Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een Orginele DM800HD, hier onder staan de gegevens.

Product Name DM800 Booloader version Dreambox Second Stage Loader BUILD #76, built 20100419 Flash Size 64 MB Production Date (YYYY/MM/DD) 2008/10/13 mID 13 Serial Number 27451 MAC Address 00:09:34:28:29:f6 Printed Serial Number 8A1313000027451

Nu wil ik de laatste OpenPli erop zetten.

Dan zou ik eerst de nieuwste Booloader secondstage-dm800-84.nfi erop moeten zetten. Daarna de image.

Een paar jaar geleden heb ik weleens een paar keer een image eropgezet via het net werk.

Maar nu komt het probleem :

Ik zet de DM op de stop stand zodat hij zichtbaar is in mijn web browser, laad de nieuwe bootloader in

en druk op flash = er gebeurd niks. De flash knop geeft geen reactie. Dan maar proberen een oude

image erop te zetten. ook hier wil de knop niet zijn werk doen.

Heb Mozilla geprobeerd, maar ook Chrome en Internet Explorer. Heb dit probleem zowel op mn PC als LapTop.(W7)

Heeft iemand voor mij een goude tip?  Daarnaast, is het mogelijk om via het netwerk een bootloader te flashen?

Geplaatst:

Die kabel heb ik niet, maar dit moet werken dacht ik zo. Moet ik misschien iets aan

mn router veranderen? Firewall uitzetten is toch simpel ?

Geplaatst:

Met die ander pc werkt het ook niet. Heel vaag.

Dus ik kan niet flashen, maar met DCC, en web browser kan ik wel gewoon

doe DM800 benaderen.

Gast Mimisiku
Geplaatst:

Had exact hetzelfde met mijn DMM800SE. Deze had SSL #80 en moest ook naar SSL #84 voordat OpenPli 3.0 erop gezet kon worden. Normaal doe ik dit ook via LAN, maar dat wil dus niet..

Heb bij www.dreamboxupdate.com de SSL #84 opgehaald (let op!! Jij moet dus de versie van de DMM8000 downloaden).

Met de laatste DreamUp 1.3.3.9 van de officiele Dream site verbinding gemaakt via de seriele kabel.

Op 'Connect' gedrukt, DreamBox aangeschakeld en de flashfile erin geladen.

Na herstart van de box keurig SSL #84 melding in het scherm dus prima voor elkaar. Detail: Na de flash van SSL #84 kon ik ook weer gewoon via LAN de OpenPli 3.0 erin laden.. Misschien een beetje toeval

Maar het werkt..

Gast Mimisiku
Geplaatst:

Typo.... DM800 file laden i.p.v. DM8000...

Geplaatst:

Ik heb  geen kabel.  Dit probleem heb ik op 2 DM's 800 . Een orginele, en een clone.

Dreamup werkt alleen met kabel? Of ook via de het netwerk?

Geplaatst:

Heb het opgelost, mijn Bootloader was te oud #76. Moest de FirefoxPortable 3.6.28 gebruiken, een oude dus.

Bootloader pakte hij meteen, nu heb ik 84 erop zitten en kan ik de Image eropzetten via de nieuwste browsers.

Dus.....  :-)

• 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...