espanyol9 Geplaatst: 10 juli 2013 Geplaatst: 10 juli 2013 Hallo helemaal, Heb een inverto 7000 idl welke geen enkele van de 2 ingebouwde tuners werkt. Tuner 1 geen enkel ontvangst en wanneer ik tuner 2 selecteer en de coaxkabel indraai herstart de ontvanger... Iemand enig idee of is dit vvt????
columbo Geplaatst: 11 juli 2013 Geplaatst: 11 juli 2013 Kontroleer met een multi meter of je geen kortsluiting in je coax hebt.,dus de Conectors kontroleren.!
espanyol9 Geplaatst: 11 juli 2013 Auteur Geplaatst: 11 juli 2013 Dank voor je antwoord, De coaxkabel is ok daar deze wel werkt op een andere ontvanger...moet ik de connectoren van de ontvanger checken???? En hoe weet ik of er kortsluiting is... Dank....
wolverine Geplaatst: 11 juli 2013 Geplaatst: 11 juli 2013 hmm had dit ook eens voor met de inverto. heb je de inverto al eens uitgezet met de knop achteraan en dan de coaxkabels opnieuw aangekoppeld aan de ontvanger? en dan de ontvanger terug opgestart? ik hoop dat je wel beseft dat de inverto een mpeg2 ontvanger is? je kan er dus geen mpeg4 kanalen mee bekijken. VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar
espanyol9 Geplaatst: 11 juli 2013 Auteur Geplaatst: 11 juli 2013 Ik heb denk ik alles al geprobeerd, het begon met de harddisk (startte niet op) die nu uiteindelijk geformatteerd moet worden waardoor hij niet meer opstart...hd eruit gehaald en toen kwam het probleem met de ingebouwde tuners...heb de instellingen gereset en dit helpt niks wanneer ik tuner 1 selecteer: geen enkel signaal en tuner 2 schakelt direct alles uit en weer opnieuw... Heb geen idee welke verdere stappen uit te voeren?¿?¿?¿
Gast Pedro Newbie Geplaatst: 11 juli 2013 Geplaatst: 11 juli 2013 Hallo helemaal, Heb een inverto 7000 idl welke geen enkele van de 2 ingebouwde tuners werkt. Tuner 1 geen enkel ontvangst en wanneer ik tuner 2 selecteer en de coaxkabel indraai herstart de ontvanger... Iemand enig idee of is dit vvt???? Een coax indraaien terwijl de ontvanger aan staat is wel zo'n beetje de slechtste actie die je kunt doen. Men zegt dat de Inverto beveiligd is tegen kortsluiting maken maar ik zou die gok niet nemen. Maak de ontvanger eens een tijdje stroomloos en probeer het dan nog eens
espanyol9 Geplaatst: 11 juli 2013 Auteur Geplaatst: 11 juli 2013 De ontvanger heeft een hele tijd stroomloos gestaan (1 maand) dus die oplossing werkt niet....heeft iemand nog een ander idee/oplossing??¿¿¿???
satencom Geplaatst: 11 juli 2013 Geplaatst: 11 juli 2013 Het lijkt er op dat de voeding het heeft begeven ,kijk even in de ontvanger dater op de voedingsprint ook bolle elco's zitten Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
espanyol9 Geplaatst: 12 juli 2013 Auteur Geplaatst: 12 juli 2013 Heb met mijn beperkte kennis rondgesnuffeld en geen bolle elcos kunnen ontdekken...kan een fotootje maken van de printplaat alleen geen idee hoe ik deze moet toevoegen aan dit bericht??
satencom Geplaatst: 12 juli 2013 Geplaatst: 12 juli 2013 Rechts onder bij bericht plaatsen staat ,gebruik volledige editor daar moet je even op klikken ,dan zie je ,bestand toevoegen Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
espanyol9 Geplaatst: 12 juli 2013 Auteur Geplaatst: 12 juli 2013 Hierbij een foto van de printplaat...mocht het niet duidelijk genoeg zijn hoor ik t graag....
columbo Geplaatst: 12 juli 2013 Geplaatst: 12 juli 2013 (aangepast) Deze foto laat alleen de tuners zien, is dus niet van belang ,daar het probleem waarschijnlijk in de voeding zit..dus dat gedeelte waar het netsnoer binnen komt. Elco's hoeven niet persé bol te staan om defect te zijn ,vaak kun je aan de buitenkant niets zien, dus zonder de juiste meetapp.kun je weinig beginnen. Ps de kwaliteit van de foto is erg slecht , gbruik een foto toestel ipv een GSM en NIET flitsen ,maar voor voldoende licht zorgen.. 12 juli 2013 aangepast door columbo
espanyol9 Geplaatst: 12 juli 2013 Auteur Geplaatst: 12 juli 2013 Dank voor t advies...bij deze hoop ik een betere foto van het juiste.onderdeel..hoop dat dit wat meer van waarde is:)
satencom Geplaatst: 12 juli 2013 Geplaatst: 12 juli 2013 Kijk hier ook nog even Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen