlandse tv helemaal niet...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ge moet nu niet denken dat er geen duitse zenders meer op de kabel zitten of bij Belgacom : sat.1 en ProSieben zijn bvb nog overal te zien, en ook WDR of SWF zijn dikwijls aanwezig. Het ARD/ZDF probleem draait om de centen

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

gewoon je schotelsetje nooit wegdoen,

dan heb je het gratis en voor niets op 19,2 Oost

kijk maar eens in kingofsat.net

massa's FTA duitse TV zenders alsook radio

 

het doorgeven van de duitsers via kabel in belgie of nederland zal op den duur of volledig wegvallen of geld gaan kosten per extra abonnement.

vooral in verband met de HD zenders van "das Erste" en ZDF en "die Dritten" in HD

(daar was ook een nieuwsbericht over tijden terug)

Madammen Met Een Bontjas

Urbanus

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar je kan ook denken dat de Duitstalige Gemeenschap in Belgie zich gaat afscheiden van Belgie aan een onderdeel gaat worden van Nordrhein-Westfalen, Duitsland dus.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Duitstalige_Gemeenschap

 

 

Het is wel eigenaardig te noemen dat er in een land waar het Duitstaligen wonen, zo wordt omgegaan met Duitstalige televisiezenders. Volgens mij slapen de Walen en Vlamingen om dit goed te regelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet er trouwens niet aandenken om geen zenders meer te kunnen van de Duitse publieke omroepen.

 

 

 

Vanochtend (9-7-2013)  in ZDF Morgenmagazin

 

Andrea Maurer in in een zwembad en Dunja Hayali in de studio van het ZDF.

 

 

Het is ongelooflijk wat het ZDF de ene week en Das Erste de andere week elke ochtend voor programma neerzetten van 6:30 tot 9:00 uur.

 

 

 

 

 

post-38678-0-27335800-1373372827_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Duits was "vroeger" de 2e taal die je leerde, en je ziet dat de meeste mensen boven de 50 ook vaak beter Duits dan Engels spreken.

 

De jeugd wordt slechter en slechter in Duits en beter en beter in Engels. Alleen daarom denk ik al dat dit verhaal niet op zal gaan.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

weet niet welke school jij genoten hebt

maar de talen zijn pas sinds de mammoetwet een keuze in het pakket met enkel engels als plicht vak in elk keuzepakket

 

voor de fifties / sixties was elke taal (frans duits engels) plicht vak op mulo, atheneum en gymnasium (niks kiezen of keuzepakket alles leren)

 

de jeugd, wordt gemiddeld slechter in talen, kan ook niet anders

alles is ondertitelt op tv en in de cinema

en je app vertaalt het op vakantie voor je

aangepast door Tonskidutch

Madammen Met Een Bontjas

Urbanus

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

weet niet welke school jij genoten hebt

maar de talen zijn pas sinds de mammoetwet een keuze in het pakket met enkel engels als plicht vak in elk keuzepakket

 

voor de fifties / sixties was elke taal (frans duits engels) plicht vak op mulo, atheneum en gymnasium (niks kiezen of keuzepakket alles leren)

 

de jeugd, wordt gemiddeld slechter in talen, kan ook niet anders

alles is ondertitelt op tv en in de cinema

en je app vertaalt het op vakantie voor je

 

Ik heb het niet over school. Op school leer je geen taal spreken. Slechts een basis te leggen.

 

Ik heb ook verplicht Engels, Duits en Frans moeten leren. Slechts het Engels is blijven hangen door de omgeving.

 

Talen leer je door TV, internet, vrienden, en vooral, door het te spreken. Wat spreekt men tegenwoordig? Engels. En geen Duits.

 

Ben het niet helemaal met je eens over het ondertiteling verhaal. Ik heb Engels geleerd door tekenfilmpjes te kijken met NL subs. Daardoor leerde ik zowel beter lezen en schrijven in het Nederlands als dat ik Engels begon te begrijpen. Hetgeen waar ik mij juist aan erger is dat ze tegenwoordig alles maar naar het Nederlands dubben. Leert een kind zo weinig van.

aangepast door Sjattuh

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het niet over school. Op school leer je geen taal spreken. Slechts een basis te leggen.

 

Ik heb ook verplicht Engels, Duits en Frans moeten leren. Slechts het Engels is blijven hangen door de omgeving.

 

Talen leer je door TV, internet, vrienden, en vooral, door het te spreken. Wat spreekt men tegenwoordig? Engels. En geen Duits.

 

Ben het niet helemaal met je eens over het ondertiteling verhaal. Ik heb Engels geleerd door tekenfilmpjes te kijken met NL subs. Daardoor leerde ik zowel beter lezen en schrijven in het Nederlands als dat ik Engels begon te begrijpen. Hetgeen waar ik mij juist aan erger is dat ze tegenwoordig alles maar naar het Nederlands dubben. Leert een kind zo weinig van.

 

Van mijn leraar Engels kregen wij het advies om te kijken naar de verhalen van Roald Dahl. Als het even kon dan niet naar de ondertiteling te kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vroeger had je maar 5 zenders t.w. Ned1 en 2 en ARD, ZDF en WDR. Als je dus iets nieuws wilde zien dan moest je wel naar Duitse zenders kijken.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...