Ga naar inhoud

Dreambox 500+ blijft op opstartscherm na mislukte update

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Na een mislukte update via FTP blijft de DM 500+ hangen op het opstartscherm.

Geen beweging meer via FTP en ook de serieele poort geeft geen kik meer.

Weet iemand hoe ik dit toestel weer op gang krijg.

De laatste opdracht via ftp voordat het mis ging was

" /dev/mtd/3 && cp release-20081024.nfi /dev/mtd/3 reboot

Geplaatst:

Heb ik al verschillende keren geprobeerd, maar met dreamup krijg ik steeds  "connection prepaired, now start up your dreambox"

Ik mag heropstarten zoveel ik wil. het blijft steeds hetzelfde.

Mijn serieele nulmodemkabel werkt perfect. "getest met hyper terminal". in hyperterminal zie ik geen beweging op de ser poort van de dreambox wanneer ik die opstart.

Geplaatst:

Neen, zeker geen clone. rasechte sn 7A912100004352 DREAM MULTIMEDIA BIJ DE VERTROUWDE ELECTRONICA BOER aangekocht.

Geplaatst:

Hyper Terminal ziet geen leven op de seriële poort, Heb 2 versies van Dreamup geprobeerd oa DreamUP_1_3_3_9 en DreamUp_DM500. Met als enig resultaat connection prepaired, now start up your dreambox.

Als het niet kan via serieel en ook niet meer via telnet, is er dan geen andere weg om de DreamBox te bereiken?

Nogmaals Seriële nul modemkabel en PC doen het perfect met andere instrumenten aan boord.

Ik denk dat ik bij deze het maar best opgeef.

Toch erg bedankt voor je tijd LOUI (K)

Geplaatst:

@LLS: ik probeer nog even wat.

Is de voeding van de DM nog op volle sterkte?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Het kan niet beter zijn, 13,1v rechtstreeks van de boordbatterijen 450Amp (car adapter).

Volgens mij is die seriële poort van de Dream gewoon defect, dat was ook de reden waarom ik via FTP moest benaderen.

Geplaatst:

Even voor de zekerheid een vraagje. Je hebt toch wel de spanning van de dreambox als je met dreamup werkt en zet de spanning erop als dreamup aangeeft now startup your dreambox?

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Geplaatst:

Dat doe ik. Stroom eraf (stekkertje uit), Dreamup opstarten, verbinden (enkel serieel) en dan als de boodschap komt stekkertje er terug in. Ik weet niet wat hier verkeerd kan gaan.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...