Ga naar inhoud


Belgische politie pest terugkeren NL vakantiegangers


Satlux

Aanbevolen berichten

Tot mijn verbazing stond gisteren op de snelweg E25 Luik > Maastricht

een flitser.

Gek genoeg is dit in NL normaal.

Maar op dit stuk snelweg staan NOOIT flitsers en al helemaal niet  's-avonds.

Ik rij wekelijks en op verschillende tijden over deze snelweg.

En dit al meer dan 15 jaar !

Natuurlijk bijna vergeten, we gaan die terugkeren NL'ers maar flitsen.

Oke, mijn snelheid was 126 km/h en die boete zal mij een worst wezen.

Maar men is gewaarschuwd.

De flitser stond bij de parkeerplaats van de snelweg in de buurt van Vise.

Daar is maar 1 parkeerplaats overigens.

Doe er je voordeel mee.

Satlux

 

 

 

Topfield 7700 Hsci , Philips 2212

Echostar ap700 , Jaeger 99 G

Triax 78cm , Triax 64cm

Link naar reactie
Delen op andere sites


En hou er rekening mee dat vanaf deze maand een nieuwe aanpak in voege komt; er zullen regelmatig verschillende, opeenvolgende camera's geplaatst worden ( mobiel en vast ) op dezelfde snelweg. Ga er dus niet van uit dat als je er ééntje gepasseerd bent, de kust veilig is om diep op het gaspedaal te trappen: het kan tot vijf overtredingen oplopen en elk daarvan is te betalen, ook voor buitenlanders. Het heeft dus niets te maken met Nederlanders pesten, de aanpak wordt gewoon anders, ook voor de Belgen zelf. 

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je wilt niet weten hoe ontspannen het rijd met de cruise control aan op 123km/uur.

Ik zie telkens van die passeerders in de remmen staan als ze denken dat er een snelheidscontrole is. Het voordeel is ook nog dat je met een grote auto met gemak 1 op 19 rijdt als die op de cruise control rijdt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een doeltreffende manier om geen boetes te betalen: ik hou me aan de max.toegelaten snelheid. Ik rij ook vaak over deze snelweg.

Het is hoogstwaarschijnlijk dat er binnenkort iets onwaarschijnlijks gaat gebeuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja cruise control is inderdaad de enige goede manier om rustig te rijden... Anders ga je ongemerkt toch harder rijden, zonder dat het echt je bedoeling is... met cruise control rij je ook veel zuiniger... en daar doe ik het voor. Meestal rij ik 110 of 115 op grotere afstanden... kortere stukken langzamer... dat scheelt niet alleen bekeuringen maar ook erg veel benzine.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook de titel van dit topic is wel kort door de bocht. Ook Vlaamse vakantiegangers die een verblijf hebben in de Ardennen worden op hun terugkeer geflitst op die plaats. Als ze te snel rijden natuurlijk.

Ik ga ook niet zeggen dat de Nederlandse politie mij pest als ik bij jullie te snel rij.

Roger.

aangepast door RogerDR
Link naar reactie
Delen op andere sites

Feit blijft wel dat flitsers zorgen voor onveilige toestanden... veel mensen remmen sterk af, en gaan kunstmatig langzaam rijden in de buurt van een flitser... Als je gewoon de hele tijd 110 rijdt is er niets geks aan, maar als je 140 scheurt en dan sterk afremt en iedereen rijdt op een kluitje voorbij een collecterende agent krijg je gevaarlijke toestanden.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

En als er niet geflitst zou worden zou het wel veiliger zijn omdat die persoon die meent 140 te mogen rijden lekker kan doorsjezen.

 

Ze moesten nog veel meer controleren, enige wat ze moesten aanpassen was dat een boete bepaald zou worden naarmate je inkomen.

Dit is in bepaalde landen al zo en is in mijn ogen een eerlijker systeem. Iemand met een inkomen van 100k per jaar zal echt niet wakker liggen van een boete van 150 euro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo zeg, een hoop foute opmerkingen in 1 topic.

 

1. 110 op de snelweg is niet rijden, dat is parkeren.

2. 140 is niet scheuren maar een beetje doorrijden.

3. Inkomensafhankelijke boetes, huur of wat dan ook is heel fout, ik ruik de afgunst!

  • Like 1
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap deze discussies niet over snel rijden.

Ik rij altijd zo rond de 115km/h en dan zie ik vaak auto's

met 140 inhalen en vaak zie ik die zelfde auto in de stad als

ze voor een stoplicht staan dus die extra snelheid levert geen tijd

op maar kost wel extra benzine en boetes en inspanning

Ik kom op plaats van bestemming relexed aan de anderen moe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het flitsen op de snelweg is voor de staatskas niet voor de veiligheid.

Als het om veiligheid gaat kan men beter binnen de bebouwde kom gaan flitsen daar worden meer kinderen doodgereden dan op de snelweg.

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze moesten nog veel meer controleren, enige wat ze moesten aanpassen was dat een boete bepaald zou worden naarmate je inkomen.

Dit is in bepaalde landen al zo en is in mijn ogen een eerlijker systeem. Iemand met een inkomen van 100k per jaar zal echt niet wakker liggen van een boete van 150 euro.

 

Als jij wel boven die 100k zou verdienen weet ik haast wel zeker dat je anders zou reageren.

Waarom zou iemand die net als jij perongeluk net iets te hard rijdt daar plotseling veel meer voor moeten betalen.

 

Zou je het ook eerlijk vinden als jij met je mindere inkomen en daardoor vaak ook minder gezond voedsel koopt dan maar meer ziektenkostenpremie moet betalen omdat je ongezonder zou leven?

 

Verder is niet alleen de snelheid bepalend van je gebruik maar of je rijdt met het toeteltal waarop je auto het maximale koppel heeft. 

Vaak ligt dat ergens rond de 2000 toeren.

Ga jij dan 140 rijden met een toerental wat hier ver boven ligt dan zul je dat ook flink in je brandstof verbruik merken.

En hoeveel het scheelt?

Ik rij dus vrij veel en heb e.e.a uitgeprobeerd.

Op een ritje van het oosten van het land naar Capelle aan de IJssel slechts ongeveer 3-5 min en even oponthoudt door een gestrande vrachtwagen of door zo'n opgefokt iemand die weer eens vol in de ankers moest omdat hij te snel reed, voor de omstandigheden op dat moment, vergt dus meer tijd dan wat je met snelheid kunt winnen.

Alleen het brandstof gebruik zakt bij mij van 1 op 12 bij 130Km/u zonder cruisecontrole (want die is met de snelheid bijna niet te gebruiken) naar gemiddeld 1 op 18 bij 116km/u op de cruisecontrol.

Als je dan zoals ik zo'n 50.000 Km per jaar rijdt dan kost je dat 5625 euro per 130 km/u of 3750 euro als ik 116km/u rij

Dus even een verschil van bijna 1900 euro per jaar door 'smorgens en 'smiddags 5 min langer onderweg te zijn.

Met 200 werkbare dagen per jaar kosten die 2 x 5 min per dan dus ongeveer 10 euro per dag.

Als je er genoeg van hebt of de baas betaald toch dan zal het je natuurlijk worst zijn maar anders zou ik zeggen tel uit je winst.

Ik pas men snelheid dus gewoon aan aan de omstandigheden met een max van 116Km/u en kan zo gewoon flink besparen op mijn vaste kosten. Want naast het brandstof verbruik tellen ook het langer meegaan van banden, remmen ed. ook aardig mee en met de stroom meerijden rijdt ook wel zo relaxed dan overal tussendoor moeten zigzaggen. 

 

Komt er mij dus iemand met 140 voorbij die mij een langzame slak vindt dan denk ik "daar heb je weer zo'n malloot die graag zijn geld naar de belasting brengt"

 

suc6

 

Gerrit.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...