Phoenixx Geplaatst: 14 juli 2013 Geplaatst: 14 juli 2013 (aangepast) Hallo allen ik denk dat ik nu een probleem heb met de Dreambox 7020 HD Het ging om dit Image persianempire-full-rc4.r121.oec-dm7020hd.nfi Nu keurig geladen te hebben druk ik op reboot in het toen nog te bereiken flashmenu maar .. Nu staat de box vast en krijg hem niet meer in stop modus (onderste knop ingedrukt) ook andere knoppen geprobeerd ook via oud en nieuw lan ip (statich of dynamich). Alle lampjes blijven branden en ik kan de box niet bereiken. En ja ik heb al gegoogeld maar geen antwoord kunnen vinden.. Wie weet goede raad ? 14 juli 2013 aangepast door Phoenixx
Kowalski Geplaatst: 14 juli 2013 Geplaatst: 14 juli 2013 (aangepast) Ik denk dat opnieuw flashen met DreamUP de enige oplossing is (maar dan wel een image nemen waarvan bekend is dat het zeker werkt). 14 juli 2013 aangepast door Kowalski Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E
Phoenixx Geplaatst: 14 juli 2013 Auteur Geplaatst: 14 juli 2013 (aangepast) Dat ben ik aan het proberen maar het lukt me niet met een laptop xp en een usb kabel heb je daar nog een speciale usb kabel voor nodig ? Ze hebben het over drivers maar ik kan alleen de nfi vonden bij dream multimedia Hij kan geen com poorten vinden en bij apperatenbeheer zie ik ook niets http://www.dream-multimedia-tv.de/en/dm7020hd-flashing-dreamup proggie klapt er meteen uit.. ze hebben het over een mini usb kabel maar er zit geen kleine usb aansluiting op mǹ dream 7020 Hd snap er ff niets meer van .. 14 juli 2013 aangepast door Phoenixx
Phoenixx Geplaatst: 14 juli 2013 Auteur Geplaatst: 14 juli 2013 Oh hehe ik snap m mini usb is een kabeltje met een kleine camera usb aansluiting . Aan de achterkant van de Dreambox in het midden zit een mini usb aansluiting die ook wel voor camara`s wordt gebruikt. Ik ben al een stap verder alleen win xp ziet mijn dreambox niet ik denk dat het aan de windows versie ligt. daarom klapt het proggie er ook steeds uit zitten wat bugs in..
Loui (K) Geplaatst: 14 juli 2013 Geplaatst: 14 juli 2013 CP210x_VCP_Windows.zip Probeer dit eens te installeren op je pc! En hier de rest van de info http://www.dream-multimedia-tv.de/en/dm-7020-hd-information
Kowalski Geplaatst: 14 juli 2013 Geplaatst: 14 juli 2013 Ik weet niet hoe het met de 7020 werkt maar op mijn DM800HD SE heb ik ook de VCP driver nodig, die een RS232 poort emuleert via de USB kabel. Staat ook in de download lijst van Dream Multimedia. Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E
Phoenixx Geplaatst: 14 juli 2013 Auteur Geplaatst: 14 juli 2013 (aangepast) De driver heb ik geinstalleerd en even de laptop gereboot. Hij staat sandaard op com 4. Als ik de box uit heb druk ik op connect. Het programma vraagt of ik de box wil aan zetten. Als ik dan de box aanzet krijg ik de fout melding ¨¨ is not a valid integer valeu En het programma stopt dan. het valt me ook op dat het datatransport in het programma configuratie uit staat Ik weet niet of dat klopt.. 14 juli 2013 aangepast door Phoenixx
Kowalski Geplaatst: 14 juli 2013 Geplaatst: 14 juli 2013 (aangepast) Gebruik je wel de laatste DreamUP V1.3.3.9 ? Probeer eerst eens de originele Dream image voor de DM7020HD te flashen. Wat je bedoelt met datatransport is me niet duidelijk, maar als je het vinkje bedoielt bij het het netwerk: dat hoef je niet te gebruiken (maar kan je ook eens proberen). Misschien kan je het ook eens een op een andere PC proberen? 14 juli 2013 aangepast door Kowalski Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E
Phoenixx Geplaatst: 15 juli 2013 Auteur Geplaatst: 15 juli 2013 (aangepast) Ja ik heb de laatste dreamup 1339 erop gezet. En later zag ik bij reboot dat de box gedetecteert werd op een andere compport nl com4. Wat ik niet wist is dat je het programma met de muisknop als administrator moet uitvoeren en dan op Connect drukken. De box maakt dan contact met standaard de poort com4. Op het moment dat de box contact maakt zie ik meteen het lanip in de display verschijnen. Eerst heb ik geprobeerd om via de com poort een nieuw image op de box te krijgen maar om een of andere reden liep dit heel erg traag en stopte het programma er halverwege mee. Mischien was dat omdat ik eerst al onwetend met de config van het programma aan het stoeien was met een andere com poort en zag dat datatransport standaard uit stond maar blijkbaar hoort dit zo, ik weet het niet. Toen kreeg ik een idee omdat de netwerk configuratie in het programma uitstond om met de bestaande linuxbak in te loggen op de webinterface. Dat lukte en heb meteen een goed image geflasht en de box is weer tot leven gekomen.. Opgelost dus 15 juli 2013 aangepast door Phoenixx
Kowalski Geplaatst: 15 juli 2013 Geplaatst: 15 juli 2013 (aangepast) Mooi zo! 15 juli 2013 aangepast door Kowalski Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen