Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Woon sinds paar dagen iets ten noorden van Velez Malaga en heb wat vragen. Op dit moment staat er een schotel(met Sharp lnb die iets met klok is mee gedraaid) van 120 gericht op 28.2 en een andere schotel van 60cm op hispasat gericht. Nu staat ontvanger aangesloten op grote schotel.

Ik wil in eerste instantie kunnen kijken op 23.5. is het nu alleen een kwestie van schotel iets meer naar het oosten draaien of komt er meer bij kijken?

Evt wil ik later zowel Astra 1 als 3 kunnen ontvangen, maar als ik zo lees op het forum, is dit nog niet zo eenvoudig.

PS heb hier nu een DB 800hd met pli

aangepast door spike

Mutant HD51(met Wavefrontier 55)
Xtrend 7000( met 130cm offsetschotel Costa del Sol)

Geplaatst: (aangepast)

Beste spike

Nee, er komt niet meer bij kijken.

Ik heb al via de site http://www.dishpointer.com/ gezien dat de schotel met een elevatie van 33,5 graden ingesteld moet worden. Verder moet de skew van de lnb 26 graden zijn,d.w.z. als je naar de binnenzijde van de schotel kijkt, moet hij 26 graden met de wijzers van de klok meegedraaid staan.

En dan de richting van de schotel:

Toets op de site http://www.dishpointer.com/ je de straat, huisnummer en plaats in. Kies voor de Astra 23,5 satelliet en zoom nu zover mogelijk in totdat je je huis ziet en verplaats het ballonnetje naar de plaats waar de schotel staat. De groene lijn geeft aan waar het signaal van de Astra 23,5 vandaan komt. Kijk of de groene lijn over herkenningspunten loopt zoals schoorstenen, dakkapellen, enz. en richt daar de schotel op uit. Eenmaal de satelliet gevonden, dan fijnafstellen met de elevatie en draairichting op maximale signaalkwaliteit.

Je kunt de verdraaiing van je schotel ook nog anders bepalen. Hoe dik is de mast waar de schotel op staat?

aangepast door Sprietje
Geplaatst:

Hola Sprietje,

Bedankt voor je snelle reaktie.

Ik denk dat de mast ca 8cm diameter is.zal meteen op dishpointer gaan kijken.

Zoals ik het nu zie is lnb al wat gedraaid,maar kan niet zien of het 26gr is

Geplaatst:

Als ik het goed gelezen heb,dan zou ik met 110 schotel om de Astra 1en3 te ontvangen een monoblock moeten hebben dat geschikt is voor Astra 1 en hotbird. Klopt dat?

Geplaatst:

Ik heb (de merkloze)schotel nog eens goed nagemeten en breed 120cm en hoog ruim 130cm. Hij werd gebruikt door Engelsen om naar 28 freeview te kijken.

Is deze schotel wel geschikt om naar Astra 1 en 3 te kijken?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen