Ga naar inhoud


Solo2 in draadloos netwerk?


Sharky1

Aanbevolen berichten

Ik probeer mijn Solo2 in mijn draadloze thuisnetwerk op te nemen. Dit lukt niet.

Openpli, adapter: Vonets VAP11N mini wifi bridge. Ik verbind de adapter met de ethernetpoort en met de USB-poort (hier haalt de adapter zijn voeding vandaan) maar bij Netwerken in de Solo2 zie ik de adapter niet....

Wie weet raad?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nu is dit wel een exotische WLAN stick en dit zal de reden zijn waarom de SOLO2 deze stick niet herkend.

De VU+ ontvangers maar ook de meeste andere ontvangers ondersteunen sowieso maar een beperkt aantal chipsets.

 

Je zou even kunnen kijken welk chipset in deze WLAN stick zit en deze vergelijken met de WLAN sticks die door OpenPLI ondersteund worden.

 

Waarom gebruik jij niet gewoon de meestal bij de aankoop meegeleverde VU+ WLAN stick, die doet het uitstekend.

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Heb je de Vonets wel eerst op je PC ingesteld? Normaal gesproken werken die altijd gewoon als een netwerk aansluiting (al is de kwaliteit wel wat minder)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jürgen,

 

 

Nu is dit wel een exotische WLAN stick en dit zal de reden zijn waarom de SOLO2 deze stick niet herkend.

De VU+ ontvangers maar ook de meeste andere ontvangers ondersteunen sowieso maar een beperkt aantal chipsets.

 

Je zou even kunnen kijken welk chipset in deze WLAN stick zit en deze vergelijken met de WLAN sticks die door OpenPLI ondersteund worden.

 

Waarom gebruik jij niet gewoon de meestal bij de aankoop meegeleverde VU+ WLAN stick, die doet het uitstekend.

Jürgen,

 

hoe achterhaal ik welke chipsets door OpenPli worden ondersteund? Ik heb zo'n VU+WLAN stick maar het bereik is zeer wisselend. Soms valt het signaal nagenoeg weg. Met de Vonets zou dat niet het geval zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je de Vonets wel eerst op je PC ingesteld? Normaal gesproken werken die altijd gewoon als een netwerk aansluiting (al is de kwaliteit wel wat minder)

Dag Pedro,

 

bedankt vor je snelle reactie. Ik heb inderdaad de VONETS eerst op mijn PC geconfigureerd en wordt in mijn netwerk als wireless router gezien (?). Vervolgens heb ik de VONETS gereset en daarna aan de VU+ SOLO2 verbonden maar ook dan ziet hij hem niet......

 

Het gaat om de VONETS VAP11N die ook wordt gebruikt voor DREAMBOX.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij functioneren alle op Ralink RT73 gebaseerde WLAN sticks met VTI.

Een lijst van bruikbare sticks wordt al tijden niet meer bijgehouden want dat is geen doen en zeker sinds dat VU is begonnen om WLAN sticks mee te leveren.

 

Overigens verbaas ik me over dat de VU+ stick niet goed zou functioneren.

Ik heb al een paar keer op zowel de Ultimo, SOLO2, UNO en DUO een VU+ 150 en 300 Mbit WLAN stick gebruikt en daarbij een perfecte verbinding gehad.

Nu heb ik aan het begin ook even problemen ondervonden maar die lagen aan mijn router en niet aan de sticks.

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...