Ga naar inhoud


Belgische politie pest terugkeren NL vakantiegangers


Satlux

Aanbevolen berichten

Langzame rijders hebben het altijd maar over de beperkte tijdwinst. Maar daar gaat het de doorrijders helemaal niet om! Ik zit me dagelijks op te vreten op de A2. Gek word ik van dat getrut. Brandstof verbruik interesseert me niet, ik rij bovendien geen 50.000 km per jaar.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bartje schrijft:

 

“enige wat ze moesten aanpassen was dat een boete bepaald zou worden naarmate je inkomen.”


Leuk voor diegenen die niet werken (renteniers) en dus ook geen jaarlijks inkomen hebben maar leven van het geld dat ze op de bank hebben staan of in hun oude sok.

Bovendien dacht ik dat de hoogte van de boete bepaald wordt door de mate waarin je rijgedrag gevaarlijker wordt voor je mede weggebruikers en levert iemand met een hoog inkomen die 30km/uur te hard rijdt meer gevaar voor zijn mede weggebruikers dan iemand met een laag inkomen die 30km/uur te hard rijdt?
 

De enigste eerlijke manier is dan het puntenrijbewijs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bartje schrijft:

 

“enige wat ze moesten aanpassen was dat een boete bepaald zou worden naarmate je inkomen.”

Leuk voor diegenen die niet werken (renteniers) en dus ook geen jaarlijks inkomen hebben maar leven van het geld dat ze op de bank hebben staan of in hun oude sok.

 

Bovendien dacht ik dat de hoogte van de boete bepaald wordt door de mate waarin je rijgedrag gevaarlijker wordt voor je mede weggebruikers en levert iemand met een hoog inkomen die 30km/uur te hard rijdt meer gevaar voor zijn mede weggebruikers dan iemand met een laag inkomen die 30km/uur te hard rijdt?

 

De enigste eerlijke manier is dan het puntenrijbewijs.

 

 

Maak de PK's en/of catalogusprijs van de wagen deel van de formule... Zo'n beetje zoals ze de werknemers met een bedrijfswagen pesten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is eienlijk heel simpel.. Gewoon niet te hard rijden op dat smallere bochtige stukje belgische snelweg... Geef de belgische politie gewoon geen rede om je te pesten...

Cruise-control en snelheids-limiter worden hier heel veel gebruikt. Op snelwegen nooit een probleem.

 

Alleen in sommige steden (bv. Mechelen) heb ik soms eens prijs. Daar slagen ze er in om een oerwoud aan verkeerdsbordjes te plaatsen waardoor je net dat ene zone-bordje 30km/u (lekker klein en goed verstopt) mist. Eens je dat weet hou je daar natuurlijk rekening mee maar het ware handiger dat hun verkeersbeleid wat meer aandacht zou besteden aan goede verkeersborden ipv de huidige geldklopperij (bv. geflitst aan 46km/u, correctie naar 42km/u, 110 euro boete...).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beter opletten , vanaf heden kan je zelfs tot 6 maal op de zelfde snelweg een mobiele flitser tegen komen in België , dit is een nieuwe aanpak om de hardrijders die telkens aan een vaste flitser afremmen en daarna volgas geven toch nog van een Pv te kunnen laten genieten , dit is afgelopen donderdag op de E411 voor de eerste maal met groot succes toegepast , ps het waren voornamelijk Belgen die op de bon zijn gegaan dus topic starter het is aan je zelf te danken .

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

dit is afgelopen donderdag op de E411 voor de eerste maal met groot succes toegepast

 

Leg me even uit hoe ik dat "groot succes" moet interpreteren. De veiligheid is enorm toegenomen, of we hebben lekker veel geld bij elkaar gegraaid?

 

Laat ook maar, ik weet het antwoord al!

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Langzame rijders hebben het altijd maar over de beperkte tijdwinst. Maar daar gaat het de doorrijders helemaal niet om! Ik zit me dagelijks op te vreten op de A2. Gek word ik van dat getrut. Brandstof verbruik interesseert me niet, ik rij bovendien geen 50.000 km per jaar.

je moet ook niet elke keer achter mij gaan rijden sammie, en met je lampies knipperen.

 

:P

 

wat is pesten... dat is toch verboden?

Dicke Titten

Rammstein

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leg me even uit hoe ik dat "groot succes" moet interpreteren. De veiligheid is enorm toegenomen, of we hebben lekker veel geld bij elkaar gegraaid?

 

Laat ook maar, ik weet het antwoord al!

ongeveer 860 voertuigen zijn de bon op gegaan

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tonskidutch

 

Daarom heb ik ook een woon / werkverkeer motor gekocht (zie mijn plaatje). Ik ben je al rechts gepasseerd voordat jij je eerste versnelling gevonden hebt :grin:

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn Navigon (Wendy) routeplanner waarschuwt me zodra ik iets te hard rij. Sinds ik die heb heb ik nooit meer een bon gehad voor per ongeluk iets te hard rijden. Kreeg ze altijd als ik met iemand naast me aan het praten was en even niet elke (halve) minuut naar de snelheidsmeter keek.

Het enige lastige zijn tijdelijke veranderingen waar dan een bord met 100 staat en de kilometers erna steeds 120 op de paaltjes staat en na een aantal kilometers mogelijk weer een bord met 100. Wendy heeft dan in haar geheugen 120 staan en waarschuwt niet en je raakt in de war.

Kan iedereen dit apparaat aanbevelen.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb af fabriek een camera achter de voorruit hangen welke de verkeersborden in de gaten houdt.

Het laatst waargenomen snelheidsbord wordt daarna via een projector ongeveer 2 meter voor de wagen geprojecteerd.

(Head-up display) In combinatie met de cruise-control houdt dit het aantal snelheidsovertredingen beperkt.

Het systeem is zelfs zover geautomatiseerd, dat wanneer ik in Frankrijk rijdt en het begint te regenen de snelheidsindicatie terug gezet wordt naar 110 KM/uur op de Autoroute.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even en we sukkelen met z'n allen volledig digitaal bestuurd achter elkaar aan.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een navigon, Minplus... Mijn Malin informeert mij ook altijd... dat werkt echt heel erg goed. Soms weet je inderdaad even niet hoe hard je nu echt mag, en in bepaalde landen is het altijd erg moeilijk om de snelheid af te kunnen leiden... en dan is de navigon erg makkelijk! Bij mij waarschuwt Malin als ik 5 km te hard rij in de stad, bij 10 km er buiten met "Observera!" (=let op)...maar het verkeersbord staat wel altijd in beeld.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...