Ga naar inhoud


LNB met hals van 23 mm voor draaibare schotel


Sverige
Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten

De oude LNB van mijn 120 cm Echostar schotel is kapot...  en ik ben op zoek naar een goede vervanger daarvoor. De Feedhalter is 23 mm diameter, dus de keuze wordt daardoor wel sterk beperkt zag ik. De hier vaak aangeraden LNB's vallen dus af, daar die allen een grotere diameter hebben...

Een single LNB is goed genoeg, omdat hij gewoon verbonden wordt met de oude Echostar AD3600IP, en die heeft gewoon een single tuner...

 

Ik ben zelf al eens op zoek geweest naar mogelijkheden, en heb wel wat gevonden. Een LNB die je erg vaak tegenkomt is de Inverto Red Classic Single-LNB  23mm.

 

Dan heb ik ook de Universal Single-LNB Philips SC819TB gezien... die lijkt heel erg op de kapotte LNB die er nu opzit, eentje van MTI was dat.

 

Dan zag ik ook de Bauckhage  SAT BW23S Universal Single LNB 0.2dB / 23 mm Feed.

 

Er zijn ook nog een aantal LNB's te vinden met kleine, smalle kop, maar die worden sterk afgeraden wegens regendruppels die er aan blijven hangen las ik... dus die heb ik gelijk maar buiten de slectie gehouden.

 

Is er een LNB die lullie kunnen aanbevelen? Het hoeft uiteraard niet 1 van die 3 te zijn... dat zijn maar voorbeelden die ik na een poosje zoeken gevonden heb, en die goed 'lijken'...  Maar als iemand ervaring heeft met een goede, gevoelige LNB, ben ik uiteraard geinteresseerd.

 

Ik gebruik deze oude installatie lang niet dagelijks... maar ik vind het altijd wel fijn om eens wat anders te bekijken, en eens wat rond te zoeken als er niets op de reguliere satelieten (Astra 1 en Thor) te zien is...  dus ik zou het wel fijn vinden om hem weer operationeel te hebben, met een goede LNB erin.

 

Alvast hartelijk dank voor de reacties!

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites


MAXIMUM XO-R1 Universal Single Rod LNB

deze heeft een versterking van 65 db en dat is natuurlijk ook belangrijk vind ik

en er is natuurlijk keuze genoeg hoor 

als hij maar 23MM is

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Smetje, deze had ik ook gezien... maar ik dacht dat deze niet aan te raden was, omdat dat er een is met een kleine spitse ontvangstkop... In andere topics is daar door diverse leden over gepraat dat dit soort lnb's erg gevoelig zou zijn voor regen....  ik weet het niet hoor, vandaar mijn vraag hier op het forum, voordat ik er een koop.

dit is hem : zie foto onder. ik denk dus dat je meer zoiets moet hebben als op de 2e foto, met een grotere plastic kap...

 

in ieder geval alvast erg bedankt voor je reactie

 

post-39968-0-94116600-1373381482_thumb.jpg

post-39968-0-56832700-1373381587_thumb.jpg

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste smetje limb.BE


Je gaat toch geen lnb met een smalle kop nemen als dat helemaal niet nodig is. Alleen maar ellende als er regendruppels op de kop zitten.

En zoals topicstarter aangaf wil hij een lnb met een normale kop.
Tsja, en wat is dan de beste.

Inverto is gewoon een kwaliteitsmerk dus die Inverto Red Classic Single-LNB 23mm is zeker niet verkeerd. Heeft ook een beschermkap die de F-connector beschermt tegen vocht. De kop heeft een diameter van 50mm.

De BW 23 S heeft geen beschermkap en zie ik al voor €6,95 te koop staan. Ik vraag me af of dat nog wat kan zijn als je bedenkt dat de fabrikant daar nog aan moet verdienen, de importeur, de winkelier en de belasting met 19%. Maar goed, daar kun je je ook geen buil aan vallen.

 

post-60869-0-37191500-1373382234_thumb.png

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sprietje, ik zat ook aan de Inverto te denken... maar die is nog goedkoper dan de BW... Bij diverse shops voor minder dan 5 euro te koop.

Er moeten dan wel verzendkosten bij, maar als je toch nog wat anders moet hebben, maakt dat niet uit.

 

Jij denkt dus dat die rode Inverto OK is?  voor het geld moet ik het niet laten... maar ik dacht dat het gezien de prijs misschien niet 100% goed was...

 

bedankt in ieder geval!

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Beste Sverige

 

Ik had de Philips-lnb nog niet bekeken omdat ik dacht dat dat iets van vervlogen jaren was maar die ziet
er geweldig uit en ook maar €7,95 en made in Germany.


Tsja, wat is de beste? Ik denk dat als ik een 23mm lnb moest kopen ik voor de Philips ging.

post-60869-0-05694000-1373384281_thumb.jpg

post-60869-0-71219900-1373384301_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sprietje, bedankt voor de goede raad... Philips lijkt inderdaad iets van "vroeger"... maar dat is dus helemaal niet zo... Made in Germany vind ik zelf ook belangrijk!

 

Dan ga ik morgen de Philips bestellen! even kijken waar de laagste verzendkosten zijn, want de lnb zelf is bijna overal even duur.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even hier op terugkomen...

 

Ik zat te zoeken en kwam deze specificaties tegen van de Philips:

sc819tb_zps21e83300.jpg

 

Dat is nu ook weer niet "super"...  Misschien dan toch de Inverto??

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wide de specs ook wel weten voordat ik bestelde...  en na lang zoeken heb ik ze eindelijk op een italiaanse site gevonden... en niet echt goed dus, als je het onderste uit de kan wil halen.

De allereerste oorspronkeleke lnb had wel een ruisgetal van 1.6 maar goed, dat was "toen"...

Ik ga voor de Inverto... ik ben beniewd... dan kan ik de draaibare schotel met de echostar ook weer gebruiken :)

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Red Classic Inverto is aangekomen... Ik had hem woensdag in Duitsland besteld...

De eerste tests zijn positief. Beter signaal dan wat ik had met de oude MTI, voordat deze de geest gaf...  De schotel is waarschijnlijk na al die jaren ook niet meer 100% goed uitgericht denk ik. Er zit wat speling op zie ik. Ja wat wil je, het beestje stamt uit 1986... maar hij voldoet nog wel om wat "exotischere" dingen te bekijken dan wat ik op Astra 19 of Thor kan zien :)

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...