Ga naar inhoud


Belgische politie pest terugkeren NL vakantiegangers


Satlux

Aanbevolen berichten

Wendy staat bij mij overal op 5 km te hard en heeft een zeer plezierige heldere stem, vast mooier dan Malin. :grin:

En je hebt idd. steeds het snelheidsbord in beeld, behalve bij ingewikkelder richtings-wisselingen, maar dan is aanraken van het scherm genoeg om het bord weer te krijgen.

Schitterend navigatie-systeem.

En ik heb er geen probleem mee als de Audi's, BMW's, een enkele Ford of Volvo en vooral Volkswagens die met 50 of meer te hard voorbij komen scheuren een bon krijgen, vooral in de bebouwde kom. Als je hard wilt moet je in Duitsland gaan rijden. Daar houdt men er rekening mee.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Koffieshop

Belgen en nederlanders haat blijft bestaan

 

ik leefde in nederland en toen ik naar belgie kwam zeiden ze kaaskoppen tegen mijn kind

Something of the map but still....

 

Nu doet de politie mee , lekker joh :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Langzame rijders hebben het altijd maar over de beperkte tijdwinst. Maar daar gaat het de doorrijders helemaal niet om! Ik zit me dagelijks op te vreten op de A2. Gek word ik van dat getrut. Brandstof verbruik interesseert me niet, ik rij bovendien geen 50.000 km per jaar.

 

cursus onthaasten?

 

Ik kan je vertellen dat ik vroeger zelf ook zo was, bordje 120 dan poot op het gas en 127 op de teller, precies rekening houden met de afwijking van de teller en de fout marge van de radar auto en gassen maar. Onderweg natuurlijk op zitten vreten omdat er weer zo'n slome sukkelaar voor je zat wat weer zoveel tijd kost, daar kan ik nog net voor langs, en knipperlicht naar links en gewoon doordouwen want die wat al links zit moet maar in de remmen en alleen maar aan je zelf denken.

 

Na de nodige jaren en na een 10 tal keer aan kilometers rond de wereld te hebben gereden vraag je je echter af waar je toch mee bezig bent want

weegt dat gehaast op tegen het maandsalaris wat je er bijna jaarlijks aan brandstof extra doorheen jaagt?

weegt het op tegen het tijdsverlies?

Weegt het op tegen tegen de keren dat je achteraf denkt van "oei dat ging maar net goed"?

Kick je er nu echt op om als een stresskip achter het stuur te zitten?

En die file die achter je ontstond doordat een ander vol voor jou in de ankers moest zou die ook ontstaan zijn als je gewoon rustig met de stroom mee zou hebben gereden?

 

Tegen de tijd dat je je dat af gaat vragen besef je ook dat al dat gehaast geen enkele zin heeft, alleen maar geld kost en telkens alleen maar je bloeddruk omhoog stuwt zonder dat je er ook maar iets mee opschiet.

 

Vandaar dat er op een snelweg niet alleen de maximum snelheid moet gelden maar ook de regel dat je je aan moet passen en de snelheid van de overige weggebruikers.

En doe je dat niet en meen je je als een voetzoeker door het verkeer te moeten begeven? Dan niet meteen met boetes gaan gooien, maar gewoon de 1e keer een weekje je rijbewijs inleveren, helpt dat niet dan mag je hem de volgende keer 2 weken in leveren enz.

Helaas levert dit de overheid niets op maar ik durf te wedden dat het de doorstroming enorm verbeterd en het de files met minimaal 20% zal verminderen.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat wel maar Gerrit zit er wat mij betreft naast. Zoals gezegd is tijdwinst geen issue. Ik heb geen haast. Ik hoef niet 2 minuten eerder op mijn werk te zijn. Ik rij alleen graag door.

 

Ik stoor me mateloos aan mensen die (naar mijn mening) niet op de snelweg thuishoren. Neem de bus of de trein, da's ook lekker langzaam!

 

Ander voorbeeld: ik ben op de zaterdag aangwezen om boodschappen te doen in een lokaal winkelcentrumpje. Nu zit daar vlakbij een verzorgingsflat. Lijkt het daar iedere zaterdag verd.... wel rollatordag. Geen doorkomen aan soms in die winkelpaden. Kunnen ze de hele week boodschappen doen, nee hoor doen we gezellig op zaterdag. Heb ik haast op zaterdag? Nee dat niet, maar ik kan mijn tijd wel beter besteden.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Minplus, Navigon is inderdaad erg goed... (al zal Malin vast leuker zijn dan Wendy ;) ) maar het enige wat ik wel jammer vind is, dat je geen "lifetime" kaart uppdateringen kan kopen... Garmin heeft dat wel... bij Navigon is dit 'slechts' 2 jaar, en dan moet je opnieuw langs de kassa... en als je geen kortingscoupon hebt kost dat 949 Kr...  Nu is het wel zo dat je meestal na afloop van je abo een coupon krijgt van 20 of 30% korting... maar toch blijft dat wel relatief duur vind ik.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar halen jullie die stemmen vandaan? Ik heb er maar 2 op zitten.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Malin zit er standaard op... Het is een Zweedse stem. De Finse, Noorse en Deense was ook geinstalleerd... wil je de andere standaard stemmen kan je die gratis via het Navigon Fresh programma downloaden.

 

PS: je moet de taal die je gaat gebruiken uiteraard wel machtig zijn, anders schiet het niet echt op :)

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ik stoor me mateloos aan mensen die (naar mijn mening) niet op de snelweg thuishoren. Neem de bus of de trein, da's ook lekker langzaam!

Wellicht is dat nu juist wel een optie voor jou

je hoeft je niet te storen aan langzame bussen of treinen immers die rijden toch maar om de 5 minuten en elkaar inhalen op het spoor gaat toch niet echt lukken.

gewoon je krantje lezen ipv. je te ergeren aan de slome duikelaars

geen last van files

en haast had je toch al niet dus als het een half uurtje langer duurt voordat je op je werk bent is dat toch ook geen probleem.

 

Voordeel voor een ander geen rechts langszoevende motor meer waar je je rot van schrikt als die plots naast je zit.

Niet meer vol in de remmen voor links en rechts voorbij schietende motoren want stapvoet, voorbij de file rijden zoals de wetgever dat omschreven heeft dat is na het halen van het rijbewijs direct vergeten.

 

Maar ik denk dat je je dan al snel weer aan iets anders zult gaan ergeren.

 

Helaas ben ik aan de auto gebonden want buizen van 4m meenemen in de bus of een 3 delige ladder???

en de trein een half uurtje laten wachten om al mijn gereedschap en spullen in te laden zal denk ik ook niet gaan lukken.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Openbaarvervoer? Daar heb ik al jaren niet meer ingezeten. Ken je de definitie van openbaarvervoer?

 

Het vertrekt van een plaats waar je niet bent

Naar een bestemming waar je niet naar toe wilt

Op een tijdstip dat je niet schikt

Met mensen die je niet aanstaan

 

:D

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Openbaarvervoer? Daar heb ik al jaren niet meer ingezeten. Ken je de definitie van openbaarvervoer?

 

Het vertrekt van een plaats waar je niet bent

Naar een bestemming waar je niet naar toe wilt

Op een tijdstip dat je niet schikt

Met mensen die je niet aanstaan

 

:D

Daar ben ik het helemaal mee eens! 

Openbaar vervoer is bovendien ook niet echt goedkoper dan je eigen auto, als ik zo hoor wat mensen er voor betalen om een maand heen en weer naar hun werk te rijden in barre omstandigheden.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn laatste ritje met het openbare vervoer is ook al weer jaren geleden.

Met de trein op zaterdag naar Utrecht naar de kleindierendag in de Veehallen. (ik denk dat ze er nu al lang niet meer zijn)

Over een ritje waar je met de auto 1 uur over doet was ik ruim 2 uur kwijt.

Eerst met de boemel naar Deventer, daar overstappen op de sneltrein, ondertussen rij je voorbij de plek waar je moet zijn maar daar stopt die trein dus niet, dan weer overstappen en over hetzelfde spoor weer terug dan nog een stuk lopen en eindelijk ben je er.

En dat terwijl je ook al met de helft van de tijd zou zijn geweest en voor de deur uit had kunnen stappen.

De terug weg was nog dramatischer, met een konijn van 6 Kg eerst weer een heel stuk lopen dan de overvolle trein in, op het hoofdstation was de volgende trein al zo vol dat er niemand bij in paste en je kon wachten op de volgende trein die ook al weer overvol was.

Uiteindelijk toch een sta plekje gevonden zonder de rest van het gezin te verliezen.

In Amersfoort werden er wat extra wagons aangekoppeld zodat er wat meer ruimte was en vanaf Deventer zelfs weer een zitplaats.

3 uur later dus eindelijk een keer thuis met lamme benen en nog 3 dagen de afdruk van het handvat van de reismand in de hand gehad.

Maar wel 1 goed voornemen nl. om noooooooooit weer met de trein te gaan.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Nederlandse politie zou ook gewoon standaard moeten beginnen met pesten, DIREKT na de trajectcontrôle op de A2 enkele radar en flitscamera's opstellen.

Dan wennen jullie er sneller aan en hoeven we niet meer bang te zijn in België dat we uit automatisme meer gas geven omdat er geen controle meer zou zijn.

 

:P

 

ja ja, in de 30 km woonwijk met 50km een peuter plat rijden is toch wat anders als op de belgische autoweg een haas of egel plat rijden.

Dicke Titten

Rammstein

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja ja, in de 30 km woonwijk met 50km een peuter plat rijden is toch wat anders als op de belgische autoweg een haas of egel plat rijden.

Ja maar de belgische verkeers borden zijn ook super

Zo zie ik weleens binnen de 50 meter na een bocht

je mag 90 dan komt 50 ?? dan komt 70 en dan bordje bebouwde komt.

gelukkig houd niemand zich eraan anders zou om de 15minuten een ketting botsing zijn.

Een belgische rechter was al zo moedig om een vonnis uit de spreken dat 30KM borden

op wegen die uitnodigen harder te rijden (zoals 4 baans wegen of brede hoofdwegen) ongeldig zijn.

En aannemers die aan de weg werken vergeten het bordje einde 30km te plaatsen en als

ze klaar zijn met het werk vergeten het bordje max. 30km weg te halen.

Of een traktor die het gras maait langs de weg over een afstand van 10km een 30km

limiet maakt terwijl de traktor met maaier maar 10meter lang is.

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...