Rein Geplaatst: 12 juli 2013 Geplaatst: 12 juli 2013 Ik heb een Digibox DB 1 basic receiver en ontvang op de camping Astra 19,2. Ik wil m'n mast zo prepareren dat ik handmatig ook naar de Astra 28 kan kijken. Kan ik 2 zenderlijsten inlezen en gebruiken? Heeft dit iets met DiSEqC te maken? Gr. Rein 1
edbe Geplaatst: 12 juli 2013 Geplaatst: 12 juli 2013 als je de instellingen op Astra 2 instel en de zenders inleest, dan krijg je alle zender door die FTA zijn. 2 x Gigablue UHD met Bigsat met (28E,23E,19E,13E) Ziggo kaart en TvVlaanderen met smargo reader
Sprietje Geplaatst: 13 juli 2013 Geplaatst: 13 juli 2013 Beste Rein Jij wilt dus iets gaan maken dat je de mast handmatig kan draaien van de Astra 19,2 naar de Astra 28,2. Dat is natuurlijk altijd mogelijk maar je krijgt toch een probleem.Om de Astra 19,2 te kunnen ontvangen moet de schotelelevatie in Utrecht op 29 graden staan.Om de Astra 28,2 te kunnen ontvangen moet de schotelelevatie op 26,6 graden staan. Dat is 2,4 graden verschil. Dat gaat echt niet lukken.
trust Geplaatst: 13 juli 2013 Geplaatst: 13 juli 2013 Beste Rein Jij wilt dus iets gaan maken dat je de mast handmatig kan draaien van de Astra 19,2 naar de Astra 28,2. Dat is natuurlijk altijd mogelijk maar je krijgt toch een probleem. Om de Astra 19,2 te kunnen ontvangen moet de schotelelevatie in Utrecht op 29 graden staan. Om de Astra 28,2 te kunnen ontvangen moet de schotelelevatie op 26,6 graden staan. Dat is 2,4 graden verschil. Dat gaat echt niet lukken. Baksteen onder driepoot aan de westkant ? Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
Sprietje Geplaatst: 13 juli 2013 Geplaatst: 13 juli 2013 Ja het kan alleen als de mast scheef staat maar dat is ook overal weer anders. In Utrecht zou je de mast ongeveer 12 graden scheef moeten zetten maar in Bordeaux is dat ongeveer 19 graden. Dat wordt een beetje moeilijk als je de mast bijv. door je caravandak hebt staan.
Frans B Geplaatst: 13 juli 2013 Geplaatst: 13 juli 2013 Eeenvodiger is om een 2e LNB naast de bestaande te monteren. Door de LNB tevens iets hoger of lager te monteren kan je de elevatie veranderen. Disencq eraan en klaar, of gewoon kabel verwisselen. System Administrator (niet van deze site)
edbe Geplaatst: 13 juli 2013 Geplaatst: 13 juli 2013 wat FransB beschrijft is het simpelste manier en dan heb je niet het geklooi met de Elevatie van de schotel 2 x Gigablue UHD met Bigsat met (28E,23E,19E,13E) Ziggo kaart en TvVlaanderen met smargo reader
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen